اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

اعزام کشتی‌های جنگی روسیه به دریای سیاه در میان نگرانی اروپا

نیروی دریایی روسیه برای برگزاری رزمایش نظامی، ناوگانی شامل ۱۰ کشتی جنگی را از دریای خزر به دریای سیاه اعزام می‌کند.

اعزام کشتی‌های جنگی روسیه به دریای سیاه در میان نگرانی اروپا

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، وزارت دفاع روسیه امروز (پنجشنبه) از اعزام ناوگانی از نیروی دریایی این کشور به دریای سیاه برای برگزاری رزمایش خبر داد.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، بر اساس بیانیه این وزارتخانه، این ناوگان که متشکل از ۱۰ شناور نیروی دریایی روسیه شامل ناوچه‌های آبی‌خاکی و کشتی‌های حامل توپخانه دریایی است، از دریای خزر به دریای سیاه منتقل می‌شوند.

بر اساس این گزارش، تصمیم روسیه برای اعزام این کشتی‌های جنگی به دریای سیاه باعث ابراز نگرانی کشورهای اروپایی از جمله دولت کی‌یف در بحبوحه تنش‌ها بر سر انباشت نیروی نظامی این کشور در نزدیکی اوکراین شده است.

وزارت دفاع روسیه روز سه‌شنبه نیز گفته بود که عملیات بازرسی از پیش‌ برنامه‌ریزی شده از نیروهای مسلح خود با هدف بررسی میزان آمادگی رزمی آنها را آغاز کرده که شامل برگزاری بیش از ۴ هزار رزمایش و تمرین نظامی در ماه جاری میلادی (آوریل) می‌شود.

در بیانیه امروز این وزارتخانه آمده است: «به‌عنوان بخشی از بررسی آموزشی زمستانی، بیش از ۱۰ ناوچه آبی‌خاکی و شناورهای توپخانه‌دار از منطقه نظامی جنوبی در حال انجام حرکت بین‌ناوگانی از دریای خزر به دریای سیاه هستند».

اوکراینی‌ها هفته گذشته روسیه را به استقرار نیروهای نظامی در اطراف مرزهای مشترک متهم کرده و مدعی شدند جدایی‌طلبان تحت حمایت روسیه به صورت سیستماتیک، آتش‌بس در شرق اوکراین را نقض می‌کنند.

روز گذشته اما «دیمیتری پسکوف» سخنگوی ریاست‌جمهوری روسیه با اشاره به تداوم حضور نیروی نظامی روسیه در مرز با اوکراین تا اطلاع ثانوی، تاکید کرد این کشور، هیچ تهدیدی برای دیگران نیست. (جزئیات بیشتر)

در همین راستا، چهارشنبه قبل وزارت دفاع آمریکا از تماس تلفنی میان رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا با همتایان روس و اوکراینی خبر داد. سخنگوی وزارت دفاع آمریکا گفت: «واشنگتن از تشدید اوضاع در شرق اوکراین نگران بوده و از تحرکات نیروهای روسیه در مرز مطلع هستیم».

اوکراین چندی پیش از کمک‌ نظامی چند صد میلیون دلاری آمریکا به کشورش شامل خودروهای زرهی، پهپاد و موشک‌های ضد تانک، خبر داد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول