اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح تاجیکستان به «مسکو» سفر می کند

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح تاجیکستان هفته آینده به منظور شرکت در نشست کمیته نظامی سازمان پیمان امنیت جمعی به «مسکو» سفر می‌کند.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح تاجیکستان به «مسکو» سفر می کند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، سپهبد «امامعلی صابر زاده»، معاون اول وزیر دفاع و رئیس ستاد کل نیروهای مسلح تاجیکستان هفته آینده به مسکو سفر می‌کند.

هدف از سفر صابری به روسیه شرکت در جلسه کمیته نظامی سازمان پیمان امنیت جمعی که قرار است 14 آوریل تحت ریاست «والری گراسیموف»، معاون اول وزیر دفاع و رئیس ستاد کل نیروهای مسلح روسیه در مسکو برگزار شود، اعلام شده است.

در جریان این اجلاس همچنین حضور روسای ستادهای کل نیروهای مسلح ارمنستان، بلاروس، قزاقستان و قرقیزستان برنامه ریزی شده است.

انتظار می رود که صابری در این جلسه همتایان خود را در مورد جهات اولویت دار فعالیت سازمان پیمان امنیت جمعی در حوزه نظامی پیشنهاد شده توسط تاجیکستان در دوره ریاست آن در سازمان مذکور در سال 2021 میلادی، مطلع خواهد کرد.

در این اجلاس قرار است چالش ها و تهدیدات امنیت نظامی در مناطق اروپای شرقی، قفقاز و آسیای مرکزی، برنامه های مشترک در زمینه آموزش ارگان های فرماندهی و کنترل و تشکیلات نیروها و ابزارهای سیستم امنیت جمعی پیمان امنیت جمعی، فعالیت مرکز واکنش در برابر بحران سازمان پیمان امنیت جمعی و ایجاد واحد مشترک محافظت تشعشعی، شیمیایی و بیولوژیکی و پشتیبانی پزشکی مورد بحث و بررسی قرار گیرند.

سازمان پیمان امنیت جمعی سال 2002 میلادی تاسیس و یک سازمان بین المللی منطقه‌ای به شمار می‌رود که کشورهای قزاقستان، ارمنستان، بلاروس، قرقیزستان، روسیه و تاجیکستان عضو آن هستند.

انتهای پیام/.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول