اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

فعالیت مساجد در وضعیت قرمز، تابع تصمیمات ستاد کروناست

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان گفت: درباره فعالیت مساجد و اماکن مذهبی ما همواره تابع تصمیمات مدیریت کرونای استان بوده و بر همین اساس عمل خواهیم کرد.

فعالیت مساجد در وضعیت قرمز، تابع تصمیمات ستاد کروناست

حجت‌الاسلام مختار کرمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: بقاع متبرکه، اماکن مذهبی و مساجد استان براساس مصوبه ستاد مقابله با کرونا از جمله اماکنی بودند که از همان ابتدای شیوع کرونا همکاری بسیار خوبی برای مقابله با این بیماری داشتند و به محض دریافت ابلاغیه بستن درهای مساجد، اماکن مذهبی و بقاع متبرکه، آن را اجرایی کردند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان با اشاره به نقش پررنگ مساجد و بقاع متبرکه در اجرای طرح‌های کمک‌رسانی به ویژه طرح شهید سلیمانی در طول یک سال گذشته گفت: خوشبختانه با وجود تعطیلی مساجد و بقاع متبرکه کارکرد جدیدی از این مراکز را شاهد بودیم که مثبت و تاثیرگذار بود

وی درباره فعالیت مساجد و بقاع در وضعیت جدید و قرمز کرونایی استان نیز گفت: در سال جدید از خدای متعال طلب می کنیم که این بیماری منحوس که آسیب های زیادی به مردم در همه حوزه ها بالاخص فعالیتهای فرهنگی ودینی وارد کرد شرش از سر تمام مردم جهان کم شود.
کرمی تصریح کرد: اما درباره فعالیت مساجد و اماکن مذهبی  ما همواره تابع تصمیمات مدیریت کرونای استان بودیم وبراساس تصمیمات آنها عمل کردیم و خوشبختانه مردم دیندار ما و کسانی که با مساجد واماکن مذهبی در ارتباط هستند همواره بیشترین همراهی و همکاری داشتند و براساس اعلام ستاد مدیریت کرونا بیشترین رعایت را داشته اند.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان گفت: برای برنامه‌‌های ماه مبارک رمضان ۱۴۰۰ هم دقیقا بر منوال ماه‌های گذشته عمل خواهیم کرد و آن اینکه در شهرهایی که وضعیت آنها قرمز ونارنجی هست برگزاری هرگونه مراسم تجمعی مذهبی ممنوع است و در شهرهای که وضعیت غیر از این دارند برابر دستورالعمل‌های بهداشتی برگزاری مراسم بلامانع است.
وی ادامه داد: حال ما باید تا آغاز ماه رمضان المبارک صبر کنیم که وضعیت استان و شهرهای استان زنجان در چه وضعیتی قرار می‌گیرد که براساس آن عمل کنیم.

کرمی گفت: از همه مردم مومن وهیات امناء مساجد و اماکن مذهبی درخواست داریم همراهی وهمکاری کامل با مسوولین و تصمیم‌گیران داشته باشند و از طرفی انتظار می‌رود در شهرهایی هم که امکان برگزاری مراسم‌ها وجود دارد با برنامه‌ریزی مناسب شرایط لازم را برای حضور معنوی مردم در این مکان‌ها فراهم شود.

انتهای پیام/73005/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول