اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

احداث دو محیط بانی در زنجان به نام شهیدان مهدی مجلل و میکائیل هاشمی

مدیر کل محیط زیست استان زنجان گفت: دو محیط بانی در زنجان به نام شهیدان مهدی مجلل و میکائیل هاشمی احداث می‌شود.

احداث دو محیط بانی در زنجان به نام شهیدان مهدی مجلل و میکائیل هاشمی

حسین آبسالان امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان ضمن تسلیت شهادت دو محیط بان زنجانی اظهار کرد: طبق برنامه‌ریزی انجام شد مقرر شده بود مراسم تشییع پیکر دو شهید محیط زیست روز پنجشنبه برگزار شود که بنا به درخواست خانواده شهدا این مراسم روز چهارشنبه در مراز شهدای بهشت معصومه (ص) برگزار شد.

مدیر کل محیط زیست استان زنجان با اشاره به اینکه طبق برنامه‌ریزی انجام شده قرار بود کلانتری رئیس سازمان محیط زیست در مراسم تشییع پیکر شهدا حضور پیدا کند، عنوان کرد: با توجه به تغییرات در برنامه‌ریزی این مراسم حضور وی در مراسم میسر نشد.

وی با بیان اینکه رئیس سازمان محیط زیست بلافاصله پس از وقوع این حادثه دلخراش دستور رسیدگی به موضوع و برگزاری تشریفات لازم برای دو شهید بزگوار را جویا شدند، گفت: وی در گفت‌و‌گوی تلفنی از شرایط فعالیت محیط بانان در منطقه و امکانات و تجهیزات موجود در آن جویا شد که با توجه به برخی کاستی‌ها در این بخش دستور احداث دو محیط بانی در منطقه فیله خاصه به نام شهدای محیط بانی را صادر کرد.

آبسالان با بیان اینکه قرار است دو محیط بانی به نام‌های مهدی مجلل و میکائیل هاشمی احداث ‌شود تا نام و یاد این شهدا زنده نگه داشته شود، عنوان کرد: همچنین رئیس سازمان محیط زیست دستور جذب 10 نیروی محیط بانی در این مناطق را صادر کرده است که مراحل اداری خود را سپری می‌کند.

مدیر کل محیط زیست استان زنجان در پاسخ به سؤال خبرنگار فارس مبنی بر جزئیات محل حادثه گفت: در مورد جزئیات محل حادثه تنها پلیس آگاهی می‌تواند اظهار نظر کند.

وی در پاسخ به سؤالی در مورد به همراه داشتن تجهیزاتی همچون سلاح توسط این شهدا گفت: هنوز جزئیات توسط پلیس آگاهی در مورد استفاده محیط بانان از اسلحه برای دفاع از خود و یا عدم استفاده محیط بانان ارائه نشده ولی رویکرد محیط بانان بیشتر دفاع از محیط زیست با کمترین آسیب وارد کردن به اشخاص است.

آبسالان با رد ناکافی بودن قانون در حوزه حفاظت از محیط زیست، گفت: با اصلاح بخشی از قوانین این حوزه هم‌اکنون شرایط برای فعالیت محیط بانان بهبود یافته و با بهره‌گیری از بیمه‌ها تلاش شده امنیت این شغل ارتقا پیدا کند.

انتهای پیام/73009/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول