اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

پرداخت تسهیلات به ۱۷۶ هنرمند مشاغل خانگی در زنجان

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان از پرداخت تسهیلات بانکی به ۱۷۶ نفر از هنرمندان مشاغل خانگی زنجانی خبر داد.

پرداخت تسهیلات به ۱۷۶ هنرمند مشاغل خانگی  در زنجان

امیر ارجمند امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: طی یک سال گذشته، ۴۷ دوره و کارگاه آموزشی شامل هشت کارگاه حضوری با رعایت کامل پروتکل‌­های بهداشتی برای دهیاران و حافظان آثار تاریخی در حوزه یگان حفاظت، ۶ دوره مجازی در حوزه گردشگری، دو دوره مجازی برای شاغلین صنایع‌دستی و ۳۱ دوره آموزش عمومی حضوری برای هنرجویان و علاقه‌مندان در سطح استان برگزار شد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان افزود: دوره بازآموزی بلدهای محلی، دوره کاربرد شیوه‌های دیجیتالی در بازاریابی، دوره بازآموزی راهنمایان گردشگری، دوره گردشگری سلامت، دوره مدیریت حرفه‌ای ارتباط با مشتری، دوره پرنده‌نگری از عناوین مهم‌ترین دوره‌های برگزارشده در حوزه گردشگری بود.

وی ادامه داد: دو دوره مجازی در حوزه صنایع‌دستی شامل دوره بازاریابی داخلی و خارجی صنایع‌دستی بومی استان زنجان و طراحی محصول صنایع‌دستی بومی استان زنجان و ۳۱ دوره آموزش عمومی برای هنرجویان و علاقه‌مندان در سطح استان شامل دوره‌های گلیم ­بافی، قلم‌زنی روی مس، ملیله‌کاری، گیوه­ بافی، میناکاری، منبت‌کاری، چرم‌دوزی، چارق‌دوزی و غیره و... از عناوین مهم  دوره‌های برگزار شده در این مدت بود.

ارجمند تصریح کرد: هشت دوره‌ آموزشی توجیهی ویژه دهیاران، روستاییان و اعضای شوراهای اسلامی روستاها یک دوره در بخش قره پشتلو و دو دوره در شهر نیک‌پی شهرستان زنجان، دو دوره در شهرستان خدابنده، دو دوره در شهرستان ماهنشان و یک دوره در شهرستان طارم به‌صورت منظم توسط کارشناسان یگان حفاظت میراث فرهنگی برگزار شد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان افزود: بهره‌مندی از اساتید باتجربه و خبره و همچنین پیش‌بینی دوره‌های مورد نیاز برای آموزش مدیران و کارکنان مرتبط با حوزه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی راهی برای ارائه خدمات مطلوب‌تر و باکیفیت است.

وی در ادامه از پرداخت تسهیلات بانکی به ۱۷۶ نفر از هنرمندان مشاغل خانگی زنجانی خبر داد و گفت: توجه به صنایع‌دستی همواره به‌عنوان یک منبع درآمد برای خانواده‌ها یکی از اولویت‌های این اداره بوده چرا که این رشته می‌تواند تأثیر به سزایی در ایجاد مشاغل خانگی و تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی داشته باشد.

ارجمند افزود: در همین راستا در سال گذشته تعداد ۱۷۶ نفر از فعالان حوزه صنایع‌دستی و جویای کار که متقاضیان دریافت تسهیلات برای ایجاد خوداشتغالی بودند، تشکیل پرونده شد سپس از طرف اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی به بانک‌های عامل معرفی شدند.

مدیر‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی زنجان گفت: سالانه تعداد زیادی از علاقه‌مندان به رشته‌های مختلف صنایع‌دستی در کلاس‌های آموزشی شرکت می‌کنند و در پایان دوره به آن‌ها گواهینامه آموزشی اعطا می‌شود.

انتهای پیام/۷۳۰۰۵

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول