اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آفریقا

دیدار وزیر خارجه مصر با رئیس جمهور لبنان

وزیر خارجه مصر در سفری به بیروت با رئیس جمهور لبنان دیدار و بر همبستگی قاهره با لبنان برای حل بحران این کشور تأکید کرد.

دیدار وزیر خارجه مصر با رئیس جمهور لبنان

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «سامح شکری» وزیر خارجه مصر امروز چهارشنبه در سفری به بیروت با «میشل عون» رئیس جمهور لبنان در کاخ بعبدا دیدار کرد.

شکری پس از این دیدار گفت که پس از گذشت هشت ماه همچنان شاهد بن‌بست سیاسی و تلاش برای تشکیل دولت نجات ملی در لبنان هستیم.

طبق گزارش شبکه المنار، وزیر خارجه مصر ضمن اعلام همبستگی کشورش با لبنان برای خروج این کشور از بحران کنونی و تشکیل دولت، گفت که مصر به تلاش‌های خود در این رابطه و تماس با طرف‌های مربوطه ادامه می‌دهد.

شکری افزود که با شخصیت‌های سیاسی مختلف لبنان دیدارهایی خواهد داشت.

وزیر خارجه مصر امروز چهارشنبه وارد بیروت شده است و قرار است در این سفر همچنین با «نبیه بری» رئیس پارلمان لبنان و «سعد الحریری» نخست وزیر مأمور تشکیل دولت این کشور دیدار می‌کند.

لبنان در تاریخ چهارم اوت سال ۲۰۲۰ (۱۴ مرداد) در بندرگاه بیروت شاهد انفجاری مهیب بود؛ انفجاری که بیش از ۱۹۰ کشته و ۶۵۰۰ مجروح به دنبال داشت.

به دنبال این انفجار و تشدید بحران سیاسی در این کشور «حسان دیاب»‌ نخست‌وزیر پیشین این کشور استعفا کرد و «مصطفی ادیب» با رأی پارلمان لبنان به عنوان مأمور تشکیل کابینه در این کشور انتخاب شد با این حال، او نیز پس از گذشت چند هفته انصراف خود را اعلام کرد تا اینکه «سعد الحریری»‌ نخست‌وزیر اسبق لبنان به عنوان مأمور جدید تشکیل کابینه در این کشور انتخاب شد اما او نیز تا امروز موفق به تشکیل کابینه جدید نشده و با «میشل عون» رئیس‌جمهور لبنان به اختلاف برخورده است.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول