اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کهگیلویه و بویراحمد

ترفندهای آمریکا در مذاکرات مسبوق به سابقه است/تیم مذاکره کننده مراقب باشند

امام جمعه شهرستان کهگیلویه گفت: شرط موفقیت در بازگشت به تعهدات برجام اهتمام به موضع حکیمانه رهبری است.

ترفندهای آمریکا در مذاکرات مسبوق به سابقه است/تیم مذاکره کننده مراقب باشند

به گزارش خبرگزاری فارس از کهگیلویه، حجت‌الاسلام علی وحدانی‌فر امروز در خطبه مکتوب نماز جمعه با اشاره به مذاکرات اخیر برجامی در وین اظهار داشت: فارغ از اینکه مذاکرات وین و نظایر آن چه سرانجامی پیدا کند،  آمریکا در طول هفتاد سال گذشته در دنیا این طور تحقیر نشده بود.

امام جمعه شهرستان کهگیلویه گفت: این که تا پشت درهای مذاکره  چند کشور درباره یک موضوع برود، اما او را پشت در نگه دارند و مانع از ورودش به جمع مذاکره کنندگان شوند چیزی جز حقارت نیست.

وی ادامه داد: این البته حاصل خباثت‌ها و عهد شکنی‌هایی است که دولت‌های اوباما و ترامپ در زیر پا گذاشتن توافق برجام مرتکب شدند. بنابراین دنیا و گروه ۱+۴ به جمهوری اسلامی ایران حق داده‌اند که بگوید آمریکا تا هنگام برداشتن تحریم‌ها نمی‌تواند به میز مذاکرات در کمیسیون مشترک برجام برگردد.

 وی با بیان اینکه تصاویر مذاکرات کمیسیون مشترک بدون حضور پرچم و نماینده آمریکا در داخل سالن نشست تحقیر آمریکای مستکبر است، افزود: این موضوع برای اهل دقت در دنیا واجد معانی بسیار می‌باشد.

حجت‌الاسلام وحدانی‌فر تصریح کرد: رهبر حکیم ایران در حال ادب کردن آمریکا است؛ ولو  این که آمریکا خیلی تقلا کرد با رندی و بدون پرداخت هزینه برگردد و دوباره شیطنت را از سر بگیرد.

 وی با ابراز امیدواری نسبت به این که تیم مذاکره کننده با درس گرفتن از عبرت‌های روند هشت سال گذشته این بار بتوانند از منافع ملی با شجاعت و قاطعیت صیانت کنند، شرط این موفقیت را اهتمام به موضع حکیمانه نظام و کوتاه نیامدن در مقابل ترفندهای مسبوق به سابقه تروئیکای اروپایی و آمریکا دانست.

امام جمعه دهدشت ادامه داد: آمریکا اگر خواستار بازگشت ایران به تعهدات برجامی است، چاره ای ندارد جز این که همه تحریم‌های نفتی، مالی و بانکی را به شکل قابل راستی آزمایی، لغو کند؛ سپس می تواند به پشت میز کمیسیون مشترک برجام برگردد.

 وحدانی‌فر با بیان اینکه تجربه سالیان به ما آموخت که هرگاه سر حقوق خود قاطعیت به خرج دادیم، غرب منفعل شد و متعادل‌تر رفتار کرد، گفت: اما هر وقت از حقوق خود کوتاه آمدیم آنها وحشی‌تر و طلبکارتر شدند.

وی در بخش دیگری از سخنانش با یادآوری هفته بزرگداشت مساجد تصریح کرد: با توجه به وضعیت قرمز کرونا با تبیعت از فرمان رهبر معظم انقلاب برای همراهی با ستاد کرونا همه مساجد و اماکن دینی تعطیل هستند.

حجت‌الاسلام وحدانی‌فر افزود: در شرایط فعلی خدام مساجد تنها به پخش اذان و ادعیه قبل از سحر اقدام نمایند.

وی در خصوص اهتمام برای آبادانی مساجد گفت: آبادی مسجد صرفا به ساخت و ساز نیست بلکه به حضور است، برای این کار لازم است عزیزان اوقاف و امور خیریه نسبت به جایگزینی هیأت امنای جوان، پای کار، با انرژی و انگیزه اقدام کنند ضمن اینکه پیر خدامان نیز باید تکریم شوند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی کهگیلویه نسبت به رواج تیراندازی در عروسی‌ها هشدار داد و گفت: این رسم غلط مردم را آزار می‌دهد و آرامش را در ساعت خواب از آنها سلب می‌کند.

وی با اشاره به اینکه تیراندازی شبانه در عروسی‌ها نگرانی عمومی در دهدشت ایجاد کرده است، این رعب و وحشت را مصداق حق ‌الناس دانست و خواستار برخورد جدی و قاطعانه دستگاه‌های امنیتی با عوامل مخل امنیت شهر و فرهنگ‌سازی از سوی معتمدان و روحانیون شد.

وحدانی‌فر همچنین مردم را به همراهی با دستورالعمل‌های ستاد کرونا فرا خواند و گفت: ما می‌بینیم مسؤولان اقداماتی انجام می‌دهند اما برخی از مردم سلامت خود و جامعه را در نظر نمی‌گیرند و بی‌تفاوت عمل می‌کنند.

وی ادامه داد: عروسی‌های با جمعیت بالای یکهزار نفر برگزار می‌شود اگر یک نفر ناقل باشد چندین نفر را بیمار می کند آیا باید حتما از قوه قهریه استفاده شود؟ وضعیت شهرستان قرمز است هم مردم و هم مسؤولان تلاش کنند از این شرایط عبور کنیم.

انتهای پیام/82016

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول