اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

«مالوجه» نیازمند حمایت مسئولان است/مشکلاتی که 5 هزار نفر جمعیت با آن مواجه هستند

امام جمعه روستای مالوجه گفت: این روستای ۵ هزار نفری واقع در بخش دلبران شهرستان قروه بسیار محروم و نیازمند حمایت مسوولان است.

«مالوجه» نیازمند حمایت مسئولان است/مشکلاتی که 5 هزار نفر جمعیت با آن مواجه هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از قروه، «مالوجه» یکی از روستاهای با جمعیت بالا حدود 5 هزار فر جمعیت است که یکی از روستاهای محروم با کمبودهای فراوان استان کردستان است که در گزارشی با عنوان «مالوجه»، «نایسر» دوم کردستان را در این رسانه منتشر کردیم که با واکنش‌های مختلفی مواجه شد. 

حجت‌الاسلام احمد مصطفوی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرستان قروه اظهار داشت: با وجود وسعت چند هکتاری بافت مسکونی روستا همچنان شاهد کمبودهایی مانند اجرای طرح هادی، کمبود آب آشامیدنی، وضعیت بهداشت نامناسب زنان و ده‌ها مشکل دیگر هستیم که سال‌ها است ساکنان مالوجه با آن مواجه هستند.

وی در ادامه با اشاره به وضعیت ساکنان روستای مالوجه تصریح کرد: این منطقه دارای استادکاران ماهر ساختمانی است که به دلیل فصلی بودن شغلشان به شهرهای مختلف کشور مهاجرت کرده‌اند و حاضر به بازگشت به روستای محروم خود نیستند.

وی توسعه روستای مالوجه را اختصاص بودجه مناسب ارزیابی کرد و افزود: بر اساس گفته دهیار روستا سالانه حدود ۳۵۰ میلیون تومان اعتبار مالی به مالوجه اختصاص می‌یابد در حالی اجرایی شدن بسیاری از طرح‌های عمرانی و نوسازی بافت فرسوده مالوجه نیازمند اختصاص یافتن سالانه حدود ۳ میلیارد تومان است.

مصطفوی در مورد نیاز جوانان این روستا گفت: توسعه فضای ورزشی روستای مالوجه می‌تواند جوانان را بعنوان قشر آسیب‌پذیری که در معرض اعتیاد قرار دارند را دور کند و زمینه رشد آنها را در رشته‌های مختلف ورزشی فراهم کند چرا که بیکاری و نداشتن برنامه ورزشی زمینه بروز شکل گیری اعتیاد را فراهم می‌سازد.

امام جمعه مالوجه در مورد وضعیت زندگی ساکنان این روستا افزود: زنان مالوجه نیاز به تشکیل تعاونی و مرکز فروش صنایع دستی دارند چرا که بیشتر آنها ظرفیت تولید انواع صنایع دستی مانند تابلو فرش و...را دارند که با اختصاص بودجه کافی، آموزش‌های لازم و تشکیل تعاونی روستایی می توان از توان زنان برای پیشرفت روستا و رونق چرخ اقتصادی منطقه بهره برد.

وی در ادامه تصریح کرد: به دلیل افت فشار خط انتقال آب بسیاری از ساکنان محله‌های بالادست روستای مالوجه در طول شبانه روز با کمبود آب آشامیدنی مواجه هستند از این رو نیاز است در برنامه طولانی مدت از آب سد آزاد برای بر طرف کردن مشکل کم‌آبی در این منطقه بهره برد.

گفتنی است، بررسی‌های میدانی خبرنگار فارس در قروه که نتیجه گزارش‌های مردمی است نشان می دهد که بخشی از جمعیت روستای مالوجه مالوجه درگیر اعتیاد به مواد مخدر صنعتی و سنتی هستند و ضرورت دارد مسئولان به فکر راه حلی برای برطرف کردن این آسیب اجتماعی باشند.

انتهای پیام ۲۳۳۰/۸۶/ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول