اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

واحدهای صنفی در زنجان باید تعطیل شود/ افزایش 5 برابری بیماران کرونایی در زنجان

استاندار زنجان با بیان اینکه واحدهای صنفی در زنجان باید تعطیل شود، گفت: با همه کسانی که در مقابل پروتکل‌های بهداشتی می‌ایستند، برخورد جدی شود.

واحدهای صنفی در زنجان باید تعطیل شود/ افزایش 5 برابری بیماران کرونایی در زنجان

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، فتح‌الله حقیقی ظهر امروز در ستاد استانی پیشگیری و مقابله با کرونا اظهار کرد: در شرایط کرونایی کنونی در استان نباید احساسی برخورد و رفتار شود.

استاندار زنجان با بیان اینکه باید به شاخص‌های موجود اعتماد کرد، افزود: اکنون با رعایت بالای ۹۰ درصد پروتکل‌های بهداشتی می‌توان وضعیت رنگ‌بندی کرونایی شهرستان‌های استان را همانند گذشته تغییر داد.

وی سفرهای غیرضرور زنجانی‌ها در داخل و خارج از کشور و رعایت نکردن پروتکل‌های بهداشتی را عامل شرایط موجود اعلام و خاطر نشان کرد: همه افرادی که به خارج از کشور سفر کرده بودند باید به دقت بررسی شوند و از آنان تست PCR  گرفته شود.

حقیقی گفت: افرادی که به سفر رفته و نتیجه تست آنها مثبت است، به دلیل شیوع بیماری کرونا باید به مراجع قضایی استان پاسخ‌گو باشند.

استاندار زنجان با بیان اینکه همه مبتلایان به کرونا موظف به رعایت پروتکل‌های بهداشتی هستند، ادامه داد: در صورت تمکین نکردن این افراد باید به قانون پاسخ‌گو باشند؛ بنابراین موضوع افراد دارای PCR مثبت قاطعانه پیگیری شود.

وی اضافه کرد: برخی از افراد مبتلا به کرونا از لحاظ آزمایشگاهی علاوه بر گردش در شهر به مسافرت نیز رفته‌اند.

حقیقی با اشاره به اینکه با استفاده از تکمیل ظرفیت نقاهت‌گاه‌ها نباید بگذاریم سد بیمارستان‌های استان بشکند، ادامه داد: مسؤولان ذی‌ربط در حوزه نقاهت‌گاه باید مسؤولیت خود را به صورت جدی اجرا کنند.

وی با اشاره به اینکه باید به صورت ویژه به آموزش سالمندان، مراکز نظامی و تجمعی پرداخته شود، اظهار کرد: اطلاع‌رسانی توسط معلمان در اپلیکیشن شاد، تقویت استودیو سلامت و تبلیغات بیشتر در راستای رعایت پروتکل‌های بهداشتی و مقابله با کرونا در فضای شهری افزایش می‌یابد.

حقیقی با بیان اینکه واحدهای صنفی در استان زنجان باید تعطیل شود، عنوان کرد: با همه کسانی که در مقابل پروتکل‌های بهداشتی می‌ایستند، برخورد جدی شود.

استاندار زنجان با اشاره اینکه مبالغ مورد نیاز دانشگاه علوم‌پزشکی استان تامین می‌شود، افزود: در آینده نزدیک همه شهرهای استان در وضعیت قرمز قرار خواهد گرفت.

وی بر لزوم تامین اقلام بهداشتی مورد نیاز همشهریان از جمله ماسک از طریق افزایش میزان تولیدات و کاهش قیمت‌ها بیان کرد: داروهای مورد نیاز بیماران باید در بالاترین حد ممکن در اختیار بیماران قرار داده شود.

حقیقی با بیان اینکه باید محدودیت‌های تردد خودروها در استان زنجان اجرا و قانون متخلفان اجرا شود، گفت: اصناف در استان باید به صورت عملی همکاری کنند و نقاط ۳۶ گانه تعیین شده نیز باید با جدیت توسط مسؤولان ذی‌ربط کنترل شود. .

استاندار زنجان با بیان اینکه همه امکانات بیمارستان‌های غیردولتی باید در اختیار دانشگاه علوم‌پزشکی استان زنجان قرار گیرد، اضافه کرد: بیماران بدحال باید در بیمارستان‌های دارای تجربه بستری شوند و بستری بیماران غیرکرونایی در بیمارستان‌های خصوصی باید با هماهنگی دانشگاه علوم‌پزشکی استان باشد.

 

افزایش 5 برابری بیماران کرونایی در زنجان

رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی استان زنجان هم در این جلسه با اشاره به اینکه همه شهرستان‌های استان زنجان درگیر و آلوده به کرونای انگلیسی هستند، عنوان کرد: نیازمند رعایت پروتکل‌های بهداشتی توسط زنجانی‌ها است.

پرویز قزلباش از افزایش 5 برابری بیماران سرپایی و بستری مبتلا به کرونا طی هفته گذشته در استان زنجان خبر داد و افزود: طی یک هفته گذشته بیش از ۱۰۰ بیمار کرونایی در بیمارستان‌های استان بستری شدند.

وی با بیان اینکه در بخش سرپایی با وجود ورود و فعالیت بخش غیردولتی درمانگاه‌های ۱۶ ساعته کووید- ۱۹، شاهد افزایش مراجعه‌کنندگان با فشار کاری بالا هستیم، ادامه داد: سه سد در راستای مبارزه با کرونا در استان وجود داشت که اکنون تنها سد آخر (بیمارستان‌ها) باقی مانده است که با همکاری بیمارستان‌های خصوصی از شکستن سد آخر پیشگیری می‌کنیم.

 رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی استان زنجان با اشاره به اینکه رعایت پروتکل‌های بهداشتی و اعمال محدودیت‌های کرونایی در راستای پیشگیری از کرونا بسیار حائز اهمیت است، اظهار کرد: میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی به ۵۲ درصد کاهش یافته است.

وی با اشاره به اینکه اثر اعمال محدودیت‌های کرونایی در زنجان دو هفته بعد مشاهده خواهد شد، خاطر نشان کرد: سرعت ویروس کرونا از اقدامات پیشگیرانه کرونایی در برخی از شهرهای استان بیشتر است که نیازمند ورود سریع‌تر با توان بیشتر مسؤولان شهرها است.

قزلباش با بیان اینکه در شرایط قرمز کرونایی موجود بیماریابی هوشمند برای گروه‌های آسیب‌پذیر (سالمندان، زنان باردار و بیماران زمینه‌ای) از جمله اقدامات اساسی در حال انجام است، خاطر نشان کرد: اصلی‌ترین چالش کشور و استان، مدیریت بیماران نیازمند مراقبت‌های بیشتر بوده است.

رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی استان زنجان با اشاره به درگیر شدن همه شهرهای استان به کرونای انگلیسی گفت: اکنون استفاده از بهره‌گیری از همه ظرفیت‌های بیمارستان‌ها باید مورد توجه قرار گیرد.

انتهای پیام/73009/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول