اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

انقلابی ماندن و انقلابی‌گری مهمترین ویژگی سردار طوسی‌ها بود

نماینده ولی فقیه در مازندران گفت: انقلابی ماندن و انقلابی‌گری مهم‎ترین ویژگی سردار طوسی‌ها بود و سردار سلیمانی هم انقلابی‌گری را به عنوان خط قرمز خود معرفی کرده بود و در همین مسیر تا پایان ثابت قدم ماندند.

انقلابی ماندن و انقلابی‌گری مهمترین ویژگی سردار طوسی‌ها بود

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس از شهرستان نکا، آیت‌الله محمدباقر محمدی‌لائینی، شامگاه چهارشنبه در یادواره سردار سرلشکر شهید محمدحسن قاسمی‌طوسی و یادواره ۴۳۵شهید شهرستان نکا در مصلای نکا اظهار کرد: سردار طوسی این شهید سرفراز، چشم تیزبین و بیدار اطلاعات و عملیات جبهه‌ها بود که در ۱۸فروردین سال ۶۶ در عملیات کربلای ۸ به همراه همرزمان شهیدش به شهادت رسید.

وی گفت:  شهدا سرمایه‌های بزرگ انقلاب و نظام ما هستند و باید در حفظ این دستاوردها و سرمایه‌ها تلاش شود.

نماینده ولی فقیه در استان مازندران با اعلام اینکه ولایت‌مداری از ویژگی‌های مهم شهدای ما بوده است؛ خاطر نشان کرد: سردار شهید طوسی در همه عشق و علاقه به ولایت‌ و در مسیر ولایت بودن، مردم‌داری و احترام به پدر و مادر، بنده خالص بودن و در استفاده بهینه از بیت‌المال هم منحصر به فرد بودند.

آیت‌الله محمدی‌لائینی گفت: در کنار ویژگی سردار طوسی که ایشان را خاص کرده بود؛ توجه ویژه به عبادت، نماز اول وقت، نماز شب و نماز جماعت هم از ایشان الگوی تمام عیار برای جوانان دوران خود و اکنون ساخته است.

 امام جمعه ساری افزود: تولید آثار ماندگاری از سردار طوسی به عنوان قائم مقام لشکر ۲۵ کربلا در دفاع مقدس، همچون نگارش کتاب،ساخت  فیلم و مستندات  باید از وظایف مهم باشد و نباید در این راستا غفلت شود.

وی گفت: شهید یک فرد نیست یک‌مکتب است و طبق فرمایش مقام‌معظم رهبری شهدا مثل آیات قرآن هستند که خودشان فرهنگ محتوا و نور دارند و باید این محتواهای عظیم انقلاب و اسلام به جامعه شناسانده شوند.

نماینده ولی فقیه در استان مازندران گفت: انقلابی ماندن و انقلابی‌گری مهمترین خصیصه سردار طوسی‌ها بود و سردار سلیمانی هم انقلابی‌گری را به عنوان خط قرمز خود معرفی کرده بود و در همین مسیر تا پایان ثابت قدم ماندند.

وی با تأکید بر مسؤولیت‌پذیری و پاک‌دستی مسئولان در نظام جمهوری اسلامی ایران اضافه کرد: شورای اسلامی برخی از شهرها، برخی نمایندگان مجلس و برخی مسؤولان نظام آبروی نظام را بردند و باید در انتخابات دقت کنیم چه کسی را انتخاب کنیم و بدانیم که گرامیداشت شهدا تنها به این مراسم و یادواره‌ها نیست؛ بلکه باید با موقعیت‌شناسی و زمان‌شناسی به فردی رأی دهیم تا شهدا از ما راضی و خوشنود باشند.

نماینده ولی فقیه در مازندران با اعلام اینکه شهید سلیمانی اهل حزب و جناح نبود و  به شدت انقلابی بودند، تصریح کرد: انقلابی و انقلابی گری وی خط قرمز بود که سردار طوسی نیز این چنین بود و این ویژگی باید حفظ شود.

محمدی لایینی گفت: تفرقه و چندصدایی برای جامعه ما خوب نیست و زحمات شهدا را ازبین می برد که باید وحدت وانسجام باشد زیرا یکی از مشکلات فرهنگی ما ناشی از چندصدایی ‌مسؤولان است.

روشنگری، تبیین و تبلیغ راه و مکتب  ولایت مهمترین دغدغه شهدا

فرمانده بسیج ناحیه نکا هم در سخنانی با اعلام اینکه روشنگری، تبیین و تبلیغ راه و مکتب  ولایت مهمترین دغدغه شهدا بود، اظهار کرد: امروز در ادامه راه شهدا همه ما موظف به تبیین ایین جایگاه در بین نسل‌های مختلف هستیم.

مجیدرضا شعبانی گفت: شهدا بزرگ‌مردان همیشه تاریخ هستند که با گذشت از جان شیرین خود راه و رسمشان ماندگار شده است و ما باید در ادامه این مسیر و ادامه راه و روش شهدا استوارتر از قبل گام برداریم.

وی با اشاره به برنامه‌ریزی‌های دشمن برای رخنه در بین جوانان و نسل جدید جامعه خاطر نشان کرد: دشمن امروز با رخنه فضای مجازی، به جنگ با جوانان و جامعه آمده است و رایگان کردن شبکه‌های ماهواره‌ای یکی از شگردهای مهم دشمن برای نفوذ در بین جوانان است.

فرمانده سپاه نکا افزود: براساس فرمایشات رهبری اکنون جنگ تن به تن و جنگ نظامی  نیست؛ بلکه جنگ فرهنگ‌ها و جنگ عقیده هاست و اگر بصیرت لازم در این بین داشته باشیم می توانیم بر دشمن غلبه کنیم.

شعبانی با اعلام اینکه ملت ما ملتی شجاع و دلیر و آگاه است؛ گفت: ملت ایران هیچ گاه در تنگناها و جنگ ها و مشکلات نترسید و مهمترین خط قرمز ما در ادامه راه شهدا ولایتمداری است و در این مسیر ثابت قدم حرکت می‌کنیم.

انتهای پیام/ ۸۶۰۰۲/ج

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول