اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمانشاه

حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی شاه بیت اصلاحات بودجه بود/ مجلس مانع گرانی اینترنت مردم شد

عضو مجمع نمایندگان استان کرمانشاه حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی از بودجه سال ۱۴۰۰( از نیمه دوم سال) را شاه‌بیت تغییرات و اصلاحات انجام شده در این لایحه اعلام و تأکید کرد: ارز ۴۲۰۰ تومانی باعث بسیاری از مشکلات کنونی کشور و ریشه بسیاری از مفاسد بود.

حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی شاه بیت اصلاحات بودجه بود/ مجلس مانع گرانی اینترنت مردم شد

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاهT محمد رشیدی نماینده مردم شهرستان کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی بعد از ظهر امروز در جمع خبرنگاران حاضر شد و به سوالات آنان پاسخ داد.

وی گفت: با شروع کار نمایندگی هر جا که احساس می‌کردم لازم است حضور پیدا کرده‌ام و سعی کردم هر هفته در کرمانشاه باشم و مراجعات مردم رسیدگی کنم و دفتر من همیشه باز است.

رشیدی گفت: توانستیم مشکل آب روستایی در روستاهای ماهیدشت، سرفیروز‌آباد و درودفرامان را حل کنیم و فرآیند گازرسانی به برخی از روستاهای کوزران نیز  به زودی با مشخص شدن  پیمانکار پروژه شروع خواهد شد.

وی گفت: همچنین توانستیم مجوز تدریس دو رشته به نام‌های «علوم تغذیه» و «بهداشت ایمنی» را در مقطع دکتری در دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه را اخذ کنیم.

نماینده کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تعریف درستی از راه روستایی نشده است و راه روستایی لزوما راه آسفالته نیست،  گفت: بودجه سال گذشته راه روستایی کل استان ۷ میلیارد تومان بود که امسال این رقم به ۱۵۰ میلیارد تومان افزایش یافته است که البته این مبلغ هنوز هم کم است.

رشیدی ادامه داد: در بودجه امسال ۶۰۰ میلیارد تومان برای آب روستایی استان کرمانشاه در نظر گرفته شده است که چیزی در حد یک معجزه است.

وی با اشاره به مشکل اینترنت در روستاها و مشکلات مربوط به برنامه شاد، وعده داد: در اولین فرصت در دیدار با وزیر ارتباطات سعی خواهم کرد این مشکل حل شود.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس عمده مشکلات روستاها را بیکاری ناشی از عدم مهارت دانست و بیان کرد: سازمان جهادکشاورزی و اداره کل تعاون روستایی باید در این زمینه کار کنند.

نگران روستاها هستیم

رشیدی نسبت به آمار بالای اعتیاد در برخی روستاها بویژه در بین جوانان و نوجوانان هشدار داد و گفت: روستاها به لحاظ انجام برنامه‌های فرهنگی رها شده‌اند.

او در خصوص مشکلات تیم فوتبال راهیان کرمانشاه با بیان اینکه آمادگی دارم با حضور مدیرعامل این باشگاه فدراسیون فوتبال در این خصوص نشست برگزار کنم و موضوع را از طریق فراکسیون ورزش دنبال کنم، گفت: برای این تیم و هر تیم ورزشی دیگر هر چه از دستم بر بیاید انجام می‌دهم و معتقدم هرچه جوانان به سمت ورزش پیش بروند از آسیب‌های اجتماعی حفظ شده و در جامعه شور و نشاط ایجاد می‌شود.

میراث فرهنگی کرمانشاه رتبه ۳۱ کشور را دارد!

نماینده کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از عملکرد اداره کل میراث فرهنگی استان کرمانشاه،  گفت: این اداره‌کل در سال ۹۸ از نظر عملکرد در کشور رتبه ۳۱ را کسب کرده است البته هنوز عملکرد سال ۹۹ اعلام نشده است.

رشیدی در رابطه با سریال «نون خ» با بیان اینکه به این سریال یک نگاه صفر و صدی وجود دارد، گفت: در حین ساخت سریال «نون خ۳» با معاون پارلمانی صدا و سیما نشست داشتیم و مواردی را مطرح کردیم که در این سریال رعایت شد.

وی تصریح کرد: به نظر من نباید بگذاریم این سریال تعطیل شود چون این سریال امسال بسیار دیده شد و این یک ظرفیت است و می‌تواند برای استان امتیازاتی کسب کند.

رشیدی با اشاره به ساخت سریال «نون خ ۳» در خارج از استان کرمانشاه، افزود: باید زمینه ساخت این سریال در خود استان کرمانشاه فراهم شود و از همه هنرمندان و اصحاب رسانه می‌خواهم هر نظری برای بهتر شدن این سریال دارند به ما اطلاع دهند.

خبرنگاران مشکلات خود را بیان کنند، در مجلس پیگیری خواهیم کرد

این نماینده مجلس در واکنش به بیان مشکلات خبرنگاران توسط یکی از خبرنگاران حاضر در جلسه، وعده داد اگر مشکلات خبرنگاران به ما ارائه شود و خوراک آن در اختیار ما قرار گیرد، قطعا آن را در مجلس پیگیری خواهیم کرد.

لایحه بودجه ۱۴۰۰ موضوع داغی بود که رشیدی در ادامه سخنانش بدان پرداخت، آنجا که گفت: کمیسیون تلفیق در ابتدا قصد داشت بودجه را رد کند ولی بعدها به این نتیجه رسیدیم که باید آن را اصلاح کنیم و توانستیم اصلاحات بسیار خوب و بی‌نظیری را در آن انجام دهیم.

حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی شاه بیت اصلاحات بودجه بود

او حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی از بودجه سال ۱۴۰۰( از نیمه دوم سال) را شاه‌بیت تغییرات و اصلاحات انجام شده در این لایحه اعلام و تأکید کرد: ارز ۴۲۰۰ تومانی باعث بسیاری از مشکلات کنونی کشور و ریشه بسیاری از مفاسد بود.

عضو کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی، ساماندهی افزایش حقوق ها را یکی از اصلاحات انجام شده در لایحه بودجه ۱۴۰۰ برشمرد و گفت: جلوی رشد حقوق های بیش از ۱۰ میلیون تومان را گرفتیم و برای حقوق های بالای ۱۵ میلیون تومان مالیات در نظر گرفته و حقوق های زیر ۴ میلیون تومان را از مالیات معاف کردیم.

اختصاص ۳۲ هزار میلیارد تومان از محل هدفمندی یارانه‌ها برای اشتغال و تولید( سهم استان کرمانشاه؛ ۱۲۰۰ میلیارد تومان)، اختصاص هشت هزار میلیارد تومان به بخش کشاورزی و دامپروری کشور، اختصاص ۱۹ هزار میلیارد تومان برای محرومیت‌زدایی( سهم استان کرمانشاه؛ ۷۰۰ میلیارد تومان)، اختصاص ۶ هزار میلیارد تومان برای آب روستایی کشور، اختصاص ۴۰۰۰ میلیارد تومان برای راه روستایی کشور (سهم استان کرمانشاه؛ ۱۵۰ میلیارد تومان)، افزایش چند برابری حقوق سربازان وظیفه، افزایش ۲/۵ برابری حقوق رزمندگان معسر، رایگان کردن برق، آب و گاز برای مشترکین کم مصرف برخی از اصلاحات انجام گرفته در بودجه ۱۴۰۰ بود که رشیدی به آنها اشاره کرد.

او در ادامه اعلام کرد: در لایحه بودجه ۲۰ درصد به واحد‌های تولیدی معافیت مالیاتی داده‌ایم و تمام اصناف تا سقف ۱۰۰ میلیون تومان سود، از پرداخت مالیات معاف کردیم.

مجلس مانع گرانی اینترنت شد

این عضو کمیسیون تلفیق در ادامه به  برخی دیگر از اصلاحات انجام شده در بودجه ۱۴۰۰ پرداخت و بیان کرد: در لایحه بودجه اصلاحاتی چون اخذ ۱۸ هزار میلیارد  تومان مالیات از صنایع فولاد و نفت، اخذ مالیات از ماشین‌هایی که بیش از یک میلیارد تومان قیمت دارند، الزام پرداخت مالیات برای خانه های لوکس سلبریتی ها موسسات با درآمد بیش از ۵۰۰ میلیون تومان پیج های اینستاگرامی با بیش از ۵۰۰ کا فالوور و نیز  اختصاص ۳ هزار ۳۰۰ میلیارد تومان برای جبران خسارت کشاورزان و بخشش جرائم دیرکرد تسهیلات کشاورزان و دامپروران، افزایش وام ازدواج به ۱۴۰ میلیون تومان که برای زوجین زیر ۲۵ سال این مبلغ به ۲۰۰ میلیون تومان افزایش می‌یابد، اختصاص ۲۰۰ میلیون تومان وام مسکن  درصورت تولد فرزند سوم خانواده، پرداخت یارانه به تمامی کسانی که تا کنون از دریافت یارانه محروم بودند و افزایش حقوق مددجویان کمیته امداد را، اعمال کردیم.

وی همچنین گفت: جلوی افزایش قیمت اینترنت توسط اپراتورها را گرفتیم و از سال جدید آنها ملزم به پرداخت مالیات شدند.

مانع ظلم به کشاورزان شدیم/ قیمت گندم واقعی شده است

رشیدی در ادامه به طرح خرید تضمینی گندم که وسط که توسط وی به مجلس ارائه شده است اشاره کرد و اعلام کرد: این طرح باعث می‌شود به کشاورز ظلم نشود و او بتواند محصول خود را با قیمت واقعی به فروش برساند؛ بر اساس این طرح قیمت‌گذاری گندم در یک شورا و با حضور جمعی از نمایندگان مجلس، نمایندگان دولت و نمایندگان کشاورزان و با توجه به نرخ تورم و قیمت تمام شده گندم، قیمت نهایی این محصول محاسبه خواهد شد، که البته این موضوع علاوه بر سال ۱۴۰۰ شامل قیمت گندم در سال ۱۳۹۹ نیز می‌شود.

نماینده کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنانش بیان داشت: بودجه احداث تصفیه خانه شهر کرمانشاه را از ۱۸ به ۱۵۰ میلیارد تومان افزایش دادیم و نیز بودجه طرح ساماندهی رودخانه‌های  آبشوران و قره‌سو که ۱۲ میلیارد تومان بود را به ۱۱۲ میلیارد تومان رساندیم و همچنین برای تکمیل پروژه آبرسانی از سد گاوشان به کرمانشاه ۳۰۰ میلیارد تومان اختصاص دادیم که قرار است این پروژه توسط قرارگاه خاتم اجرا شود.

طرح سردسیری را به دستور کار برگرداندیم/ آب سیروان به ماهیدشت میرسد

رشیدی در رابطه با طرح های سردسیری و گرمسیری گفت: این طرح‌ها از مصوبات سفر مقام معظم رهبری به استان کرمانشاه بود که ۸ میلیارد دلار برای آنها اختصاص یافت ولی متاسفانه طرح سردسیری از ابتدا متوقف ماند و به طور کامل از دستور کار وزارت نیرو خارج شد.

او با بیان اینکه طرح سر سیری آب رودخانه سیروان را ابتدا به  روانسر و سپس کوزران و بعد ماهیدشت انتقال خواهد داد، اعلام کرد: در لایحه بودجه امسال برای تکمیل این دو طرح ۲۷ هزار میلیارد تومان اوراق مالی در نظر گرفته شد.

رشیدی همچنین از کلنگ‌زنی دو پروژه مهم و چند پروژه کوچک جمعا با سرمایه گذاری ۲۹۰ میلیون دلاری در حوزه نفت در استان کرمانشاه  در آینده خبر داد و گفت: این پروژه ها همگی در حوزه صنایع پایین دستی پتروشیمی هستند.

او سپس بیان داشت: با یک‌ سرمایه‌گذار بسیار خوب که در حوزه ایجاد و ساخت کارخانجات حوزه  پتروشیمی و میعانات فعالیت می‌کند، رایزنی شده که در استان کرمانشاه چند کارخانه احداث کند که در صورت ساخت این کارخانجات شاهد اشتغالزایی ۱۵۰۰ نفری در استان خواهیم بود.

رشیدی در بخش دیگری سخنان خود از عزم مجلس برای کاهش فرایندهای اداری و نیز حذف مقررات زائد جهت تسهیل کارهای تولیدی سخن گفت. 

نماینده کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی علت افزایش بی رویه قیمت مرغ را ارز ۴۲۰۰ تومانی اعلام کرد و گفت: تفاوت قیمت بسیار بالای خوراک طیوری که با ارز ۴۲۰۰ تومانی به مرغدار تحویل می‌شود با قیمت بازار سبب می‌شود بسیاری از مرغداران خوراک را در بازار آزاد بفروش برسانند.

رشیدی استاندار کرمانشاه را اهل تلاش معرفی کرد و گفت: او در زمینه اشتغال کار کرده است و با پول‌هایی که در بودجه امسال به استان وارد می‌شود فرصت کار بیشتری دارد.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول