اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان شمالی

ویروس کرونا نظارت بی‌رحمانه می‌خواهد/کاهش رعایت پروتکل‌ها به زیر ۶۵ درصد

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی در خراسان شمالی در وضعیت قرمز و زیر شصت‌وپنج درصد است و باید نهادهای مربوطه بی‌رحمانه نظارت و برخورد کنند.

ویروس کرونا نظارت بی‌رحمانه می‌خواهد/کاهش رعایت پروتکل‌ها به زیر ۶۵ درصد

به گزارش خبرگزاری فارس از شیروان، افشین دلشاد ظهر امروز در جلسه ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا شهرستان شیروان با توجه به وضعیت قرمز تعدادی از شهرستان‌های خراسان شمالی گفت: امروزه به‌طورقطع می‌توان گفت هیچ مرکز استان که خارج از وضعیت قرمز باشد نداریم و اکثر مناطق کشور در وضعیت نارنجی و قرمز قرارگرفته‌اند که با توجه به جدی نگرفتن کرونا در ایام نوروز دور از انتظار نبود!

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گفت: رعایت پروتکل در شهرستان‌ها بسیار ضعیف و عملاً رهاشده است همچنین  مطابق آمار میزان استفاده از ماسک شهروندان خراسان شمالی زیر ۶۵ درصد رسیده که بسیار نگران‌کننده است.

دلشاد افزود: وضعیت مرگ‌ومیر حال حاضر ناشی از خریدهای قبل از عید است و طی دو هفته آینده شاهد افزایش مرگ‌ومیر ناشی از بازدیدهای نوروزی خواهیم بود که بسیار وضعیت سختی برای استان به وجود خواهد آورد.

وی افزود: باوجوداینکه وضعیت شیروان در بحث بیماری کرونا از شهرستان‌های استان بدتر است و اولین مورد کرونا انگلیسی نیز از همین شهرستان و یکی از پادگان‌ها بود اما شهرستان شیروان به‌عنوان بهترین شهرستان در نظارت پروتکل‌ها در سطح استان است که جای تقدیر و تشکر از مسئولین مربوطه دارد.

دلشاد در خصوص طرح سردار سلیمانی که با همکاری ناحیه مقاومت بسیج انجام می‌شد نیز گفت: باوجود قرارگیری در وضعیت وخیم که سرعت ابتلا بیش از دو برابر شده است عملاً این طرح تعطیل و تمرکز ما بر روی تقویت مراکز شانزده‌ساعته بیشتر خواهد شد.

انتهای پیام/آ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول