اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  تهران

وضعیت کالاهای اساسی استان تهران در ماه مبارک رمضان+ جدول

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران ضمن تشریح میزان کالاهای اساسی استان تهران در ماه مبارک رمضان گفت: فروش اجباری برخی اقلام در کنار کالاهای اساسی مثلا روغن تخلف است و با مشاهده با واحد صنفی متخلف برخورد می‌شود لذا از مردم می‌خواهیم در صورت مشاهده چنین مواردی با شماره ۱۲۴ بازرسان سازمان صمت را مطلع کنند.

وضعیت کالاهای اساسی استان تهران در ماه مبارک رمضان+ جدول

یداله صادقی رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تهران با اشاره به وضعیت کالاهای اساسی در ماه مبارک رمضان اظهار کرد: اقلامی شامل برنج، شکر، روغن نباتی و گوشت قرمز منجمد برای مصارف خانوار را وزارتخانه اعلام کرده است که در سراسر کشور توزیع می‌شود.

وی گفت: حدود ۷ هزار تن برنج وارداتی، ۷ هزار تن شکر و ۷۰۰ تن گوشت قرمز منجمد برای توزیع در استان تهران اختصاص داده شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران درباره میزان روغن دربازار عنوان کرد: ۱۸۰ هزار تن روغن در کل کشور توزیع می‌شود که حدود ۳۰ هزار تن مربوط به استان تهران است و توسط شرکت‌های مختلف که برخی در تهران و تعدادی در خارج از استان هستند تولید و توسط شرکت‌های پخش با نظارت شرکت بازرگانی دولتی ایران مستقیماً توزیع می‌شود.

صادقی بیان کرد: بخشی از سهمیه را به شهرستان‌های استان که براساس ضریب جمعیتی در اختیار نماینده هر شهرستان قرار می‌دهیم و با هماهنگی فرماندار و ستاد تنظیم بازار شهرستان در شبکه‌های تعریف شده که شامل صنوف مختلف، فروشگاه‌های زنجیره‌ای و  شرکت‌های تعاونی است، توزیع می‌کنند و در تهران هم به همین طریق در اختیار مردم قرار می‌دهیم.

وی درباره وضعیت خرما در ماه مبارک رمضان اعلام کرد: یک هماهنگی با انجمن تولید کنندگان خرما انجام گرفته است که خرما را از طریق فروشگاه‌های زنجیره‌ای و تعاونی و به خصوص از طریق شبکه توزیع سازمان تعاون روستایی در اختیار شبکه توزیع قرار دهد علاوه بر آن در میادین میوه و تره بار اعلام آمادگی شده است که جایگاه توزیع خرما برای عرضه مستقیم و بی‌واسطه اختصاص دهند، ضمن اینکه خرما در واقع قیمت گذاری دولتی نشده است و قیمتی که توسط انجمن اعلام، به‌علاوه سودی که خرده فروش اضافه می‌کند قیمت مصرف کننده است.

رئیس سازمان صمت استان تهران درباره نرخ زولبیا و بامیه افزود: نرخی‌ توسط اتاق اصناف، اتحادیه و انجمن حمایت از حقوق مصرف کنندگان پیشنهاد داده شده است که برای اوایل هفته آینده نهایی و ابلاغ می‌شود.

صادقی در پایان خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه بازرسان ما هم محدود هستند و امکان نظارت بر کل واحدهای صنفی را ندارند از مردم تقاضا می‌کنیم که اگر مشاهده کردند واحدهای صنفی فروش اجباری برخی اقلام را در کنار مثلاً روغن و کالاهای دیگر یا تخلفات دیگری دارند از طریق شماره تماس ۱۲۴ به سامانه گزارش دهند که بلافاصله بازرسان موضوع را برای بررسی در دستور کار خود قرار دهند.

لیست قیمت کالاهای اساسی در ماه مبارک رمضان
نام کالا قیمت مصرف کننده (تومان)
برنج ۱۱۲۱ هندی ۱۸۵۰۰
برنج تایلندی ۱۲۵۰۰
شکر ۸۷۰۰
گوشت گوساله منجمد مخلوط ۸۰۰۰۰

انتهای پیام/۶۷۰۷۸/م/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول