اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  تشکل های دانشگاهی

اتحادیه دانشجویان مستقل: وضعیت امروز کرونا نتیجه تصمیمات غلط و آشفته دولت است

اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل در واکنش به آغاز پیک چهارم ویروس کرونا طی نامه ای به رئیس جمهور نوشت: بی شک این فاجعه بزرگ حاصل تصمیم گیری‌های غلط و آشفته دولت شماست.

اتحادیه دانشجویان مستقل: وضعیت امروز کرونا نتیجه تصمیمات  غلط و آشفته دولت است

به گزارش خبرنگار تشکل‌های دانشگاهی خبرگزاری فارس، اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه‌های کشور طی نامه ای به حسن روحانی رئیس جمهور در واکنش به آغاز پیک چهارم ویروس کرونا نوشت: بی شک این فاجعه بزرگ حاصل تصمیم گیری‌های غلط و آشفته دولت شماست. البته با سابقه‌ای که از مدیریت ۸ ساله شما سراغ داشتیم، شاید تنها کسی که می‌توانست فرصت تعطیلات نوروزی را به تهدید تبدیل کند شما بودید.

متن این نامه به شرح زیر است: 

جناب آقای دکتر روحانی

ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران

سلام علیکم

علیرغم افاضات جنابتان در جلسه هیئت دولت، پیک چهارم کرونا در کشورمان آغاز شده است و روزانه شاهد پرپر شدن تعداد زیادی ازهموطنانمان هستیم. اما به واقع چه کسی پاسخگوی این جان های از دست رفته و خانواده های داغدار آنهاست؟

آقای روحانی!

وقتی سخنگوی  ستاد ملی کرونا می گوید بر اساس ردیابی بیماران مبتلا به ویروس کرونا فقط در روز سوم فروردین ۱۴۰۰، تعداد ۶ هزار و ۲۴۴ نفر از مبتلایان به ویروس کرونا، شرایط قرنطینه در منزل را نقض کرده و از ۲۰ کیلومتر تا ۱۰۰۰ کیلومتر سفر رفته‌اند. چه کسی باید پاسخگوی این اهمال کاری در باز گذاشتن جاده ها باشد؟

بند (پ) ماده 291 قانون مجازات اسلامی تصریح می کند، هرگاه جنایت به سبب تقصیر مرتکب واقع شود، مشروط به اینکه جنایت واقع شده یا نظیر آن مشمول تعریف جنایت عمدی نباشد، به عنوان جنایت شبه عمد یا قتل شبه عمد محسوب می‌شود و منظور از تقصیر طبق ماده‌ی 145 قانون مجازات اسلامی، مسامحه، غفلت، عدم مهارت، عدم رعایت نظامات دولتی و مانند آنهاست. ما معتقدیم این اهمال کاری مصداق بارز بی‌احتیاطی و تبلور تقصیر مدنظر قانونگذار در ماده 291 قانون مجازات اسلامی است.

اکنون که یک سال بیشتر از آغاز شیوع کرونا گذشته است هنوز زیرساخت‌های لازم و ابتدایی برای مدیریت کرونا همچون پرونده الکترونیک سلامت آماده نشده است و پایش الکترونیک بیماری به درستی انجام نمی‌شود. 

از طرف دیگر از ظرفیت‌ها و پتانسیل های بالقوه نظام سلامت همچون خانه‌های بهداشت و ظرفیت بسیار مناسب طب سنتی به درستی استفاده نشده است.

بی شک این فاجعه بزرگ حاصل تصمیم گیری های غلط و آشفته دولت شماست. البته با سابقه‌ای که از مدیریت ۸ ساله شما سراغ داشتیم، شاید تنها کسی که می‌توانست فرصت تعطیلات نوروزی را به تهدید تبدیل کند شما بودید.

افزایش 200 درصدی فوتی‌های کرونا درعرض یک هفته با وجود هشدار کارشناسان امر برای اعمال محدودیت های بیشتر، نشان از اوج سومدیریت حضرتعالی در مبارزه با کرونا دارد. متناقض گویی شما در مقایسه با صحبت های مدیران ارشد وزارت بهداشت باعث شده اعتماد مردم نسبت به توانایی دولت در مهار کرونا به مانند مهار تورم و دیگر معضلات اقتصادی-اجتماعی از دست رود.

جناب رئیس جمهور!

اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه‌های سراسر کشور در این برهه حساس و بسیار تلخ و در راستای صیانت از جان مردم برخود لازم می‌داند ضمن بیان مراتب اعتراض خود نسبت به نحوه مدیریت ناصحیح جنابعالی، مطالبه  جدی خود مبنی بر اعمال محدودیت های حداکثری برای جلوگیری از روند سرسام آور و فاجعه بار شیوع بیماری را اعلام بدارد. در غیر اینصورت این ترک فعل شما که مصداق تجاوز به حقوق عامه است، غیر قابل بخشش خواهد بود و تاریخ برای این جان های از دست رفته، شما را سرزنش خواهد کرد.

والسلام علی من اتبع الهدی

انتهای پیام/

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول