اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قزوین

اجرای بیش از ۲۰ برنامه در هفتهٔ هنر انقلاب اسلامی/ رونمایی از پوستر جشنوارهٔ از سربازی بگو

رئیس حوزه هنری استان قزوین گفت: در هفتهٔ هنر انقلاب اسلامی، حوزه هنری استان قزوین، اجرای بیش از 20 برنامه را در دستور کار خود قرار داده است که از آن جمله می‌توان به برگزاری برنامهٔ روایت شیدایی، پویش کتاب مهر و ارسال 2 هزار جلد کتاب‌های اهدایی مردمی به زندان مرکزی قزوین، غبار روبی گلزار شهدای روستای شهیدآباد در شهرستان آوج، رونمایی از کتاب سکوت به زبان مادری و رونمایی از پوستر جشنوارهٔ استانی طنز تئارستان اشاره کرد.

اجرای بیش از ۲۰ برنامه در هفتهٔ هنر انقلاب اسلامی/ رونمایی از پوستر جشنوارهٔ از سربازی بگو

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، محمدرضا امامقلی، رئیس حوزه هنری استان قزوین، در نشست خبری که صبح امروز به‌مناسبت هفتهٔ هنر انقلاب اسلامی در محل حوزه هنری استان برگزار شد، اظهار کرد: مهم‌ترین مسئله‌ای که شهید آوینی را از دیگران متمایز کرد ترسیم دقیق جبههٔ حق و باطل توسط ایشان و آگاهی‌بخشی در این حوزه بود.

وی افزود: تعریف امام‌خمینی(ره) از هنر این بود که هنری مورد قبول قرآن است که صیقل‌دهندهٔ اسلام ناب محمدی و اسلام پابرهنگان و مستضعفان باشد.

این مسؤول ادامه داد: حوزه هنری با توجه به تحولات اخیر و توجه ویژه به بیانیهٔ گام دوم انقلاب اسلامی، در حال تدوین سند ملی تحت‌عنوان سند تحول حوزه هنری است که در مراحل پایانی تدوین آن قرار دارد، در تدوین این سند تلاش شده به مؤلفه‌های گسترش کمی، ارتقای کیفی و جهت‌گیری ارزشی توجه ویژه شود.

امامقلی بیان کرد: در استان قزوین ۲ سالن سینما وجود دارد که قابل استفاده هستند، در حالی‌که شهر اقبالیه با جمعیتی بالغ بر 90 هزار نفر مشکل دسترسی به سینما را دارد، برای رفع این مشکل باکیفیت‌ترین دستگاه پخش سینمایی با هزینه‌ای بالغ بر ۱ میلیارد و 500 میلیون تومان وارد استان شده است و با این دستگاه در روستاها، داخل زندان‌ها، کمپ‌های ترک اعتیاد و مکان‌هایی از این قبیل، فیلمی که روی پردهٔ سینما است را اکران می‌کنیم.

وی خاطرنشان کرد: هنرمندان برجسته‌ای در شهرستان‌های مختلف استان قزوین وجود دارند که باید به آن‌ها بها داده شود و حوزه هنری در این راستا بنا دارد دفاتر شهرستانی خود را راه‌اندازی کند و رابط‌های شهرستانی داشته باشد تا هنرمندانی که در شهرستان‌ها هستند از ظرفیت‌ها و امکانات حوزه هنری محروم نباشند.

رئیس حوزه هنری استان قزوین در ادامه عنوان کرد: یکی از سیاست‌های حوزه هنری در سال جدید، توسعه و خلق مخاطب جدید است، برای مثال کمپ‌های ترک اعتیاد و کودکان کار در هیچ دوره‌ای مخاطب اصلی سینما و فیلم‌های سینمایی نبوده‌اند و ما در این راستا خلق مخاطب جدید داشته‌ایم.

وی تأکید کرد: با بهزیستی، علوم‌پزشکی، پارک علم‌وفناوری، سازمان زندان‌ها و صداوسیما نیز پیش‌نویس انعقاد تفاهم‌نامه آماده شده که در هفتهٔ هنر امضا خواهد شد تا در سال آتی با مشارکت تمامی دستگاه‌ها به سوی چندساحتی شدن پیش برویم تا بتوانیم تحولات عظیمی در حوزه هنری داشته باشیم.

امامقلی یادآور شد: یکی دیگر از فعالیت‌های انجام شده توسط حوزه هنری در ماه‌های اخیر، اجرای طرح بلیط آزادی در جهت کمک به زندانیان جرائم غیرعمد بود که در این طرح عزیزانی که از سینما استفاده می‌کنند کمک‌های خود را در این راستا ارائه می‌دهند و ستاد دیه نیز در این زمینه همکاری می‌کند.

این مسؤول ضمن اشاره به برگزاری بیش از 20 برنامه در هفتهٔ هنر انقلاب اسلامی در استان قزوین، تصریح کرد: از جمله برنامه‌های هفتهٔ هنر انقلاب اسلامی، برگزاری برنامهٔ روایت شیدایی در بیستمین روز از فروردین ماه سال جاری است که این برنامه به مناسبت بزرگداشت شهید آوینی با محوریت گفتمان شهید آوینی برگزار خواهد شد که توجه ما در این برنامه مداخلات اجتماعی بوده و عنوان این برنامه‌ خان‌گزیده‌ها است؛ خان‌گزیده‌ها از جمله مستندهای شهید آوینی در رابطه با مسائل و مشکلات اجتماعی است که در سیستان‌وبلوچستان تهیه شده است، تفاوت این برنامه با سال‌های گذشته این است که امسال جهت‌گیری این برنامه به لحاظ گفتمانی تا حدودی متفاوت است و به سمت محرومیت‌ها و مسائل اجتماعی در استان قزوین است که مهمان این برنامه آقای سعید قاسمی هستند.

وی در ادامه اظهار کرد: یکی دیگر از برنامه‌های ما هم‌افزایی‌های درون‌سازمانی و درون‌جبهه‌ای است، در همین راستا پس از اکران فیلم در زندان و راه‌اندازی پویش کتاب مهر، اختتامیهٔ این پویش در هفتهٔ هنر انقلاب اسلامی برگزار خواهد شد و ما واسطه شد‌ه‌ایم مردم 2 هزار جلد کتاب برای حوزه هنری ارسال کرد‌ه‌اند و ما این کتب را جمع‌آوری کرده و به زندان مرکزی قزوین ارسال خواهیم کرد، در حالت کلی مردمی کردن امور سرلوحهٔ کار حوزه هنری است و در آینده نیز از ظرفیت مردم استفادهٔ بیشتری خواهیم کرد.

امامقلی اضافه کرد: از دیگر برنامه‌‌های هفتهٔ هنر انقلاب اسلامی، غبار روبی گلزار شهدای روستای شهیدآباد واقع در شهرستان آوج است، هم‌چنین در این مکان نمایشگاه عکسی از روزهای انقلاب و دفاع مقدس نیز توسط یکی از هنرمندان آوج تهیه شده که در روز هنر انقلاب اسلامی افتتاح خواهد شد.

این مسؤول خاطرنشان کرد: رونمایی از کتاب سکوت به زبان مادری نیز از دیگر برنامه‌های هفتهٔ هنر انقلاب اسلامی است که این کتاب مجموعه شعر نوجوان اثر آقای مردانی است و با حضور نوجوانان رونمایی خواهد شد.

وی تصریح کرد: رونمایی پوستر جشنوارهٔ استانی طنز تئارستان نیز از دیگر برنامه‌های هفتهٔ هنر انقلاب اسلامی است که قابلیت الهام‌بخشی به سایر استان‌ها نیز در آن وجود دارد؛ در حالت کلی بخش عمده‌ای از فعالیت‌های هفتهٔ هنر انقلاب اسلامی در سال جاری پاسداشت مدافعان سلامت است که برنامهٔ تئارستان نیز بخشی از آن است که به‌صورت میدانی در بیمارستان‌های استان قزوین که درگیر بیماری کرونا هستند اجرا می‌شود.

رئیس حوزه هنری استان قزوین در ادامه عنوان کرد: هنرمند باید نسبت به مسائل روز واکنش داشته باشد و کنش انقلابی هنرمند در رابطه با مسائل روز کشور بسیار حائز اهمیت است، زیرا هنر تنها به‌عنوان یک امر زیبا پذیرفته نیست، بلکه لازم است کاربرد و کارکرد این زیبایی را در رابطه با مسائل روز کشور، رفع مشکلات، انتقال کلام مردم و سیر تکاملی آن‌ها و آگاهی‌بخشی به مردم نشان دهیم.

وی ادامه داد: طبق فرمایش امام‌خمینی(ره)، هنرمندان ما تنها زمانی می‌توانند کوله‌بار مسؤولیت و امانت خود را بر زمین بگذارند که مطمئن باشند مردم بدون اتکا به غیر تنها در چارچوب مکتب‌شان به حیات جاویدان رسیده‌اند.

این مسؤول در رابطه با احداث پردیس سینمایی در استان قزوین بیان کرد: با توجه به این‌که حوزه هنری اقدامات قانونی را برای دریافت زمین پردیس سینمایی انجام داده است، اما هنوز زمین موردنظر برای این امر تخصیص پیدا نکرده است، اگر چه در جلسات مختلف قطعات مختلفی به ما تعلق پیدا کرد ولی متأسفانه به دلایل مختلف بازپس گرفته شد، سرمایه‌گذار این پروژه یعنی مؤسسهٔ بهمن سبز آمادگی همه‌جانبه برای تآسیس سینما را دارد ولی تاکنون در استان پالس مثبتی برای انجام این امر را دریافت نکرده‌ایم.

امامقلی تأکید کرد: سینمای حوزه هنری در اختیار شرکت بهمن سبز است و تمامی عواید و سود و زیان آن در اختیار این شرکت قرار دارد، در ایام کرونا با توجه به تعطیلی سینماها و احتمال تعدیل نیروها، حوزه هنری تلاش کرد نیروهایی را که در سینما احتمال تعدیل آن‌ها وجود داشت به حوزه بیاورد و از ظرفیت آن‌ها استفاده کند که دچار مشکل نشوند.

وی در ادامه اظهار کرد: طرح بردن سینما به مناطق محروم و روستاها که در استان قزوین به‌صورت پایلوت اجرا شده است، بخشی از طرح برای روستاهای محروم به‌صورت کاملاً رایگان، بخشی نیز به‌صورت نیم‌بها و بخشی به‌صورت اختیاری است که این طرح ابتکار حوزه هنری استان قزوین بوده و اکنون به سراسر کشور ابلاغ شده است.

در ادامهٔ این نشست، با حضور محمدحسن کریمی، سرباز بابلی که در ماه‌های اخیر در حین انجام خدمت مورد بی‌مهری‌هایی قرار گرفته بود، از پوستر جشنوارهٔ از سربازی بگو رونمایی شد.

این جشنواره با ماهیت طنز و شاخهٔ هنری داستان کوتاه و شعر در ردهٔ سنی نوجوانان و بزرگسالان برگزار خواهد شد، مهلت ارسال آثار به این جشنواره 31 اردیبهشت ماه به آدرس WWW.ArtQazvin.IR است و اختتامیهٔ آن نیز 20 خردادماه برگزار و به برگزیدگان جشنواره جوایز ارزنده‌ای اهدا خواهد شد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول