اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

نماینده آمریکا در امور ایران با وزیر خارجه اتریش دیدار کرد

وزیر امور خارجه اتریش پس از دیدار با نماینده ویژه آمریکا در امور ایران گفت، کشورش از تلاش‌های فشرده دیپلماتیک جهت احیای حفظ برجام استقبال می‌کند.

نماینده آمریکا در امور ایران با وزیر خارجه اتریش دیدار کرد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «رابرت مالی» نماینده ویژه آمریکا در امور ایران چهارشنبه شب با «الکساندر شالنبرگ» وزیر امور خارجه اتریش دیدار کرد.

شالنبرگ در پیامی توئیتری ضمن اعلام استقبال کامل کشورش از تلاش‌های فشرده دیپلماتیک برای حفظ برجام نوشت: «بیایید روح [توافق] ۲۰۱۵ را احیا و دیپلماسی را عملی کنیم».

مالی نیز پنحشنبه شب در پاسخ به شالنبرگ نوشت: «همچنان که درگیر دیپلماسی اصولی هستیم تا دریابیم آیا ایران و ایالات متحده می‌توانند راهی برای بازگشت به تعهداتشان ذیل برجام پیدا کنند، قدردان مهمان‌نوازی اتریش هستیم».

روز سه‌شنبه ۱۷ فروردین ماه نشست کمیسیون مشترک برجام در پی نشست مجازی روز جمعه، در شهر وین به صورت حضوری برگزار و طرفین توافق کردند که دو گروه کاری در حوزه تحریم‌ها و هسته‌ای تشکیل شود که متشکل از همه اعضای کمیسیون مشترک یعنی کارشناسان ایرانی به اضافه کارشناسان کشورهای ۱+۴ است.

رابرت مالی نیز به نمایندگی از آمریکا جهت مذاکره با کشورهای 1+4 در وین حاضر شده است. با این حال بنا به تأکید طرف ایرانی، هیچ مذاکره مستقیم یا غیرمستقیمی میان تهران و واشنگتن وجود ندارد.

علاوه بر این، هیأت ایرانی حاضر در وین به ریاست «سید عباس عراقچی»، معاون سیاسی وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، بازگشت ایران به تعهدات برجامی را به رفع کامل تحریم‌ها منوط و هرگونه راهکار گام به گام در این خصوص را رد کرده است.

عراقچی پنجشنبه شب در مصاحبه با شبکه «پرس تی‌وی» با بیان اینکه تا وقتی آمریکا تمام تحریم‌هایش را لغو نکرده و به برجام برنگشته باشد، هیچ یک از فعالیت‌های هسته ای ایران به ویژه در حوزه غنی سازی نه متوقف می‌شود و نه حتی روند کاهشی پیدا می‌کند، اظهار داشت: «غنی سازی ۲۰ درصد ما اکنون با سرعتی حتی فراتر از سرعتی که مجلس شورای اسلامی در قانون خودش پیش بینی کرده بود، پیش می‌رود و مواد غنی شده ۲۰ درصد در حال تولید است». 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول