اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

تایوان برای تقابل با چین رزمایش نظامی برگزار می‌کند

درست یک روز پس از اقدام تحریک‌آمیز آمریکا در اعزام ناوگروه به دریای جنوبی چین، وزارت دفاع تایوان از تصمیم خود برای برگزاری یک رزمایش نظامی برای تقابل با چین خبر داد.

تایوان برای تقابل با چین رزمایش نظامی برگزار می‌کند

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، تایوان در اقدامی تحریک‌آمیز و در پی تشدید تنش‌ها با پکن، در صدد است با برگزاری یک رزمایش نظامی برای تقابل با چین آماده شود.

بنا بر گزارش شبکه روسی راشاتودی، وزارت دفاع تایوان امروز (چهارشنبه) اعلام کرد که این جزیره، اولین مرحله از بزرگ‌ترین رزمایش سالانه خود موسوم به رزمایش‌های «هان هوانگ» را بین ۲۳ تا ۳۰ آوریل (سوم تا ۱۰ اردیبهشت ماه) برگزار خواهد کرد.

در اعلامیه وزارت دفاع تایوان تأکید شده است که مرحله دوم این رزمایش در ماه جولای (تیر ماه) برگزار خواهد شد.

«لیو یو پینگ» از فرماندهان ارتش تایوان در خصوص رزمایش آتی این جزیره توضیح داد: «این رزمایش‌های بر اساس شدیدترین تهدیدات دشمن طراحی شده است و تمامی سناریوهای احتمالی در خصوص حمله دشمن به تایوان را شبیه‌سازی می‌کند».

وزارت دفاع تایوان در بیانیه خود هدف از برگزاری رزمایش‌های ماه جولای را تقویت «دفاع هوایی، عملیات‌ مشترک نیروی دریایی، آمادگی رزمی، برخاستن و فرودآمدن جنگنده‌ها از باند فرود» و موارد دیگر توصیف کرد.

اظهارات تحریک‌آمیز وزارت دفاع تایوان در خصوص برگزاری رزمایش نظامی یک روز پس از آن مطرح شده است که نیروی دریایی آمریکا از حرکت ناوگروه هواپیمابر خود در نزدیکی جزایر چین در دریای جنوبی، بعد از عبور از تنگه تایوان خبر داد.

ناوگان هفتم نیروی دریایی آمریکا روز گذشته (سه‌شنبه) در بیانیه‌ای ادعا کرد گروه ضربت دریایی به هدایت ناو هواپیمابر «یو‌.اس.اس تئودور روزوِلت» با حرکت در دریای جنوبی چین و نزدیک شدن به جزایر تحت کنترل پکن، «حقوق و آزادی دریانوردی» را اعمال کرده است.

این دومین بار در سال جاری است که ناوگروه روزوِلت به بهانه انجام عملیات‌های معمول، با عبور از تنگه تایوان، وارد دریای جنوبی چین می‌شود.

این اقدام تحریک‌آمیز ایالات متحده در شرایطی صورت گرفته‌ است پکن، تایوان را بخشی از سرزمین متعلق به چین می‌داند و تحرکات آمریکا و فروش سلاح به تایوان را نقض حاکمیت خود و مغایر با سیاست «چین واحد» ارزیابی می‌کند.

آمریکا با اعزام ناو به تنگه تایوان و کمک نظامی به تایوان عملا در مسیر حمایت از این جزیره است و پکن بارها به این مسئله اعتراض کرده است. این در حالی است که کشورهای عضو سازمان ملل متحد از جمله آمریکا، تایوان را به عنوان کشور مستقل به رسمیت نمی‌شناسند.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول