اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

دانشجویان رشته حقوق باید کارآموزی در دادگاه‌ها را سپری کنند

رئیس کل دادگستری استان اصفهان گفت: دانشجویان رشته حقوق نیز باید کارآموزی عملی داشته باشند و درهای دادگستری به روی آنها باز شود تا با روند سیر پرونده‌ها و قسمت های مختلف تحقیقات، بازپرسی و تجدیدنظر آشنا و از نزدیک زندان را ببییند.

دانشجویان رشته حقوق باید کارآموزی در دادگاه‌ها را سپری کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از کاشان، محمدرضا حبیبی پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران یکی از اهداف سند تحول را ارتباط هر چه بیشتر با مجموعه های خارج از قوه قضاییه به خصوص مراکز پژوهشی و دانشگاه ها عنوان کرد و اظهار داشت: تجربه نشان می‌دهد که بدون این رویکرد نمی‌توان به اهدافی که مدنظر است دست یافت و کاهش آسیب‌های اجتماعی و جرائم را شاهد بود.

رئیس‌کل دادگستری استان اصفهان به تاکیدات مکرر آیت‌الله رئیسی، رئیس قوه قضاییه بر ارتباط  قوه قضاییه با دانشگاه‌ها اشاره کرد و تصریح کرد: با تبادل نظر و ارتباط جامعه علمی و فرزانگان و نخبگان جامعه، می‌توان به جامعه ای پویا و هدفمند دست یافت.

وی پیشگری از جرائم را یکی از اهداف قوه قضائیه عنوان کرد و افزود: با توجه به اصل  ۱۵۶ قانون اساسی ، پیشگیری از وقوع جرائم بر عهده قوه قضائیه است ولی در اجرا ، ابزارش در دست قوه قضائیه نیست و همکاری دیگر نهادها و متولیان فرهنگی لازم است.

حبیبی یکی از راهکارهای پیشگری از جرائم و آسیب‌های اجتماعی را ایجاد تحول و ارتباط با  دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی عنوان کرد و بیان کرد: به روز شدن دانش قضات و ارتباط با مراکز علمی لازم است.

رئیس کل دادگستری استان اصفهان بر ارتباط دانشجویان با دادگستری و سیتم قضا تاکید و خاطر نشان کرد: دانشجویان رشته حقوق نیز باید کارآموزی عملی داشته باشند و درهای دادگستری به روی آنها باز شود تا با روند سیر پرونده‌ها و قسمت های مختلف تحقیقات،  بازپرسی و تجدیدنظر آشنا و از نزدیک زندان را ببییند تا زمانی که از دانشگاه فارغ‌التحصیل شدند و ابلاغ قضاوت را دریافت کردند سردرگم نباشند و با باری از تجربه بتوانند قضاوت کنند.

انتهای پیام/۶۳۱۰۸/ج۱۰/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول