اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قم

بسیج هنرمندان در خط مقدم مقاومت هنری است

مسؤول سازمان بسیج هنرمندان استان قم گفت: بسیج هنرمندان خط مقدم مقاومت هنری در دو عرصه ارائه هنر انقلابی و مقابله با تهاجم هنری است و مهمترین رسالت هنرمندان بسیجی آزادی هنر است که در اسارت استکبار هنری قرار دارد.

بسیج هنرمندان در خط مقدم مقاومت هنری است

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، سید محمد حسن یزدی نژاد امروز در گفت وگو با خبرنگاران ضمن گرامیداشت سالروز شهادت سید شهیدان اهل قلم، شهید سید مرتضی آوینی و تبریک هفته هنر انقلاب اسلامی و روز بسیج هنرمندان ابراز کرد: هنر ودیعه آسمانی خداوند به والاترین آفریده الهی یعنی انسان است و هنرمند آیینی امانتدار خوب خداوند است و مهم‌ترین رسالت هنرمندان در زمان معاصر آزادی هنرِ در اسارت استکبار هنری و احیای هنر فاخر به رنگ خداست.

وی تاکید کرد: هنر همواره باید در خدمت آفرینش نجات و کمال انسان باشد زیرا هنر زیباترین راه بیان داشته و داده انسان و مؤثرترین عامل بر جان و نهاد جامعه هدف است.

مسؤول سازمان بسیج هنرمندان استان قم با بیان اینکه شهید آوینی رهرو هنر آیینی و الگویی مناسب برای هنر انقلابی است گفت: روایت هنر انقلاب که روایت فتح است به پرچمداری آوینی‌های زمان با نگاهی انقلابی و جهادی هنری، رزم‌آفرین و پر اقتدار ایستاده است.

یزدی نژاد ادامه داد: نظام سرمایه داری چپاول گر و جنایتکار در اندیشه تخریب هویت دینی و ملی مردم جهان با ابزار هنر است و هنرمندان متعهد باید جبهه مقاومت هنری در جهان تشکیل دهند و از این رو هنرمندان در جهان معاصر در مهمترین برهه خود درباره رسالت خویش قرار دارند و باید در خدمت جهان مظلومیت، انقلابی هنری ایجاد کند.

وی گفت: سکوت هنری در حکم خدمت به جهان جنایت است. تحولات هنری در ایران بعد از انقلاب چشمگیر است ولی آرمانی و کافی نیست و تا نقطه اوج فاصله بسیار است. هنرمند اگر به معماری الهی شخصیت خود نپردازد و مهذب نباشد نمی‌تواند آفرینش هنری ماندگاری داشته باشد.

مسؤول سازمان بسیج هنرمندان سپاه امام علی بن ابیطالب(ع) با بیان اینکه بسیج هنرمندان خط مقدم مقاومت هنری در دو عرصه ارائه هنر انقلابی و مقابله با تهاجم هنری است گفت: هنرمندان نباید منتظر کسی باشند و باید رویه آتش به اختیار داشته باشند و از مرزهای فرهنگی پاسداری کنند و هر جا که ضرورت اسلام و انقلاب است، در صحنه حاضر شده و هنر خود را تمام عیار و با قدرت به میدان آورد.

وی اظهار کرد: همان‌طور که مقام معظم رهبری فرمودند هنرمندان افسران جنگ نرم هستند و کاری که از افسران جنگ نرم انتظار می‌رود مدیریت عرصه است. یعنی هنرمندان باید این میدان جنگ را ترسیم کرده و همه جنبه‌های آن را بررسی کنند و این غیر از آثار تولید هنری متناسب نیست.

یزدی نژاد تأکید کرد: باید فضا را آماده کنیم تا هنرمندان با رویکرد انقلابی و ارزشی خود بتوانند در این فضا نقش ایفا کرده و با آثار هنری متناسب خود بتوانند پیام انقلاب را منتقل کنند و آن راهبری را به واسطه آثار خود در جامعه داشته باشند.

مسؤول سازمان بسیج هنرمندان استان قم، آثار هنرمندان را گنجینه ازرشمندی دانست که می‌تواند راهگشای مسائل فرهنگی و هنری کشور باشد و ادامه داد: ما به‌ عنوان خدمتگزار در عرصه فرهنگ و هنر وظیفه داریم که چتر حمایتی و مشوقی را در کنار هنرمندان داشته باشیم تا مبادا هنرمندان تنها بمانند و پشتشان خالی شود و در سنگری که تک به تک فتح می‌کنند، عقب بمانیم.

وی در پایان ابراز کرد: به یقین نقش هنرمندان بسیجی و جهادی در عرصه  خدمت رسانی، خدمتگزاری و رفع محرومیت ها نقش بی بدیلی است که بستر و اسباب همگانی شدن فرهنگ کار و خدمت جهادی در جامعه خواهد شد و این روایت هنر انقلاب است  به پرچمداری آوینی های زمان که با نگاهی انقلابی و جهادی هنری، رزم آفرین و پر اقتدار ایستاده اند .

انتهای پیام/2258

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول