اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  سلامت

فعالیت کدام مشاغل ممنوع است؟/ انتقاد وزارت بهداشت از فعالیت مشاغل در شهرهای قرمز و نارنجی

معاون کل وزارت بهداشت از فعالیت مشاغل در شهرهای قرمز و نارنجی انتقاد کرد.

فعالیت کدام مشاغل ممنوع است؟/ انتقاد وزارت بهداشت از فعالیت مشاغل در شهرهای قرمز و نارنجی

به گزارش خبرنگار سلامت خبرگزاری فارس، ایرج حریرچی معاون کل وزارت بهداشت در ارتباط اینترنتی در خصوص آخرین وضعیت شیوع کرونا در کشور و اعمال محدودیت‌ها توضیحاتی ارائه داد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر 257 شهر در وضعیت قرمز کرونا قرار دارند، اظهار داشت:‌ متأسفانه در حال حاضر 11 شهر کشور در وضعیت آبی قرار دارند و اعمال محدودیت‌ها ضروری است.

معاون کل وزارت بهداشت با بیان اینکه متأسفانه با توجه به اعلام محدودیت فعالیت مشاغل در شهرهای قرمز و نارنجی برخی از گروه‌ها هنوز به این موضوع توجهی ندارند، توضیح داد: فعالیت مشاغل گروه‌های دو و سه در شهرهای قرمز و نارنجی باید به مدت دو هفته تعطیل باشند همچنین فعالیت بوستان‌ها، پاساژهای سربسته و باز و مال‌ها، مراکز خرید سرپوشیده و بازارهای روز باید متوقف شود.

وی خاطرنشان کرد: همچنین مراکز شماره گذاری اتومبیل، آرایشگاه‌های مردانه و زنانه، مراکز فروش لوازم آرایشی و بهداشتی، مراکز فروش فرش، موکت و لوازم خانگی و حوله و پرده و مبلمان و لوستر و درب و پنجره و تزیینات ساختمان، مراکز فروش کادویی، اسباب بازی، سرگرمی، لوازم‌التحریر، ظروف، کتاب، محصولات فرهنگی، مراکز فروش انواع پوشاک، کیف، کفش و ... ممنوع است.

حریرچی افزود: آتلیه‌های عکاسی، آژانس‌های مشاور املاک، مراکز تهیه، توزیع و طبخ مواد غذایی شامل رستوران، کافی شاپ و... باید در شهرهای قرمز کلا تعطیل باشند و پذیرش مشتری نباید داشته باشند.

معاون کل وزارت بهداشت با بیان اینکه نظارت بر تعطیلی‌ها بر عهده وزارت بهداشت است، اظهار داشت: دستگاه‌های مجری این امر وزارت صمت و اتحادیه‌ها هستند تا این محدودیت فعالیت‌ها اعمال شود مردم می‌توانند تخلفات را به وزارت صمت اعلام کنند.

وی خاطرنشان کرد: در شهرهای با رنگ نارنجی فعالیت تالارها، استخرها،‌ پاساژها، آموزشگاه‌های زبان و موسیقی با حضور بیش از 10 نفر، قهوه‌خانه‌ها، چایخانه‌ها و موزه‌ها باید متوقف شود و ما به عنوان دستگاه ناظر از اعمال نشدن تعطیلی‌ها و محدودیت‌ها در برخی از شهرهای نارنجی و قرمز گلایه داریم به خصوص در شهرهای قرمز که این مراکز باز هستند و فعالیت آنها منجر به افزایش شیوع بیماری خواهد شد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول