اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گیلان

واردات فزاینده و افسارگسیخته ضربه بزرگی بر سر راه تولید است

امام جمعه رشت با تأکید بر لزوم ترویج استفاده از کالای ایرانی گفت: من از سالی که آمدم تأکید داشتم که هیچ کالای خارجی نباید در گیلان تبلیغ شود چرا که این تبلیغات منجر به این می‌شود که تولیدکنندگان به سمتی سوق پیدا کنند.

واردات فزاینده و افسارگسیخته ضربه بزرگی بر سر راه تولید است

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، آیت‌الله رسول فلاحتی در پیام خطبه نماز جمعه این هفته رشت که به دلیل محدودیت‌های کرونایی به‌صورت مجازی و بدون حضور نمازگزاران در مصلی رشت ایراد شد، اظهار کرد: روز ملی انرژی هسته‌ای و فناوری در روز بیستم فروردین  یادآور پیشرفت‌های علمی دانشمندانی است که در سایه رهبری داهیانه رهبری و پشتیبانی ملت به‌جایی رسیدیم که امروز ایران جز کشورهای مهم انرژی هسته‌ای بوده و در رأس اخبار دنیا نیز درباره این قدرت ایران اسلامی سخن به میان می‌آید. .

وی با اشاره به سالروز قطع روابط ایران و آمریکا طبق فرمایش امام (ره) گفت: رهبری معظم انقلاب فرمودند که دشمنان  نظام، انواع و اقسام شگردها را پیش گرفتند تا ملت ایران را نابود کرده و سلطه جهنمی خود را بر ملت ایران برگردانند و مسئله هسته‌ای و موشکی بهانه است و مسئله دفع سلطه آمریکایی‌ها توسط ملت ایران است، آن‌ها نتوانستند و باز هم نخواهند توانست.  

 امام‌جمعه رشت با اشاره به درماندگی قدرت‌های پوشالی نظام بین‌الملل در مقابل عزت و قدرت ایران اسلامی بیان کرد: مهم‌ترین محور اقتصاد مقاومتی، مسئله پیشرفت اقتصادی است، در آغاز قرن گذشته که  نفت کشف شد قرار بود پول نفت منجر به آبادانی ایران شوند اما حکومت‌های قبل انقلاب  پول نفت را در راه گسترش نظام اداری  سوق دادد  نه عمران، چرا که وقتی پول نفت به‌جای تولید به نظام اداری بپردازد بلایی خواهد بود بر جان اقتصاد.

وی با بیان اینکه قبل انقلاب پول نفت به تولید اختصاص داده نشد و بعدازآن نیز باید تلاش می‌شد اما تلاش مضاعف صورت نگرفت، افزود:  الآن نیز این پول نفت در عرصه واردات هزینه می‌شود که ضربه به نظام تولید است، در سال تولید پشتیبانی‌ها و مانع زدایی ها باید به این مسئله توجه ویژه صورت بگیرد.

 خطیب جمعه رشت با بیان اینکه بسیاری از مشکلات اقتصادی به دلیل عدم توجه به مؤلفه‌های اقتصاد مقاومتی  است، گفت: واردات محور شدن حوزه تجارت کشور، تسهیل در واردات، قاچاق کالا، قوانین دست و پاگیر به‌عنوان موانع بزرگ تولید، نظام بانکی کشور، عدم وجود بازارها داخلی و خارجی و عدم‌حمایت از بنگاه‌های اقتصادی کوچک از موانع بزرگ تولید در کشور است که باید به‌طورجدی  با آن برخورد شود.

فلاحتی با تأکید بر اینکه واردات فزاینده و افسارگسیخته ضربه بزرگی بر سر راه تولید است،  افزود: دولت باید هم از تولید و تولیدکنندگان پشتیبانی کند و در ترغیب مردم به استفاده از کالاهای ایرانی اهتمام داشته باشد من از سالی که آمدم تأکید داشتم که هیچ کالای خارجی نباید در گیلان تبلیغ شود  چرا که  این تبلیغات منجر به این می‌شود  که تولیدکنندگان به سمتی سوق  پیدا کنند که تولید خود را به نام کشورهای دیگر بفروشند و این موضوع عزت ایران را زیر سؤال می‌برد.

 امام‌جمعه رشت با تأکید بر لزوم ترویج استفاده از کالای ایرانی تصریح کرد:شهرداران نباید در هیچ نقطه‌ای از  گیلان اجازه دهند کالای غیر ایرانی تبلیغ شود، تسهیل واردات توسط مجلس در دوره‌های مختلف منجر به این شده که انگیزه تولید از تولیدکننده گرفته شود، این دست از مصوبات عاقلانه  و منطقی نیست و امیدواریم برای تولیدات مشابه هیچ‌گونه وارداتی نباشد.

وی با اشاره به اینکه بانک‌ها در کشور بنگاه‌داری می‌کنند و مانع بزرگی بر نظام تولید ایران شدند، افزود: بانک بلای جان تولیدشده‌اند و ضربات زیادی به تولید کشور زدند چرا که بنگاه‌داری می‌کنند و به  نظام تولید آسیب می‌زنند.

خطیب جمعه رشت با اشاره به آغاز ماه مبارک رمضان در چهارشنبه هفته پیش رو، تصریح کرد: بسیاری سؤال می‌کنند که در ماه مبارک رمضان مساجد باز باشد یا نه می‌گوییم  درب‌های مساجد هیچ‌گاه نباید بسته شود، روحانی را برای خطابه حاضر باشد و صدای اذان را در مساجد پخش کنید اما به همگان توصیه می‌کنیم که دستورالعمل‌ها به‌صورت جدی اجرا شود و امیدواریم که با دعای مردم خوب این بیماری از بین ببرد.

 فلاحتی با تأکید بر اینکه ماه رمضان ماه خداست و  بیماری نباید دلیلی  برای روزه‌خواری مجاز شمرده شود،  گفت:  برخورد با روزه‌خواران درملأعام هم باید صورت بگیرد، مردان و زنان ما حریم‌ها را رعایت می‌کنند و اگر مسافران هم به استان می‌آیند نباید  با روزه‌خواری درملأعام حرمت مسلمانان را نگاه ندارند.  

انتهای پیام/۸۴۰۰۷/ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول