اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

سفر رئیس جمهور اوکراین به خط مقدم/ تماس مرکل و پوتین درباره تنش‌های شرق اوکراین

همزمان با سفر رئیس جمهور اوکراین به خط مقدم شرقی این کشور، صدراعظم آلمان از رئیس جمهور روسیه درخواست کرد نیروهای خود را از مرز با اوکراین عقب ببرد.

سفر رئیس جمهور اوکراین به خط مقدم/ تماس مرکل و پوتین درباره تنش‌های شرق اوکراین

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، روز پنجشنبه همزمان با سفر «ولودیمیر زلنسکی» رئیس جمهور اوکراین به قدم مقدم مرزهای شرقی این کشور رهبران روسیه و آلمان درباره تنش در این منطقه گفت‌وگو کردند.

به نوشته پایگاه اینترنتی شبکه «فرانس ۲۴»، دیدار زلنسکی از خط مقدم مرزهای شرقی اوکراین پس از آن صورت می‌گیرد که درگیری میان ارتش اوکراین و جدایی‌طلبان و نگرانی از وقوع جنگ با روسیه بار دیگر شدت یافته است.

همزمان با این سفر زلنسکی، «آنگلا مرکل» صدراعظم آلمان در تماس تلفنی با «ولادیمیر پوتین» همتای خود در روسیه، از وی درخواست کرد در راستای کاهش تنش‌های موجود، نیروهای روس را از مرزهای مشترک با اوکراین عقب ببرد.

پوتین در این تماس تلفنی، اوکراین را به انجام اقدامات تحریک‌آمیز مرزی متهم کرد «که به شکلی عامدانه، در حال متشنج کردن اوضاع است».

ارتش اوکراین روز پنجشنبه اعلام کرد با کشته شدن یک سرباز دیگر، شمار سربازان اوکراینی کشته شده از آغاز سال جاری میلادی به بیست‌وپنج نفر رسیده است.

زلنسکی چند روز پیش از پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) درخواست کرد، پذیرش عضویت اوکراین در این اتحاد نظامی را تسریع کند.

همچنین دولت کی‌اف روسیه را به انتقال هزاران نیروی نظامی به مرزهای شمالی و شرقی اوکراین از جمله شبه‌جزیره کریمه، متهم کرد.

سال ۲۰۱۴ دولت روسیه از طریق برگزاری همه‌پرسی، شبه جزیره کریمه را به خاک خود الحاق کرد که درگیری‌هایی را درپی داشت. اوکراین و روسیه در سال ۲۰۱۵ و در قالب نشست نرماندی، در کنار آلمان و فرانسه به توافق رسیدند اما در خاتمه یافتن درگیری های مرزی ناموفق بودند.

امروز (پنجشنبه) دیمیتری کوزاک نماینده دولت روسیه در امور اوکراین اعلام کرد، گفت‌وگوهای صلح از ۱۹ آوریل (۱۱ روز دیگر) آغاز خواهند شد.

این مقام روس هشدار داد، افزایش آتش درگیری میان مرز دو کشور، «آغازی برای پایان اوکراین» خواهد بود و پاسخ روسیه را «نه شلیک به پا، بلکه به سر» توصیف کرد.

«دیمیتری پسکوف» سخنگوی ریاست‌جمهوری روسیه نیز دیروز (چهارشنبه) گفته بود: «روسیه هیچ کسی را تهدید نکرده و نمی‌کند.»

وی در ادامه افزود: «آنها (نیروها و تجهیزات نظامی روسیه) تا زمانی که وزارت دفاع و فرمانده کل قوا مناسب بدانند، همانجا (در مرز اوکراین) باقی می‌مانند».

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول