اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دیگر رسانه ها

خباز: احتمال ائتلاف را صفر نمی‌دانیم/ بعد از ۹۲ نتوانستیم اهداف اصلاح‌طلبانه خود را پیاده کنیم!

فعال سیاسی اصلاح‌طلب با بیان اینکه ما اصلاح‌طلبان به فکر مشارکت حداکثری هستیم گفت: گرچه در حال حاضر اصلاح‌طلبان می‌خواهند تمام توان خود را مصروف کاندیدای اصلاح‌طلب کنند اما به این معنا نیست که احتمال ائتلاف را صفر بدانیم.

خباز: احتمال ائتلاف را صفر نمی‌دانیم/ بعد از ۹۲ نتوانستیم اهداف اصلاح‌طلبانه خود را پیاده کنیم!

به گزارش گروه دیگر رسانه‌های خبرگزاری فارس، روزنامه اعتماد یادداشتی از محمدرضا خباز، فعال سیاسی اصلاح طلب منتشر کرده است که بخش‌های مهم آن در ادامه از نظر می‌گذرد.

بعد از ۹۲ نتوانستیم اهداف اصلاح‌طلبانه خود را پیاده کنیم!

- بعد از گذشت ۴۲ سال از عمر انقلاب اسلامی همه جریانات سیاسی از جمله اصلاح‌طلبان تجربیات قابل اعتنا و اتکایی به دست آورده‌اند.

- ما فراز و فرودهای زیادی را از سر گذراندیم. سال ۷۶ را دیدیم که علی‌رغم اینکه همه دستگاه‌ها مخالف کاندیداتوری گزینه ما بودند، سید محمد خاتمی با رای بالایی انتخاب شد. سال ۸۴ و ۸۸ با توجه به اینکه بیش از یک کاندیدا داشتیم رای نیاوردیم و در سال ۹۲ هم علی‌رغم اینکه کاندیدای اصلی اصلاح‌طلبان محمدرضا عارف بود، به نفع حسن روحانی کنار کشید. در نتیجه اصلاح‌طلبان نتوانستند آن‌طور که باید و شاید اهداف اصلاح‌طلبانه خود را که بیشتر در فصل سوم قانون اساسی گنجانده شده، اجرا و پیاده کنند.

قصد داریم تمام عیار اصلاح‌طلب وارد میدان انتخابات ۱۴۰۰ ‌شویم

- با توجه به تجربیات گرانسنگی که در طول این سال‌ها به دست آوردیم، به این نتیجه رسیدیم که کاندیدایی اصلاح‌طلب برای سال ۱۴۰۰ معرفی کنیم و تمام عیار اصلاح‌طلب وارد میدان شویم. به همین مناسبت هم نهاد اجماع‌سازی را شکل دادیم که متشکل از ۳۰ نفر از نمایندگان احزاب اصلاح‌طلب و ۱۰ نفر شخصیت‌های برجسته اصلاح‌طلبی است و این ۴۰ و اندی نفر قرار است یک گزینه اصلاح‌طلب را به جامعه معرفی کنند و قطعا اگر به یک کاندیدای اصلاح‌طلب برسیم جای هیچ شک و شبهه‌ای باقی نمی‌ماند که همه بر سر آن توافق کرده و انتخابات باشکوهی را رقم بزنیم.

- در فرآیند انتخابات باید منتظر اتفاقات مختلف بود. اگر بیش از یک نفر از اصلاح‌طلبان مورد تایید شورای نگهبان قرار گرفت، نهاد اجماع‌ساز گزینه اصلح را از میان کاندیداها انتخاب کرده و معرفی خواهد کرد. اگر یک گزینه اصلح از سد شورای نگهبان هم عبور کند که همگی بر سر آن اجماع می‌کنند اما این‌ موارد پیش‌بینی‌های امروز است. همانطور که به خاطر داریم در سال ۹۲ هم‌چنین شرایطی داشتیم.

احتمال ائتلاف را صفر نمی‌دانیم

- گرچه در حال حاضر اصلاح‌طلبان می‌خواهند تمام توان خود را مصروف کاندیدای اصلاح‌طلب کنند اما به این معنا نیست که احتمال ائتلاف را صفر بدانیم، چرا که ممکن است در لحظات آخر نهاد اجماع‌ساز به تصمیمی غیر از این تصمیم برسد.

- این احتمال رد شده نیست و ممکن است مجددا اصلاح‌طلبان و نهاد اجماع‌ساز برای پیروزی در انتخابات به تصمیم جدیدی برسند و اجماع دیگری را پیش ببرند.

ما اصلاح‌طلبان به فکر مشارکت حداکثری هستیم

- نباید فراموش کرد که چندین مرحله تا انتخابات باقی مانده است. باید دید چه کسانی ثبت‌نام می‌کنند، چه کسانی تایید صلاحیت می‌شوند و از همه مهم‌تر شرایط به چه صورت پیش خواهد رفت. همچنین اصلاح‌طلبان باید برای حضور حداکثری مردم پای صندوق‌های رای تلاش کنند.

- ما اصلاح‌طلبان به فکر مشارکت حداکثری هستیم که می‌تواند موجب ایجاد وحدت در کشور شود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول