اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  البرز

شهرداری به تعهدات خود مقابل موسسه رازی عمل کند

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان البرز ضمن تأکید بر اجرای تعهدات شهرداری در قبال موسسه رازی اشاره کرد و گفت: لازم است با طرح دعوای حقوقی این مهم پیگیری شود و ضمانت اجرایی درست برای آن پیش بینی شود.

شهرداری به تعهدات خود مقابل موسسه رازی عمل کند

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، حسن مددی، دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان البرز، امروز با حضور در موسسه رازی و جلسه مشترک با رئیس، معاونان و مدیران این موسسه ضمن ابراز خرسندی از حضور در موسسه رازی با قدمت صد ساله که خدمات بسیار ارزشمندی در راستای کمک به بهداشت کشور ارائه کرده، گفت: این مجموعه سابقه درخشانی در حوزه واکسن سازی داشته و به همت این عزیزان و سایر مراکز واکسن سازی موجود در کشور، رتبه نخست واکسن سازی در خاورمیانه به ایران اختصاص یافته است.

وی با اشاره به اینکه بسیاری از کشورهای مدعی در خاورمیانه وابسته به کشورهای پیشرفته هستند و در صورت عدم ارائه خدمات توسط کشورهای پیشرفته، فلج خواهند شد، افزود: باید از پایه گذاران و دست اندرکاران این مجموعه تشکر کرد.

دادستان عمومی و انقلاب کرج اظهار کرد: زمانی که درد و آلامی از مردم کاهش می‌یابد در زندگی تک تک شما تاثیر دارد و خدمات شما در آینده و تاریخ ثبت و ضبط می‌شود و همچون گذشته باعث افتخار خواهید بود.

وی خدمات و تلاش انجام شده در موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی را در جهان بی بدیل عنوان کرد و گفت: این تلاش برای خدمت به مردم قابل احترام و مقدس است و من به عنوان دادستان به نیابت از همه مردم از شما تقدیر و تشکر میکنم و امیدواریم با تلاش و انگیزه بیشتر کار را پیش ببرید.

مددی به پاندمی بیماری کرونا که در جهان بی سابقه بود اشاره و بیان کرد: این شرایط سبب شد اهمیت تلاش در عرصه بهداشت و فرآورده های بیولوژیک بیش از پیش نمود یابد و موقعیت استراتژیکی آن مشخص شود.

‌وی عدم اطلاع مردم، سیاست های اجرایی غلط و ناشناخته بودن ویروس را مسبب ایجاد موج های مختلف کرونا دانست و با توجه به اینکه در حال حاضر در موج چهارم این بیماری قرار داریم، اضافه کرد: علی رغم همه موارد این ویروس قابلیت کنترل دارد که امیدواریم با تلاش مراکزی مانند رازی و سایر مراکز علمی و دانش بنیان بتوانیم در جهت کنترل این بیماری موفق عمل کنیم.

دادستان کرج تصریح کرد: ایران تلاش می‌کند کشوری مستقل باشد و روی پای خود بایستد و در این راه در حوزه علمی و تکنولوژی باسایر کشورها نیز ارتباط داشته باشد اما در این میان سیاست ها و تحریم های ظالمانه زیادی برای این کشور اعمال و تحمیل شد.

وی با تاکید بر اینکه باید به دانشمندان و ظرفیت‌های داخلی اعتقاد داشته باشیم و بدانیم هر چیز ساخته دست بشر می‌تواند توسط ایرانیان ساخته شود، بیان کرد: دانشمندان ما در دنیا مایه افتخار هستند.

دادستان عمومی و انقلاب کرج ادامه داد: در برنامه های ابلاغی رهبر معظم انقلاب نیز حمایت از بخش علمی، فناوری، تکنولوژی و مراکزی که در جهت استقلال کشور تلاش می کنند، در دستور کار قرار گرفته و ما نیز وظیفه خود میدانیم و در این حوزه اهتمام جدی داریم تا در اجرای شعار مقام معظم رهبری تلاش کرده و آن را به منصه ظهور برسانیم.

وی با بیان اینکه دیدن بی مهری‌ها انگیزه دانشمندان و تولیدکنندگان داخلی را از بین می برد و این مایه شرمساری است، خطاب به موسسه رازی، اظهار کرد: ما پشتیبان شما برای انتقال مشکلات و درخواست هایتان هستیم و در این راستا از هیچ کمکی دریغ نخواهیم کرد.

وی با اشاره به اینکه موسسه رازی از دیرباز تاکنون در عرصه تحقیق و تولید واکسن در کشور و خاورمیانه پیشرو بوده، گفت: حفاظت از موسسه رازی از جمله مواردی بود که در شورای تامین استان به عنوان یکی از مراکز حساس استان مورد بحث و بررسی قرار گرفته است، در این راستا به دنبال برخورداری شرایط امنیتی لازم برای موسسه هستیم.

وی در مورد لزوم اجرای تعهدات شهرداری در قبال موسسه رازی اشاره کرد و گفت: لازم است با طرح دعوای حقوقی این مهم پیگیری شود و ضمانت اجرایی درست برای آن پیش بینی شود. تلاش می کنیم تا شهرداری را ملزم به اجرای تعهدات قبلی کنیم تا شورای شهر و شهرداری جدید عهده دار تعهدات دوره قبل نباشند.

وی با اشاره به اینکه تلاش مضاعف در حوزه واکسن سازی باید صورت گیرد و نباید با ضعف مدیران مأیوس شوید، اضافه کرد: تلاش‌های شما ماندگار است و تاریخ در مورد شما قضاوت خواهد کرد؛ با توجه به فرمایشات رهبر معظم انقلاب باید توجه بیشتری به رازی و سایر موسسات علمی و دانش بنیان صورت گیرد و موانع برطرف شود تا استقلال و غنای کشور افزایش یابد.

انتهای پیام/ج

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول