اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  بازار

دکتر داخلی کیست؟ دقیقا در چه زمان‌هایی می‌توانیم به دکتر داخلی مراجعه کنیم؟

پیدا کردن پزشک مناسب و دانستن اینکه کدام متخصص برای درمان کدام بیماری مناسب است، می‌تواند یک موضوع چالش برانگیز باشد

دکتر داخلی کیست؟ دقیقا در چه زمان‌هایی می‌توانیم به دکتر داخلی مراجعه کنیم؟

آیا تابه‌حال برایتان پیش آمده است که بعد از ساعت‌ها انتظار در مطب، پزشک شما را معاینه کند و نهایتا شما را به یکی از همکاران خود در یک تخصص دیگر ارجاع دهد؟ این عدم آگاهی، وقت و هزینه‌ی زیادی را به بیماران وارد می‌کند. در کنار این موضوع، جابجایی بین مطب متخصصین مختلف، قطعا کلافه‌کننده خواهد بود.
از طرفی بسیاری از ما با انواع مختلفی از پزشکان آشنا هستیم، زیرا به دلایل مختلفی به متخصصان مراجعه کرده‌ایم، اما ممکن است با کارهایی که این متخصصان انجام می‌دهند آشنایی چندانی نداشته باشیم.

یکی از راه‌های پیدا کردن متخصص مناسب، مشاوره تلفنی با دکتر متخصص داخلی است. پزشکان داخلی شما را راهنمایی خواهند کرد تا مناسب‌ترین روش درمان را انتخاب کنید و به عنوان مشاوری برای متخصصان دیگر عمل می‌کنند.

متخصص داخلی (internist) کیست؟

متخصص داخلی، پزشکی است که وظیفه‌ی درمان بیماری‌های داخلی بزرگسالان را برعهده دارد؛ اما هرگز با عمل جراحی سر و کار ندارد. دکترهای متخصص داخلی معمولا افراد مبتلا به بیماری قلبی، فشار خون بالا، بیماری‌های تیروئید، افزایش چربی خون، چاقی، کم خونی، بیماری‌های عفونی، بیماری مزمن ریه، بیماری‌های گوارشی مانند سوء هاضمه یا درد شکم، دیابت و ... را درمان می‌کنند.

در مواردی که شما به بیماری‌های عمومی مبتلا شده باشید یا چنانچه بیماری شما پیچیده باشد باید معاینه‌های اولیه را تحت نظر یک دکتر داخلی انجام دهید. بنابراین می‌توان این‌طور بیان کرد که یک متخصص داخلی، پزشکی است که مراقبت‌های اولیه بیمار را بر عهده دارد و از طرفی به عنوان یک مشاور برای متخصصان دیگر عمل می‌کند. برای مراجعه به پزشکان متخصص داخلی می‌توانید به شیوه‌ی همیشگی از آنها نوبت حضوری بگیرید یا اینکه از مشاوره تلفنی پزشکی استفاده کنید.

چه زمانی باید به متخصص داخلی مراجعه کرد؟

زمانی که نمی‌دانید بیماری‌تان مربوط به کدام قسمت است و منشا آن چیست، می‌توانید به متخصص داخلی مراجعه کنید. در میان تخصص‌های رشته پزشکی، تخصص داخلی از جمله گرایش‌هایی است که نیاز زیادی به آنها وجود دارد. ولی ما باید بدانیم که چه زمانی می‌توانیم به پزشک داخلی مراجعه کنیم.

اغلب متخصص داخلی با پزشک عمومی اشتباه گرفته می‌شود؛ در حالی که گذراندن آموزش‌های خاص به متخصصان داخلی کمک می‌کند تا بتوانند بیماری‌های خاص را درمان کنند. پزشک عمومی تنها دوره‌ی مربوط به پزشکی عمومی را طی می‌کند؛ اما متخصص داخلی باید بعد از اتمام دوره‌ی پزشکی عمومی، یک دوره تخصص ۶-۳ ساله را طی می‌کند تا بهتر بتواند وضعیت بیماران بزرگسال را بررسی کند. حتی ممکن است یک دکتر داخلی تخصص خود را بیشتر ادامه داده داده باشد و در یک رشته‌ی خاص، دوره‌های فوق تخصص را هم گذرانده باشد.

یک متخصص داخلی می‌تواند در یکی از ۷ رشته فوق تخصص بگیرد: نفرولوژی، گوارش، روماتولوژی، قلب و عروق، خون و سرطان، غدد درون ریز و متابولیسم، بیماری ریه و گوارش.

مشاور تلفنی با متخصص داخلی

امروزه تکنولوژی در خدمت سلامت شما است. فقط کافی است که با ابزارهای مناسب آشنا باشید. اگر شما درباره‌ی تشخیص بیماری‌تان سردرگم هستید یا نمی‌دانید که باید به کدام دکتر مراجعه کنید، مشاوره با دکتر داخلی معقول‌ترین راه‌حل ممکن است.  سامانه نوبت‌دهی آنلاین دکترِتو با همکاری جمعی از بهترین دکترهای متخصص و فوق تخصص داخلی از سراسر کشور، امکانی را فراهم کرده است تا بتوانید با بررسی اطلاعات پزشکان، از بهترین دکترهای متخصص داخلی مشاوره تلفنی بگیرید، معاینه‌های اولیه و راهنمایی‌های به خصوص را دریافت کنید و در صورت نیاز، به دکترهایی با تخصص‌های دیگر دیگر ارجاع داده شوید.

همچنین، با مشاوره‌ی تلفنی دیگر مجبور به قبول ریسک ابتلا به سایر بیماری‌ها نیستید. با استفاده از این روش، دغدغه‌ی شلوغی مطب‌ها و زمان‌بر بودن نوبت ویزیت برای شما حذف خواهد شد. در ضمن می‌توانید از طریق تلفن و حتی بدون نیاز به اینترنت با دکترتان صحبت کنید. از آن مهم‌تر، جواب آزمایش، سونوگرافی و سی تی اسکن  خود را برای پزشک بفرستید.

برای گرفتن مشاوره تلفنی با دکتر داخلی به لیست پزشکان داخلی مراجعه کنید. اولین نوبت تلفنی را با پزشک مورد نظر خود ثبت کنید و منتظر باشید تا راس زمان نوبت، از طرف دکترِتو، تماس تلفنی بین شما و پزشک برقرار شود؛ تماسی که فارغ از مدت تماس تلفنی، هیچ هزینه‌ی مخابراتی برای شما نخواهد داشت.

دکترِتو مراقب سلامت شماست.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
این مطلب تبلیغاتی است و محتوای آن توسط سفارش دهنده تهیه شده است.
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول