اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  بازار

سال1400 آغاز صده تحولات اقتصادی؛نقشه دوم ساماندهی بازار مسکن از مسیر تکنولوژی می گذرد

در سال جدید که مردم انتظار دارند اصلاحات و اقدامات جدیدی در بخش های مختلف اقتصادی روی دهد، همچنان شاهد اعمال سیاستهای قدیمی و محرک های نه چندان کارا و موقتی هستیم که در نهایت به کاهش تعداد معاملات و افزایش قیمت ها در بازار مسکن منجر می شود. این تداوم شرایط رکودی، از اشتباهات چند ساله سیاستگذاری ها در سطح کلان و خرد آغاز شده است که می¬توان با تغییر نگرش و اعمال نقشه راه جدید جلوی آن را گرفت.

سال1400 آغاز صده تحولات اقتصادی؛نقشه دوم ساماندهی بازار مسکن از مسیر تکنولوژی می گذرد

البته نه در بازار مسکن، بلکه در هیچ حوزه اقتصادی دیگر، برنامه دوم یا همان “plan B” در نظر گرفته نشده تا به محض ورود به شرایط رکودی، بتوان راه خروج اضطراری را به بازار نشان داد.

استفاده از تمام منابع، کیلید توسعه بازار مسکن؛

این امر که بازار مسکن از اقتصاد کلان دستور می گیرد بر هیچ کس پوشیده نیست. نظرات کارشناسان و تحلیلگران نیز به اندازه­ای که بتواند به تصمیم گیران این بخش یاری رساند، کارساز است. اما تمام این مباحث تا در کنفرانس های مختلف، سمپوزیوم های دانشگاهی و محافل علمی به چالش کشیده نشود و خروجی آن به مرحله اجرا نرسد، نمی­تواند به تسهیل در تامین نیاز مسکن مردم کمک کند. گفتنی است افزایش زمان رکود در بازار مسکن، فرصت کافی برای سیاستگذاری های جدید و پایه ریزی نقشه دوم ساماندهی بازار مسکن را به متولیان تصمیم گیری در این بخش داده است. از این رو انتظار می­رود سال و قرن جدید شمسی، آغازدوره تحول تمام بخش های بازار مسکن در کشور باشد.

در این راستا می­توان نقشه راه دوم ساماندهی بازار مسکن را بر پایه توسعه ابزارهای تامین مالی، پیشرفت در ساخت و ساز، افزایش آگاهی ملکی مردم و استفاده از تمام ظرفیت های بخش خصوصی دراین بازار بزرگ عنوان کرد.

 

 

توسعه ابزارهای مالی، پله نخست توسعه بازار مسکن؛

کشور ما در شرایطی قرار گرفته که برای خرید آپارتمان 75 متری در تهران، باید در کمترین حالت مبلغی بیش از یک میلیارد تومان هزینه کرد که تامین این مقدار سرمایه، برای درصد بالایی از مردم امکان پذیر نیست. از این رو توسعه ابزارهایی که بتواند این مهم را تسهیل کند ضروری است. گفتنی است تامین مالی صرفا به معنای ارائه تسهیلات ارزان قیمت و بلند مدت نیست و این مهم می تواند با استفاده از مدل های مختلف سرمایه گذاری نیز اتفاق بی افتد.

شایان ذکراست این مهم در شرایط فعلی بازار سرمایه که حجم زیادی از نقدینگی مردم را به سمت خود کشانده و بسترهای سرمایه گذاری قدیمی، پاسخگوی این تورم و رکود اقتصادی نیست تا بتواند سود مدنظر سرمایه گذاران را بازگرداند، میتواند هردو بخش را به سمت رونق بکشاند. به طوری که با استفاده از مدل های نوین سرمایه گذاری و انتشار اوراق رهنی یا سرمایه گذاری، مردم و شرکت های سرمایه گذاری را با هم شریک کرد. به زبان ساده سرمایه گذاران صنعت ساختمان با آغاز یک پروژه و انتشار اوراق مشارکت، با سرمایه مردم ساختمان خود را به مرحله بهره برداری می رسانند و خریداران اوراق را به نسبت سرمایه گذاری شان در سود پروژه شریک می­کنند. گفتنی است این یکی از ابتدایی ترین روش های تامین مالی به شمار می­رود و پتانسیل بسیاری درایجاد ابزارهای مختلف و کارا وجود دارد که با پرداختن و اجرای آن، می توان مشکلات بسیاری را حل کرد.

پیشرفت تکنولوژی در تمام بخش های بازار مسکن، کیلید توسعه این بخش؛

سالهاست سازمان نظام مهندسی در صدد افزایش کیفیت ساختمان سازی در کشور است و تا حدی که ابزارها و قوانین اجازه داده، این مهم را به انجام رسانده. اما این کافی نیست و باید با توسعه تکنولوژی در بخش های مختلف که شامل ساخت و بهره برداری می شود در هزینه تمام شده مسکن تاثیر بسزایی گذاشت. این مهم را می­توان با اعمال قوانینی سختگیرانه در خصوص نوع ساخت و استفاده از متریال مصرفی داخلی باکیفیت، ساماندهی کرد تا هم تولیدکننده، هم سازنده و هم مصرف کننده از منافع آن بهره مند شوند. منتها شرط به سرانجام رسیدن این مبحث، افزایش کیفیت متریال های داخلی است.

در این راستا یکی از اصلی ترین دلایل گرانی بیش از حد مسکن که وجود سوداگران در مرحله فروش بود، ساماندهی شده و خوشبختانه تکنولوژی در این بخش به شکل قابل توجهی پیشرفت داشته است. به این صورت جدیدترین تکنولوژی دنیا که استفاده از هوش مصنوعی در فضای “bigdata” است، در بخش خرید و فروش املاک به کار گرفته شده و توانسته دستاوردهای بسیاری به ارمغان بی آورد. به این صورت متقاضی خرید آپارتمان 70 متری در تهران صرفا با وارد کردن درخواست خود در سامانه هوشمند کیلید، در میان انبوهی از فایهای آماده عرضه، انتخاب آگاهانه ای خواهد داشت.

افزایش سرعت در توسعه، کیلید جبران رکود چند ساله بازار مسکن؛

گفتنی است کیلید به عنوان سامانه پیشرو در این بخش، با سرعت بسیاری در حال پیشرفت است و همواره ابزارهای خود را توسعه داده و به تسهیل و تسریع درانجام معاملات ملکی کمک می کند. این مهم علاوه بر اینکه پروسه معاملات مسکن را آسان کرده، دستاوردهای مهم­تری همچون شفافیت، ارائه آمار کلی و جزئی از روند معاملات و افزایش آگاهی ملکی را به همراه آورده است.

این مهم از طریق بخش های مختلفی همچون اطلاعات بازارمسکن، تخمین قیمت، کیلید مگ و محتواهایی که در رسانه های معتبر سراسر کشور منتشر می شود روی می دهد. همچنین ابزارهای جستجوی کیلید نیز با بروزترین تکنولوژی دنیا، بهترین عملکرد را برای متقاضیان به همراه دارد. به این صورت متقاضی خرید آپارتمان 80 متری در تهران، می تواند از طریق ابزارهای مختلف کیلید، بهترین انتخاب ملکی را داشته باشد. ابزارهایی همچون جستجو از روی نقشه که امکانات متعددی همچون راهنمای قیمت در مناطق مختلف با استفاده از نقشه حرارتی را به همراه دارد، جستجو از طریق اعمال فیلتر و پیداکردن خانه رویایی با استفاده از هوش مصنوعی در اختیار کاربران قرار گرفته تا بسته به نیاز هر شخص، بهترین و راحت ترین روش جستجو را انتخاب کند. همچنین کیلید به عنوان سامانه پیشرو در توسعه تکنولوژی، اولین سیستم واقعیت افزوده را برای پیدا کردن خانه دلخواه کاربران ایجاد کرده تا بتوانند از طریق دوربین گوشی همراه خود، تمام فایلهای آماده واگذاری تا شعاع 500 متری را مشاهده کنند.

در نتیجه می توان کیلید را پرچم دار توسعه تکنولوژی در کشور عنوان کرد و از آن به عنوان بهترین سامانه هوشمند ملکی استفاده کرد. از این رو پیشنهاد می شود با مراجعه با سامانه کیلید، علاوه بر افزایش اطلاعات ملکی خود، با ابزارهای کاربردی این سامانه نیز آشنا شوید.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
این مطلب تبلیغاتی است و محتوای آن توسط سفارش دهنده تهیه شده است.
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول