اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

همکاری نظامی بغداد - مسکو؛ محور دیدار فالح الفیاض با معاون وزیر دفاع روسیه

رئیس سازمان الحشد الشعبی عراق در دیدار با معاون وزیر دفاع روسیه درباره همکاری نظامی بغداد - مسکو گفت‌وگو کرد.

همکاری نظامی بغداد - مسکو؛ محور دیدار فالح الفیاض با معاون وزیر دفاع روسیه

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «فالح الفیاض» رئیس سازمان الحشد الشعبی عراق که به مسکو سفر کرده است، امروز (پنج‌شنبه - ۸ آوریل)، با «الکساندر فومن» معاون وزیر دفاع روسیه دیدار و درباره همکاری نظامی میان بغداد و مسکو گفت‌وگو کرد.

دفتر ریاست الحشد الشعبی عراق طی بیانیه‌ای که نسخه‌ای از آن در پایگاه خبری شبکه عراقی «دجله» منتشر شد، اعلام کرد که در دیدار امروز الفیاض و فومن، در خصوص  وضعیت خاورمیانه، بررسی مسائل مربوط به واقعیت همکاری نظامی و فنی میان دو طرف و افق‌های توسعه آن رایزنی شد.

بنا بر این گزارش، دو طرف برای تداوم توسعه همکاری‌های عراقی - روسیه در زمینه‌های دفاع، امنیت و مبارزه با تروریسم اعلام آمادگی کردند.

رئیس سازمان الحشد الشعبی در جریان سفر به مسکو، دیروز (چهارشنبه) نیز با «نیکولای پاتروشف» رئیس شورای امنیت ملی روسیه و «میخائیل بوگدانوف» نماینده ویژه رئیس جمهور روسیه در امور خاورمیانه و آفریقا دیدار و گفت‌وگو کرد.

 در گفت‌وگو با پاتروشف، قضایای امنیت منطقه‌ای و افق‌های همکاری و تعامل دوجانبه میان عراق و روسیه بررسی شد.در این نشست، همچنین موضوع پیشرفت جدی در روابط عراق و روسیه در راستای پاسخ به منافع مشترک دو کشور بررسی و بر ضرورت و آمادگی توسعه ارتباطات و همکاری در بخش امنیتی تاکید شد.

رئیس سازمان الحشد الشعبی در ادامه حضورش در مسکو با بوگدانوف درباره ابعاد اصلی همکاری در خاورمیانه و هماهنگی مشترک در زمینه مبارزه به تروریسم بین‌المللی رایزنی کرد و طرف روسی نیز بر موضعش در حمایت از وحدت و حاکمیت عراق تاکید کرد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول