اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

برگزاری چهارمین نشست کمیسیون بین دولتی ازبکستان و امارات

چهارمین نشست کمیسیون بین دولتی ازبکستان و امارات در همکاری‌های اقتصادی، بازرگانی، علمی و فنی به صورت مجازی برگزار شد.

برگزاری چهارمین نشست کمیسیون بین دولتی ازبکستان و امارات

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در تاشکند، چهارمین نشست کمیسیون بین دولتی ازبکستان و امارات با موضوع همکاری های اقتصادی و بازرگانی و علمی و فنی به صورت مجازی برگزار شد.

روسای این کمیسیون «سردار عمرزاق اف» معاون نخست وزیر، وزیر سرمایه گذاری و تجارت خارجی ازبکستان و «عبدالله بن طوق المری» وزیر اقتصاد امارات متحده عربی می باشند.

در این نشست ویدئویی همچنین روسای وزارتخانه ها، ادارات، اتحادیه های تخصصی، شرکت های سرمایه گذاری و اتاق های بازرگانی و صنایع دو کشور شرکت و مسایل همکاری های دوجانبه سرمایه گذاری، اقتصادی و بازرگانی، مالی- فنی، فرهنگی را بررسی کردند.

تاکید شد که سفر رئیس جمهور ازبکستان به امارات متحده عربی در ماه مارس سال 2019 میلادی برای توسعه بیش از پیش شراکت بین دولتی جهش تازه ای داده است.

اقداماتی مبنی بر گسترش بیش از پیش همکاری های سرمایه گذاری یکی از مسایل کلیدی این نشست ویدئویی بود.

طرفین آمادگی خودرا برای افزایش تعداد طرح های مشترک سرمایه گذاری مبنی بر ایجاد تولیدات مشترک در زمینه های صنایع نساجی، تبدیل میوه و سبزیجات، جواهرسازی  و همچنین تولید مصالح ساختمانی ابراز داشتند.

دوطرف در مورد تشدید همکاری های سرمایه گذاران امارات با ساختارهای دولتی و محافل بازرگانی ازبکستان برای بررسی پتانسیل و تشخیص طرح های اولویت دار سرمایه‌گذاری در زمینه های مختلف به توافق رسیدند.

طرفین در این زمینه از ایجاد شورای بازرگانی ازبکستان و امارات استقبال و برگزاری نخستین نشست آن را در ماه ژوئن سال جاری میلادی هماهنگ کردند.

دوطرف همچنین مسایل تشدید همکاری های متقابل در زمینه حمل و نقلی از جمله از طریق افزایش ارتباطات هوایی باری منظم بین دو کشور و همچنین جذب سرمایه گذاری های امارات برای اجرای طرح های بزرگ در توسعه و مدرنیزه زیربناهای حمل و نقلی را نیز بررسی کردند.  

در چارچوب این نشست 21 سند دوجانبه از جمله یادداشت تفاهم همکاری در زمینه حفاظت از محیط زیستی، قرارداد در مورد سازماندهی فعالیت شورای بازرگانی ازبکستان و امارات، یک سری قراردادها در مورد اجرای طرح ها در زمینه های کشاورزی و آموزشی و همچنین قراردادهای صادراتی برای صادرات منسوجات، میوه و سبزیجات امضا شده است.

در پایان چهارمین نشست کمیسیون بین دولتی ازبکستان و امارات در همکاری های اقتصادی و بازرگانی و علمی و فنی پروتکل نهایی به امضا رسیده است.

هم اکنون در ازبکستان حدود 107 شرکت با سرمایه سرمایه گذاران امارات متحده عربی در زمینه‌های منسوجات، مصالح ساختمانی، کنسروهای میوه و سبزیجات، مواد شوینده و خدمات فعالیت می‌کنند.

امارات متحده عربی استقلال این کشور‌ را در تاریخ 26 دسامبر سال 1991 میلادی به رسمیت شناخته و در تاریخ 25 اکتبر سال 1992 میلادی بین این 2 کشور روابط سیاسی برقرار شده است.

انتهای پیام/.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول