اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

وزرای خارجه قزاقستان و روسیه در «نورسلطان» دیدار کردند

وزرای خارجه قزاقستان و روسیه در شهر «نورسلطان» دیدار و در مورد مسائل مهم از جمله تامین ثبات منطقه‌ای و امنیت در آسیای مرکزی، قفقاز جنوبی و خاورمیانه تبادل نظر کردند.

وزرای خارجه قزاقستان و روسیه در «نورسلطان» دیدار کردند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، «سرگئی لاوروف»، وزیر امور خارجه روسیه که امروز در قالب یک سفر کاری وارد قزاقستان شده با «مختار تلئوبردی» وزیر امور خارجه این کشور ملاقات کرد.

طرفین در جریان این ملاقات وضعیت کنونی و دورنمای توسعه روابط بین قزاقستان و روسیه در زمینه های سیاسی و اقتصادی، ترانزیت و حمل و نقل، انرژی، نظامی و فنی را بررسی و در مورد تعامل دو کشور در چارچوب سازمان های بین المللی و اتحادیه های همگرایی منطقه ای مانند جامعه همسود، اتحادیه اقتصادی اوراسیا، سازمان پیمان امنیت جمعی، سازمان همکاری شانگهای و کنفرانس تعامل و اعتماد سازی در آسیا بحث و تبادل نظر کردند.

تلئوبردی گفت: همکاری با روسیه از مهم ترین اولویت های سیاست خارجی قزاقستان بوده و هیچ مسئله غیر قابل حل در روابط میان دو کشور وجود ندارد.

وزیر امور خارجه قزاقستان، روابط هم‌پیمانی با فدراسیون روسیه را برای کشور خود بسیار ارزشمند عنوان کرد.

طرفین در مورد جنبه های مهم دستور کار بین المللی، از جمله تامین ثبات منطقه‌ای و امنیت در آسیای مرکزی، قفقاز جنوبی، خاورمیانه تبادل نظر کردند.

آمادگی برای رویدادها در سطوح عالی و بالا، از جمله هفدهمین همایش همکاری بین منطقه ای قزاقستان و روسیه در شهر «کاکشتائو» با حضور سران دو کشور از دیگر مسائلی به شمار می رود که در جریان این دیدار مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

در چارچوب این سفر وزیر امور خارجه روسیه همچنین با «قاسم ژامرت تاکایف» رئیس جمهور قزاقستان ملاقات خواهد کرد.

انتهای پیام/.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول