اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  کتاب و ادبیات

آغاز به کار بخش داستان کنگره امر به معروف و نهی از منکر

آیین افتتاحیه و آغاز به کار بخش داستان کنگره کشوری امر به معروف و نهی از منکر امروز چهارشنبه ۱۸ فروردین‌ماه با حضور مسئولین فرهنگی و هنری استان البرز برگزار شد.

آغاز به کار بخش داستان کنگره امر به معروف و نهی از منکر

به گزارش خبرنگار حوزه مسجد و هیأت خبرگزاری فارس، آیین افتتاحیه و آغاز به کار بخش داستان کنگره کشوری امر به معروف و نهی از منکر امروز چهارشنبه ۱۸ فروردین‌ماه با حضور مسئولین فرهنگی و هنری استان البرز و تعدادی از اهالی قلم و ادبیات پارسی در سالن اجتماعات دفتر امام جمعه شهرستان ساوجبلاغ با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و به صورت محدود برگزار شد.

حجت‌الاسلام مختاری امام جمعه شهرستان ساوجبلاغ و رئیس کنگره ادبی امر به معروف و نهی از منکر در این مراسم ضمن اشاره به تجربه موفق برگزاری بخش شعر کنگره ادبی امر به معروف و نهی از منکر در سال گذشته در شهرستان ساوجبلاغ و استقبال شاعران سراسر کشور و بازتاب ملی و بین‌المللی آن، موضوع امر به معروف و نهی از منکر را یکی از ضروریات فراموش شده جامعه امروز دانست و بر لزوم تغییر نگاه و نگرش به مفهوم امر به معروف و نهی از منکر تأکید کرد.

امام جمعه ساوجبلاغ با بیان اینکه امر به معروف و نهی از منکر مفهوم عمیقی است که تنها در مواردی مانند حجاب و پوشش خلاصه نمی‌شود از مفاسد اقتصادی به عنوان یکی از بالاترین‌ترین موارد منکر در جامعه امروز و کشور یاد کرد.

در این جلسه همچنین حجت‌الاسلام حسین علاءالدین دبیر کنگره ملی امر به معروف و نهی از منکر در سخنانی ضمن ارائه گزارشی از روند برگزاری بخش شعر کنگره ادبی امر به معروف و نهی از منکر تاثیر شعر و ادبیات را در ایجاد جریان‌سازی‌های اجتماعی و مهندسی یک فرهنگ در جامعه تأثیری بی‌بدیل دانست و با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری درباره اهمیت و تاثیر شعر و ادبیات در اذهان جامعه برگزاری کنگره ادبی امر به معروف و نهی از منکر را اقدامی جریان ساز و سازنده دانست.

وی با اشاره به فراخوان بخش داستان کنگره ادبی امر به معروف و نهی از منکر محورهای بخش داستان را در ۵ بخش ۱.نگاه نو و متفاوت به موضوع امر به معروف و نهی از منکر، ۲.پاسداشت شهدای امر به معروف و نهی از منکر، ۳‌.مصادیق عملی امر به معروف و نهی از منکر، ۴.امر به معروف و نهی از منکر در سیمای جبهه مقاومت، ۵.سردار دل‌ها حاج قاسم سلیمانی شهید امر به معروف و نهی از منکر معرفی کرد.

دبیر کنگره ملی امر به معروف و نهی از منکر مدت زمان ارسال آثار را تا پایان خردادماه سال جاری اعلام و از داستان‌نویسان سراسر کشور جهت شرکت در این کنگره دعوت کرد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول