اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

خادمیاران رضوی فارس ۱۲۰ میلیارد ریال به نیازمندان کمک کردند

خادمیاران رضوی استان فارس در کانون‌های خدمت رضوی استان به نیابت از امام رضا (علیه السلام) طی سال گذشته، به یاری نیازمندان و قشر آسیب‌پذیر جامعه شتافتند.

خادمیاران رضوی فارس ۱۲۰ میلیارد ریال به نیازمندان کمک کردند

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، دبیر کانونهای خدمت رضوی استان فارس در نشستی خبری در مورد کمک‌های مومنانه خادمیاران رضوی استان طی سال ۹۹ گفت: سال ۹۹، به دلیل شیوع ویروس منحوس کرونا، سال خاصی بود به همین سبب کمک رسانی به آسیب دیدگان از این بیماری نیز باید لحاظ میشد.

جابر مهدیار افزود: اولین مورد کارهای خداپسندانه خادمیاران در ابتدای سال ۹۹،  تجلیل از کادر پزشکی و روحیه دادن به آنها همچنین  بیماران در بیمارستانهای کرونایی بود در شرایطی که اکثر مردم و حتی مسئولین از بروز این ویروس وحشت زده شده بودند، خادمیاران قهرمانانه به میدان آمدند و با حضور در بیمارستانهای کرونایی، با اهداء بسته ها و غذای تبرکی و پرچم گردانی پرچم متبرک امام رئوف، روحیه مضاعفی به بیماران و کادر درمانی این بیمارستانها دادند.  

وی بیان کرد: طبق بررسی ما، در کل ۳۶ شهرستانهای استان و شیراز مرکز استان تعداد ۴۴ بیمارستان که به نحوی با بیماران کرونایی در گیر بودند، وجود داشت که توسط مسئولین کانونهای خادمیاری سرکشی و ۵ هزار غذای تبرکی و ۵ هزار بسته تبرکی و ۵ هزار بسته سلامت در بین آنها توزیع شد همچنین  ۱۴ پرچم متبرک امام رضا علیه السلام در ۱۴ بیمارستان اصلی کرونا به اهتزاز در آمد .

دبیر کانونهای خدمت رضوی فارس اظهار داشت: در ماه مبارک رمضان با تاسی از فرمان ولی امر مسلمین امام خامنه ای در مورد سفره های مهربانی و کمک به اقشار آسیب پذیر و محرومین در مجموع ۳۵ هزار پرس غذا، ۱۶ هزار و ۵۰۰ سبد ارزاق، ۳۲ هزار بسته سلامت، ۸۰۰ میلیون تومان کمکهای بلاعوض در قالب کارتهای هدیه و قربانی ۶۹ راس گوسفند  همچنین ۵ هزار بسته معیشتی که با حمایت آستان قدس به این ترتیب که هزینه ۱۱ میلیارد ریالی آن ۵  میلیارد ریال آن از آستان قدس تامین و ۶ میلیارد ریال آن از خیرین محلی تامین شد.

مهدیار با بیان اینکه در روز ولادت کریم اهل بیت، امام حسن (علیه السلام) نیز ۴۰۰ بسته ارزاق و ۱۰  گوسفند قربانی داشتیم، افزود: خادمیاران ما در سطح استان در جشن عید غدیر ۳۰ هزار پرس غذا، ۱۰۰۰ بسته ارزاق، ۲ هزار بسته سلامت، ۲ هزار بسته یک کیلویی گوشت گوسفندی، ۳ هزار بسته نیم کیلویی آجیل و هزار بسته شیرینی و گل تهیه و در بین خانواده های مستمند توزیع کردند همچنین راه اندازی کاروان شادی در چند شهر و اجرای سرود در مجتمع های مسکونی را اجرا کردند .

وی خاطرنشان کرد: در دهه کرامت دو کاروان زیر سایه خورشید، خادمین امام رئوف به همراهی خادمیاران رضوی در استان راه اندازی شد و به تعدادی از شهرهای استان اعزام گردید و در این شهرها به بیمارستانهای کرونایی و خانواده های شهدا و جانبازان سرکشی و به نیابت از امام مهربانیها بسته های تبرکی اهداء کردند و جالب اینکه در شهر استهبان با حضور این کاروان در منزل یک مقتول، آزادی یک قاتل زیر تیغ را فراهم کردند.

دبیر کانونهای خدمت رضوی فارس گفت: همچنین دهه اول و دوم ماه محرم خادمیاران ما بیش از ۳۰ هزار پرس غذای نذری و ۵۰۰ بسته ارزاق را تهیه و به نیابت از امام مهربانیها در بین عزاداران حسینی وخانواده های فقیر توزیع کردند و نیز در اربعین حسینی و دهه آخر صفر، راه اندازی ۲۰ موکب و پذیرایی از عزاداران و زائرین امام زادگان واجب التعظیم در شیراز و دیگر شهرهای استان و تهیه ۱۰ هزار پرس غذا و هزار بسته ارزاق و توزیع در بین افراد کم درآمد .

مهدیار ادامه داد: در ایام عزاداری حضرت فاطمه زهرا (سلام الله علیها)، تعداد ۱۵ هزار پرس غذا و ۳۰۰ بسته ارزاق را تهیه و در بین عزاداران و خانواده های مستضعف توزیع کردیم؛ تهیه ۱۵۰ کمک هزینه  جهیزیه جهت  نوعروسان خانواده های کم در آمد نیز در طول سال و به خصوص در ایام تولد بانوی دو عالم با کمک خیرین محلی انجام شد .

وی بیان کرد: خادمیاران ما در مناسبتهای دیگر مانند دهه مبارکه فجر ، تولد امام علی (علیه السلام)، عید مبعث و چهار شنبه های امام رضایی، تعداد ۱۵۰۰ پرس غذا ، ۱۳۰۰ بسته ارزاق و ۲۰۰ کارت هدیه را تقدیم محرومین کردند .

دبیر کانونهای خدمت رضوی فارس خاطرنشان کرد: در زمینه کارهای فرهنگی که امروز درگیر آموزشهای ۲۰۳۰ در بیشتر سازمانهای فرهنگی و آموزشی هستیم خادمیاران ما تلاش خود را روی کارهای قرآنی گذاشته اند و با برگزاری ۸ کرسی تلاوت  با حضور استادان و قاریان بین المللی و ملی آموزش ۳ هزار و ۹۷۷ نفر نوآموز قرآنی را در کلاسهای مهدالرضا به سبک استاد محسن نیا انجام دادند .

وی افزود: از دیگر کارهای امام رضایی خادمیاران فارس، تجلیل از پاکبانان زحمتکش شهرداری و کارکنان کمیته امداد در روز تاسیس کمیته امداد  همچنین گروه‌های جهادی خادمیاران ما در طول سال در اغلب شهرهای استان در رابطه با ساخت مسکن، تعمیر مسکن همچنین ساخت حمام و سرویس بهداشتی جهت محرومین تلاش می کنند .

مهدیار در مورد کارهای کانون سلامت در طول سال ۹۹ گفت: خادمیار سلامت ما در تامین هزینه های دارو و عمل جراحی ۱۵۰ بیمار مستمند تلاش کردند.

وی اظهار داشت:  مجموع این هزینه ها، بیش از ۱۲ میلیارد تومان  بود که از طریق خادمیاران رضوی و خیرین استان به نیابت از امام علی بن موسی الرضا (علیه السلام) تامین گردیده است .

انتهای پیام/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول