اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

هنر و رسانه  /  رسانه

فیسبوک بیش از 300 حساب‌ سازمان منافقین را حذف کرد

فیسبوک غول شبکه های اجتماعی جهان بیش از ۳۰۰ حساب، صفحه و گروه جعلی در یک مزرعه ترول را متعلق به مجاهدین خلق (گروهک منافقین) می داند.

فیسبوک بیش از 300 حساب‌ سازمان منافقین را حذف کرد

به گزارش خبرنگار رسانه خبرگزاری فارس به نقل از سی نت، فیسبوک روز سه‌شنبه اعلام کرد صدها حساب جعلی مرتبط با یک گروه تبعیدی ایرانی(گروهک منافقین) و یک مزرعه ترول را که در آلبانی فعال بودند، حذف کرده است.

این شبکه اجتماعی بیش از ۳۰۰ حساب، صفحه و گروه جعلی را متعلق به یک مزرعه ترول که توسط مجاهدین خلق (گروهک منافقین)، یک گروه مخالف ایرانی تبعیدی اداره می شود، می داند.

این غول شبکه های اجتماعی در ماه مارس ۱۲۸ حساب فیس بوک، ۴۱ صفحه، ۲1 گروه و ۱۴۶ حساب اینستاگرام را به دلیل نقض قوانین خود در برابر گمراه کردن دیگران در مورد هویت و هدف آنها از طرف یک نهاد خارجی حذف کرد. فیس بوک گفت که «ارتباطات زیرساختی» را بین حساب های جعلی و حساب های واقعی افراد مرتبط با «گروهک منافقین» و صفحات آلبانی پیدا کرده است.

از مسیر این حساب‌های جعلی، مطالبی در نقد حکومت ایران و در حمایت از گروهک منافقین منتشر می‌شده و در بسیاری از موارد، در این حساب‌های فعال در فیسبوک و اینستاگرام، برای پروفایل‌ها از نام و عکس جعلی استفاده می‌شده است.

بررسی‌های فیسبوک نشان داد که همه این حساب‌ها از یک مکان واحد در آلبانی و توسط گروهی از افراد که به نمایندگی از مجاهدین خلق کار می‌کردند اداره می‌شده است.

فیسبوک همچنین سرنخ‌هایی یافت که نشان می‌دهد چیزی که «مزرعه ترول» نامیده می‌شود در آن کشور فعال است. جایی که احتمالا به کاربران برای انتشار مطالب در شبکه‌های اجتماعی، از جمله انتشار مطالب نادرست، پول پرداخت می‌شده است.

فیسبوک می‌گوید که این حساب‌ها را نه به دلیل مطالبی که منتشر می‌کردند بلکه به دلیل شیوه رفتار آنها حذف کرده است.

کارشناسان فیسبوک دریافتند که انتشار مطالب و پست‌ها در این حسابها، مطابق با ساعات کار اداری روزانه در اروپای مرکزی انجام می‌شود. به این معنی که پست گذاری‌ها عمدتا از ساعت ۹ صبح آغاز می‌شود، در نیمروز و مطابق با زمان صرف نهار در اروپای مرکزی انتشار این پست‌ها موقتا متوقف می‌شود و در اواخر روز کاری نیز سرعت انتشار آنها کاهش می‌یابد.

فیسبوک می‌گوید که در مجموع بیش از ۳۰۰ حساب، صفحه و گروه در فیسبوک و اینستاگرام در این راستا حذف شده است. این شرکت می‌افزاید که در جریان تحقیقات مرتبط با این موضوع متوجه شده‌اند که حدود ۱۱۲ هزار نفر یک یا چند حساب اینستاگرام را دنبال می‌کردند.

این شبکه حساب‌های جعلی عمدتا درسال ۲۰۱۷ و دوباره در اواخر سال ۲۰۲۰ بسیار فعال بوده‌اند و در برخی موارد، دارندگان این حساب‌ها از عکس مشاهیر ایرانی یا مخالفان غیر زنده ایرانی استفاده می‌کردند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول