اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مرکزی

راه‌اندازی سامانه غربالگری اضطراب کودکان ۵ تا ۶ ساله

مدیرکل بهزیستی استان مرکزی از راه‌اندازی سامانه غربالگری کودکان ۵ تا ۶ ساله خبر داد.

راه‌اندازی سامانه غربالگری اضطراب کودکان ۵ تا ۶ ساله

زهرا امینی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک با اشاره به راه‌اندازی سامانه غربالگری کودکان ۵ تا ۶ ساله اظهار کرد: طرح غربالگری اضطراب کودکان ۵ تا ۶ ساله با هدف شناسایی؛ تشخیص و درمان به‌موقع اضطراب کودکان هرساله توسط دفتر مشاوره معاونت امور پیشگیری بهزیستی استان مرکزی اجرا می‌شود.

وی افزود: شایع‌ترین اختلالات دوران کودکی اختلالات اضطرابی است و بسیاری اوقات علائم این اختلال با فرآیند رشد طبیعی کودک اشتباه گرفته شده و مانع تشخیص و مداخلات به‌موقع می‌شود و اختلال اضطراب کودکی پدیده‌ای گذرا نبوده و در صورت بی‌توجهی و درمان نشدن تا سنین نوجوانی و بزرگ‌سالی ادامه می‌یابد و موجب افت عملکرد تحصیلی، اجتماعی و شغلی فرد و یا منجر به افسردگی و سوءمصرف مواد مخدر می‌شود.

مدیرکل بهزیستی استان مرکزی بیان داشت: در سال جاری با توجه به شیوع بیماری کرونا سازمان بهزیستی کشور اقدام به راه‌اندازی سامانه غربالگری اضطراب کودکان از طریق سامانه به نشانی http://moshavereh.behzisti.gov.ir نموده است

امینی ادامه داد: از خانواده‌های دارای کودک ۵ و ۶ ساله درخواست می‌شود تا در طرح غربالگری اضطراب کودکان در این سنین در سامانه خاص این غربالگری ثبت‌نام کنند.

وی گفت: این طرح با هدف شناسایی کودکان در معرض خطر اضطراب پیگیری می‌شود و نیز کمکی به والدین برای توجه به نشانه‌های اضطرابی کودکان و همچنین ارائه خدمات ارزان‌تر به والدین و کودکان جهت شناسایی و درمان این اختلال است.

مدیرکل بهزیستی استان مرکزی تصریح کرد: اگر اضطراب در دوران کودکی نادیده گرفته شود می‌تواند در دوران بزرگ‌سالی منجر به برخی بیماری‌های روحی و روانی شود که هدف از اجرای طرح غربالگری اضطراب کودکان نیز شناسایی مشکلات گروه هدف در این حوزه و تلاش برای رفع آنها است تا از مشکلات بزرگ‌سالی جلوگیری شود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول