اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خوزستان

کمبود مرغ در استان تا دو هفته دیگر حل می‌شود/ کسری مرغ از استان‌های ایلام و فارس وارد می‌شود

مدیر کل سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان با بیان اینکه روزانه باید 470 تن مرغ به بازار تزریق شود، گفت: با توجه به اقدماتی که در بحث جوجه‌ریزی صورت گرفته است مشکل کمبود مرغ در استان تا دو هفته دیگر حل می‌شود.

کمبود مرغ در استان تا دو هفته دیگر حل می‌شود/ کسری مرغ از استان‌های ایلام و فارس وارد می‌شود

امیر حسین نظری  صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اهواز، در رابطه با فروش مرغ در بازار بر خلاف قیمت مصوب، اظهار کرد: موضوع تنظیم بازار مرغ به عهده سازمان جهاد کشاورزی خوزستان است اما نظارت بر روی بازار به عهده سازمان صمت است.

وی افزود: اگر گرانفروشی در بازار مشاهده شود برای فرد متخلف پرونده تشکیل می‌شود که تا کنون در این خصوص صدها پرونده تشکیل شده است.

مدیر کل سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان  با اشاره به پلمب برخی واحد‌های مرغ فروشی به دلیل تخلف، گفت: اطلاعات دقیقی از تعداد پلمب‌ها ندارم اما واحد متخلف بعد از دو بار تخلف پلمب و جریمه می‌شود.

نظری با بیان اینکه روزانه باید حدود 470 تن مرغ در بازار تزریق شود، عنوان کرد: سرانه مصرفی هر نفر 32 کیلو است چرا که به دلیل افزایش قیمت گوشت قرمز مصرف مرغ توسط شهروندان بالا رفته است.

وی در پاسخ به این سوال مبنی بر اینکه آیا این حجم از مرغ(470 تن)  روزانه در بازار استان توزیع می‌شود یا خیر؟، بیان کرد: امروز حدود 250 تن مرغ در بازار توزیع شد که با توجه به نیاز استان بالغ بر 200 تن کمتر توزیع شد.

نظری با اشاره به دلایل کمبود مرغ در بازار، گفت: کمبود جوجه‌ریزی در اسفندماه سال گذشته اکنون تاثیر خود را در بازار گذاشته است که به منظور جبران آن برای افزایش جوجه‌ریزی باید بستر سازی کرد.

وی با بیان اینکه قرار است کسری مرغ از استان‌هایی که در بحث مرغ به تولید انبوه رسیده‌اند تامین شود، افزود: در حال حاضر برای جبران کسری مرغ در استان وزارت‌خانه در صدد است از استان‌های ایلام و فارس مرغ وارد استان کند.

نظری  با تاکید بر اینکه باید به سمت و سوی تولید بیشتر حرکت کنیم،گفت: با توجه به اقدماتی که در بحث جوجه‌ریزی صورت گرفته است مشکل کمبود مرغ در استان تا دو هفته دیگر حل می‌شود.

انتهای پیام/

 

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول