اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

گل‌کاران دودانگه چشم انتظار برداشت گل‌محمدی

مدیرعامل شرکت تعاونی گل محمدی و گیاهان دارویی دودانگه ساری گفت: معمولا از نیمه دوم اردیبهشت ماه برداشت گل محمدی در منطقه آغاز می‌شود که امسال باتوجه به شرایط جوی احتمال دارد زودتر به استقبال برداشت برویم.

گل‌کاران دودانگه چشم انتظار برداشت گل‌محمدی

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، این روزها مردم دودانگه چشم‌انتظار برداشت گل محمدی در مزارع خود هستند، البته گرمای هوا طی روزهای گذشته موجب شکوفه‌دهی برخی گل‌ها شده است.

شکوفه‌دهی گل‌ها موجب شده گل‌کاران دودانگه خود را آماده برداشت گل از مزارع کنند؛ چراکه باتوجه به شرایط کرونایی امکان حضور نیروهای کار غیربومی در منطقه وجود ندارد و نیروهای بومی نیز باتوجه به فصل کشت برنج مشغول هستند به همین دلیل گل‌کاران باید خود را آماده برداشت گل در مزارع کنند.

اسماعیل خورشیدی مدیرعامل شرکت تعاونی گل محمدی و گیاهان دارویی دودانگه ساری در این‌باره در گفت‌وگو با فارس، اظهار کرد: معمولا از نیمه دوم اردیبهشت ماه برداشت گل محمدی از مزارع منطقه دودانگه آغاز می‌شود که باتوجه به شرایط جوی احتمال دارد زودتر فصل برداشت گل‌محمدی در منطقه آغاز شود.

وی با اشاره به فعالیت 100 گل‌کار در منطقه دودانگه ساری، افزود: این افراد منتظر هستند تا فعالیت شبانه‌روزی خود را باغات منطقه آغاز کنند.

مدیرعامل شرکت تعاونی گل محمدی و گیاهان دارویی دودانگه ساری با بیان اینکه  دستگاه گلاب‌گیری توسط این شرکت تعاونی نگرانی مردم برای فروش محصولات را از بین برد، اضافه کرد: حتی اگر فردی یک گل داشته باشد اعضای شرکت تعاونی باحضور در محل گل‌ها را تحویل گرفته و برای جمع‌آوری گل در مسیرهای مختلف روستاهای دودانگه خودرو قرار دادیم تا کشاورزان در فرآوری محصول با هیچ مشکلی مواجه نشوند.

خورشیدی در پایان گفت: امیدواریم با هم‌افزایی که در دودانگه اتفاق افتاد شاهد جهشی چشمگیر در زمینه کشت گل‌محمدی در منطقه باشیم.

انتهای پیام/86034/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول