اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان شمالی

رئیس جمهور آینده باید توانایی تشکیل دولت جوان انقلابی را داشته باشد

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی گفت: رئیس جمهور باید به امت خود در تولیدات کشور و سپردن کار به آن‌ها ایمان داشته باشد و نگاهش تنها به بیرون نباشد.

رئیس جمهور آینده باید توانایی تشکیل دولت جوان انقلابی را داشته باشد

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، حجت الاسلام و المسلمین نوری در خطبه‌های مجازی نماز جمعه این هفته شهرستان بجنورد اظهار کرد: پیامبر اکرم(ص) ماه رمضان را ماه برکت، رحمت و مغفرت معرفی کرده است.

وی گفت: معنای برکت افزایش و زیادی نعمت است، رحمت  نیز یعنی عنایاتی که خدا در این ماه به مردم دارد و در واقع محبت همراه باعشق به بندگان خود است.

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی در مورد مغفرت خدا در این ماه نیز تصریح کرد: خداوند در افطار ماه رمضان میلیون ها نفر را می‌آمرزد تا بار سنگین گناه از روی دوششان برداشته شود.

حجت الاسلام نوری در پایان خطبه اول با اشاره به روز عید فطر خاطر نشان کرد: عید فطر روز جشن خلاصی از گناه است و باید مراقبت شود تا آن را در ادامه نیز حفظ کرد.

وی در خطبه دوم این هفته به موضوع انتخابات و مانع‌زدایی پرداخت و گفت: در انتخابات ۲ مسأله مورد توجه است که یکی مشارکت و بعد از آن انتخاب اصلح است. 

امام جمعه بجنورد با بیان خصوصیات انتخاب اصلح افزود: شرکت در انتخابات یک تکلیف شرعی، قانونی و عرفی است که امامین انقلاب شاخصه‌‌های آن را نام برده‌اند، رئیس جمهور باید کارآمد، توانمند، پرانرژی باشد چرا که تمام مسؤولین کشور زیر نظر وی کار می‌کنند.

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی ضمن اشاره به اهمیت جایگاه ریاست جمهوری خاطر نشان کرد: باید کسی توسط مردم انتخاب شود که بتواند دولت جوان انقلابی و حزب‌اللهی مورد نظر رهبری را ایجاد کند و مشکلات عدیده‌ی پیش پای مردم را بردارد، فریب نیرنگ‌های دشمن را نخورد و به توان داخلی خود اعتماد داشته باشد. 

حجت الاسلام نوری گفت: رئیس جمهور باید به امت خود در تولیدات کشور و سپردن کار به آن‌ها ایمان داشته باشد نه اینکه نگاهش فقط به بیرون باشد. 

وی در ادامه راه حل مشکلات جوانان را توجه به شعار امسال دانست و تأکید کرد: اگر در تولید قدرتمند شویم تحریم‌ها بی اثر خواهد شد و دیگر دشمن به دنبال تحریم ما نخواهد بود. 

امام جمعه بجنورد تصریح کرد: در حال حاضر موانعی در مسیر تولید وجود دارد که برخی از آن شامل واردات بی‌رویه کالاهای لوکس و غیرضروری با ارز دولتی، واردات کالایی که موجب تعطیلی تولیدات داخلی می‌شود، عدم تسریع در رسیدن کالای وارداتی به دست مصرف کننده، بلوکه شدن کالاها در انبار و کشتی‌ها و بعضا فاسدشدن آن‌ها که نیاز به تدبیر جدی دارد.

وی در پایان شهادت شهیدمرتضی آوینی را گرامی داشت و بیان کرد: این شهید بزرگوار آثار مهمی را از خود به جای گذاشته که مورد استفاده است، همچنین شهید صیادشیرازی که تا لحظه شهادت خالصانه و بی‌ریا تلاش کرد و همچنین روز ملی انرژی هسته‌ای که امروزه همه کشورها به آن نیاز دارند گرامی می‌داریم. 

انتهای پیام/ج/ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول