اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  مجلس

مجلس و دولت انقلابی فرصت پیشرفت کشور را مهیا می‌کنند

عضو کمیسیون عمران مجلس تاکید کرد: تشکیل مجلس انقلابی با تشکیل دولت انقلابی می تواند فرصت پیشرفت کشور را جهش گونه مهیا کند.

مجلس و دولت انقلابی فرصت پیشرفت کشور را مهیا می‌کنند

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از خانه ملت، غلامرضا شریعتی نماینده مردم بهشهر در مجلس شورای اسلامی در نشست علنی امروز (چهارشنبه 18فروردین ماه) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود گفت: از مقام معظم رهبری به واسطه نامگذاری سال 1400 به عنوان سال تولید، پشتیبانی و مانع زدایی تشکر و قدردانی می کنم چرا که اساس مشکلات کشور ناشی از عدم توجه به این شعار راهبردی حضرت ایشان است.

نماینده مردم بهشهر و نکا و گلوگاه در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: با نگاه به فرآیند درخواست صدور مجوزهای سرمایه گذاری و ایجاد کسب و کار، شاهد کمترین زمان برای ایجاد فعالیت اقتصادی تقریب به دو سال باشد این زمان طولانی هزینه‌های سرمایه گذاری را به شدت بالا برده و فرصت پیشرفت کشور را از بین می‌برد و چه بسا موجب پشیمانی و انصراف سرمایه گذار می‌شود.

وی اظهار داشت: لذا توجه به عمل به فرمایش مقام معظم رهبری از سوی مجلس انقلابی وظیفه فوری به حساب می‌آید، از ریاست مجلس به خصوص کمیسیون ویژه جهش تولید انتظار می‌رود با قید فوریت زمینه شناسایی موانع در جهت رفع آن اقدام عاجل را به عمل آورند.

این نماینده مجلس بیان کرد: مجلس یازدهم با تصویب قانون رفع تحریم راهبردی، آمریکا جنایتکار را وادار به انفعال در مواجه دیپلماسی با جمهوری اسلامی کرد، در اختیار قراردادن یک توان قوی دیپلماسی برای چانه زنی در مذاکرات با تصویب این قانون برای مذاکرات در چارچوب برجام اگر همراه با اعتماد به نفس دیپلمات‌های کشورمان باشد می‌تواند اثرات تحریم‌ها را به شدت کاهش و آمریکایی‌ها را از تصمیم اشتباه خویش و خروج از برجام پشیمان کند.

شریعتی اظهار داشت: بنابراین انتظار می‌رود در وضعیت انفعال و سردرگمی دشمن دیپلمات‌های جمهوری اسلامی عجله به خرج نداده با رصد هوشمندانه همان طور که در مصوبه مجلس به طور صریح آمده است تا رفع کلیه تحریم‌ها کوچکترین نقطه ضعفی از خود نشان ندهند.

وی افزود: از مسئولین نظام به واسطه امضا قرارداد 25 ساله راهبردی و استراتژیک با کشور چین تشکر می‌کنم البته انتظار می‌رود بخش‌های مختلف آن به صورت برنامه عملیاتی درآید و آن بخش‌هایی که نیاز به مصوبه مجلس دارد با تصویب قوانین به قوام این سند بیافزاید و نگرانی‌های موجود ملت را از بین ببرد، چرا که دستپاچگی آمریکا، رژیم صهیونیستی و بعضا کشورهای اروپایی در مخالفتی بی چون و چرا با این سند نشان از آن است که مسئولین نظام، در تنظیم سند منافع ملی را به خوبی رعایت کرده اند.

این نماینده مجلس بیان کرد: سال 1400 برای ملت عزیز، سال سرنوشت سازی برای برداشتن قدم بزرگ در گام دوم انقلاب است، تشکیل مجلس انقلابی با تشکیل دولت انقلابی می‌تواند فرصت پیشرفت کشور را جهش گونه مهیا کند. انتخابات خرداد ماه برای گزینش رئیس دستگاه اجرایی کشور با اختیاراتی که دارد می‌تواند زمینه مناسب را برای بهره مندی از اختیارات وسیع و گسترده برای حل مشکلات کشور را فراهم کند. تشکیل دولت انقلابی همراه با چکیده شوراهای جدید شهر و روستا روح جدید خدمت و تحول در عرصه اقتصادی به همراه خواهد داشت.

عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: ملت ایران حضور شما در پای صندوق‌های رای و انتخاب هوشمندانه به توسعه کشور کمک خواهد کرد، رای شما ملت عزیز می‌تواند توزیع کننده قدرت ملی و ناامیدی دشمنان ایران اسلامی را فراهم کند.

وی خطاب به رئیس مجلس اظهار داشت: شرق استان مازندران در دفاع از کشور عزیز در دوران دفاع مقدس و در دفاع از حریم مرزها و دفاع از حرم، جز نقاط درجه اول کشور به حساب می‌آید اگر نگاهی به شبکه روستایی داشته باشیم خواهیم دید نرخ بهره مندی مردم از راه‌های آسفالته نزدیک به 37 درصد است که در مقایسه با میانگین کشور همانند استان‌های محروم است. از وزیر راه و شهرسازی و سازمان برنامه انتظار داریم دستور دهند نسبت به این موضوع اقدام ویژه ای صورت گیرد.

شریعتی بیان کرد: نرخ بیکاری شرق استان مازندران نزدیک 18.5 است برای حل این معضل اساسی، دو اقدام بزرگ از سوی استانداران انجام گرفته است که اقدام اول ایجاد شهرک صنعتی به مساحت هزار هکتار و دیگری پتروشیمی مازندران است، از رئیس جمهور و وزارت صمت، نفت و سازمان محیط زیست انتظار می‌رود در این مسیر استان را یاری کنند.

نماینده مردم بهشهر در مجلس ادامه داد: شرق استان مازندران از کم آبی رنج می‌برد، از این رو احداث سد برای تامین آب شرب و کشاورزی پیش بینی شده است از سازمان برنامه و بودجه و وزارت نیرو می‌خواهیم در این مسیر سازمان آب منطقه ای استان را یاری کند.

این نماینده مجلس گفت: وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، توجه جدی به دکل بندان شهرستان حوزه انتخابیه بنده در خصوص حمایت لازم از این عزیزان که امروز درگیر مشکلات جدی معیشتی هستند، را در دستور کار قرار دهد.

عضو کمیسیون عمران مجلس بیان کرد:  امروز روز ملی شهرستان نکا در سالروز شهادت سردار شجاع و خط شکن لشکر ویژه 25 کربلا، خط شکن عملیات والفجر 8 و کربلای 5، سردار سرلشکر شهید طوسی است، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره همه شهیدان و روان این شهید درود خالصانه می‌فرستیم.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول