اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

شبکه دانشگاهی در شناسایی موانع توسعه به مدیریت استان خراسان رضوی کمک کند

استاندار خراسان رضوی پشتوانه نخبگانی را مکمل انجام استاندارد امور اجرایی دانست و گفت: شبکه دانشگاه‌ها جهت شناسایی موانع توسعه به مدیریت استان کمک کند.

شبکه دانشگاهی در شناسایی موانع توسعه به مدیریت استان خراسان رضوی کمک کند

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری خراسان رضوی، محمدصادق معتمدیان در نشست با تعدادی از اعضای شبکه علمی دانشگاهیان استان که در محل استانداری برگزار شد بعد از استماع نظرات و سخنان مطرح شده توسط اعضای جلسه، ضمن اشاره به صنعت، معدن، تجارت، کشاورزی و گردشگری به عنوان ۵ پیشران خراسان رضوی اظهار کرد: انجام درست امور اجرایی نیاز به پشتوانه‌های فکری دارد چرا که این دو مکمل یکدیگر هستند.

استاندار خراسان رضوی گفت: در چندماه اخیر تلاش کردیم در خصوص مسائل استان از جمله با سفر به شهرستان‌های مختلف و گفت‌وگوی مستقیم و چهره به چهره با قشرهای مختلف، بررسی میدانی داشته باشیم تا بعد از آن بتوانیم نتیجه مطالعات انجام شده را اجرایی کنیم.

وی با اشاره به موقعیت جغرافیایی، مرزهای طولانی و دروازه ورود آسیای میانه، یکی از ظرفیت‌های مغفول مانده خراسان رضوی را بخش معدن دانست و افزود: یکی از بخش‌هایی که باید روی آن متمرکز شده و از ظرفیت دانشگاه‌ها استفاده شود بخش معدن و مطالعات مربوط به آن است.

معتمدیان با بیان اینکه در حوزه معادن ریل گذاری‌هایی انجام شده است، تاکید کرد: افرادی که صلاحیت حرفه‌ای، فنی و مالی دارند باید معادن را در اختیار داشته باشند.

استاندار خراسان رضوی با تاکید بر اینکه خراسان رضوی در بخش صنعت از ظرفیت‌های خوبی برخوردار است و این استان یکی از قطب‌های صنایع تبدیلی کشور به شمار می‌رود، بیان کرد: به همین سبب یکشنبه‌ها برنامه‌ای تحت عنوان «یکشنبه‌های صنعت» برای بررسی مسایل و مانع‌زدایی از صنایع، از این واحدها بازدید می‌کنیم و در ادامه نشست ستاد تسهیل و رفع موانع تولید تشکیل می‌شود.

وی با اشاره به حوزه تجارت و مرزهای مشترک به عنوان یکی دیگر از مزیت‌های استان در خصوص وضعیت مرز دوغارون بیان کرد: این مرز وضعیت مناسبی نداشت و بعضا توقف طولانی کامیون‌ها پشت مرز قابل قبول نبود. بنابراین بر روی روان سازی مرز دوغارون به عنوان یکی از اصول اساسی اقتصاد مقاومتی متمرکز شدیم و این مشکل حل شد.

معتمدیان در بخش دیگری از سخنان خود به بخش گردشگری پرداخت و گفت: در حوزه گردشگری و زیارت زیرساخت‌های خوبی در استان وجود دارد، هر چند که کرونا ضربات شدیدی به صنعت گردشگری استان وارد کرد.

استاندار خراسان رضوی تصریح کرد: باید بتوانیم از ظرفیت‌های منطقه‌ای از جمله کشورهای فارسی زبان استفاده کنیم و در این راستا معرفی جاذبه‌های استان می‌تواند تاثیرگذار باشد.
وی ضمن درخواست از شبکه دانشگاه‌ها جهت شناسایی موانع توسعه گفت: هر چقدر بتوانیم این موانع را برطرف کنیم در واقع مسیر توسعه و آبادانی را تسهیل‌ کرده‌ایم.

معتمدیان پیشنهاد کرد: نماینده تام الاختیاری از شبکه دانشگاهی استان در کمیته و کارگروه‌های مربوط به موضوعات آب، زیارت، تجارت بین‌الملل و خام فروشی محصولات کشاورزی استان به عنوان عضو ناظر حضور داشته باشد تا بر تطبیق این موارد با سند آمایش سرزمینی نظارت کند.

استاندار خراسان رضوی ابراز کرد: بافت پیرامونی حرم مطهر با همدلی همه دستگاه‌های اجرایی، قضایی و تولیت آستان قدس رضوی پس از برگزاری جلسات فشرده، با خرد جمعی و اقناع منطقی پس از ٢٥ سال به سرانجام رسید و در شورای عالی معماری مصوب شد.

وی در ادامه در خصوص حاشیه شهر مشهد متذکر شد: حاشیه شهر مشهد باید از نظر سرانه‌های فرهنگی، ورزشی و درمانی به شرایط بهتر و مطلوب‌تری برسد.

معتمدیان اضافه کرد: توسعه باید متوازن باشد نه اینکه خراسان رضوی را فقط مشهد و یا توسعه را فقط محدود در توسعه اقتصادی بدانیم.

استاندار خراسان رضوی بر لزوم هویت بخشی به ساکنین حاشیه شهر مشهد تاکید کرد و گفت: باید نگاه به حاشیه شهر را تغییر داده و به مردم حاشیه شهر هویت بدهیم.

وی در انتها خاطرنشان کرد: بر اساس دستوری که معاون اول رئیس جمهور به رئیس کل بانک مرکزی و تعدادی از بانک‌های عامل کشور صادر کردند، حدود ۱۵ هزار میلیارد ریال اعتبار از طریق ماده ۵۶ و در واقع به عنوان فاینانس داخلی از طریق بانک‌ها به پروژه‌های عمرانی استان در دو بخش اختصاص خواهد یافت.

گفتنی است؛ به دلیل محدودیت‌های کرونایی برخی از اعضای شبکه علمی دانشگاهیان استان در این جلسه حضور داشتند.

در ابتدای جلسه هر یک از اعضای شبکه دانشگاهیان به بیان نظرات و دیدگاه‌های خود پیرامون مسائل توسعه‌ای استان پرداختند.

انتهای پیام/۷۰۰۶۸

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول