اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دیگر رسانه ها

زالی: بستری‌های کرونایی در تهران رکورد زد/ هفته تلخی پیش رو داریم

فرمانده ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران، گفت: متاسفانه برای اولین بار در طول هفته‌های اخیر مجموع بیماران کرونایی بستری شده در بیمارستان‌های استان تهران از مرز ۵۰۰۰ نفر گذشت.

زالی: بستری‌های کرونایی در تهران رکورد زد/ هفته تلخی پیش رو داریم

به گزارش گروه دیگر رسانه‌های خبرگزاری فارس، فرمانده ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران  اظهار داشت: متأسفانه برای اولین بار در طول هفته‌های اخیر مجموع بیماران کرونایی بستری شده در بیمارستان‌های استان تهران از مرز ۵۰۰۰ نفر گذشت و در حال حاضر ۴۰۴۳ نفر در بخش‌های عادی کرونا و ۱۱۷۲ نفر در بخش‌های ویژه بیمارستان‌های استان تهران بستری هستند.

علیرضا زالی، سفرهای نوروزی، کاهش رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی و ازدحام‌های روزهای آخر اسفندماه و گردهمایی‌های خانوادگی را از دلایل عمده این طغیان بیماری کووید ۱۹ برشمرد و یادآور شد: از اوایل این هفته تا هفته آتی شاهد تبعات سفرهای نوروزی هستیم.

زالی با بیان اینکه نیمی از مراجعان علامت دار به بخش‌های درمانی و بهداشتی تهران دارای تست PCR مثبت هستند گفت: این امر نشان دهنده فعالیت و چرخش شدید ویروس در تهران است. تقریباً همه مناطق ۲۲ گانه تهران آلوده هستند و از نظر جغرافیایی به یک آلودگی همگن در تهران رسیدیم که جای نگرانی دارد.

وی با اشاره به روند افزایشی آمار بیماران در هفته آتی گفت: سرعت این روند افزایشی بسیار بیشتر از سه موج قبلی خواهد بود بنابراین پیشنهاد تعطیلی شهر تهران را عنوان کردیم. البته تعطیلی شهر یک راهکار موقت، پویا، فرصت آفرین و ضربه گیر است و علاج قطعی موضوع نیست.

زالی با اشاره به دلایلی که تعطیلی تهران می‌تواند مفید واقع شود خاطرنشان کرد: مسافران نوروزی واجد سوش های جدید بیماری در صورت حضور در محافل اجتماعی و ازدحام‌های درون شهری و یا مراجعه به ادارات باعث افزایش انتقال بیماری می‌شوند. در صورت تعطیلی شهر این افراد مدتی در منزل می‌مانند و طبیعتاً دوره نهفتگی بیماری تغییر می‌کند و مقداری از بار ویروسی سطح شهر کاهش می‌یابد.

به گفته وی، تعطیلی شهر در وقت مقتضی، به هنگام و با برنامه ریزی در کاهش بار ویروسی شهر مهم است اما راه علاج قطعی نیست و بالا بردن حجم واکسن‌های وارداتی، افزایش میزان واکسیناسیون گروه‌های پرخطر و جامعه پزشکی، بیماران خاص و سالمندان راه حل قطعی است.

فرمانده ستاد مقابله با کرونای پایتخت تاکید کرد: برای کنترل بیماری در تهران راهکار دیگری به غیر از تعطیلی شهر وجود ندارد و شاید در کوتاه مدت تعطیلی شهر تنها گزینه برای عبور از بحران فعلی کرونا در تهران باشند. البته در کنار آن باید به سرعت فرایند واکسیناسیون گروه‌های پر خطر و جامعه پزشکی صورت گیرد.

زالی، تسریع واکسیناسیون را یک اولویت اصلی در تهران و سایر مراکز استان‌ها برای کاهش مرگ و میر برشمرد.

وی، هفته آتی را بسیار تلخ و خطرناک پیش بینی کرد و گفت: زنگ خطر در تهران به صدا در آمده است و در چنین شرایطی نیاز به یک سرعت گیر برای مقابله با بیماری داریم. اگر امروز تهران را تعطیل کنیم طبیعتاً در یک زمان منطقی‌تری می‌توانیم به آرایش جدید مدنی و اقتصادی شهر بازگردیم و هرچه این زمان طولانی‌تر باشد ابعاد خسارت بار بازرگانی و تجاری آن بیشتر خواهد شد.

منبع: خبرگزاری مهر

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول