اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گیلان

رویداد سفر ۲ روزه سردار سلیمانی به گیلان/قول ایجاد ۷۰۰۰ فرصت شغلی در گیلان تا خودکفایی در تولید برنج

رئیس سازمان بسیج مستضعفین کشور در جریان سفر دو روزه خود به گیلان ضمن بازدید و بررسی از دو واحد تولیدی در استان، مشکلات ۴۰۰ واحد تولیدی دیگر را شمسایی و قول ایجاد هفت هزار فرصت شغلی در سال جدید در گیلان را داد.

رویداد سفر ۲ روزه سردار سلیمانی به گیلان/قول ایجاد ۷۰۰۰ فرصت شغلی در گیلان تا خودکفایی در تولید برنج

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، سردار غلامرضا سلیمانی، رئیس سازمان بسیج مستضعفین کشور در جریان سفر دو روزه خود به گیلان آمد و ضمن گفت‌و‌گو با مسؤولین و شنیدن دغدغه‌های آنان از چند واحد تولیدی در این استان بازدید کرد.

بازدید از موسسه تحقیقات برنج نخستین برنامه سفر رئیس سازمان بسیج مستضعفین به گیلان بود که در حاشیه این بازدید با اشاره به نقش تولید مواد غذایی سالم در کشور اظهار کرد: تولید مواد غذایی سالم و بهینه در کشور همواره موردتوجه مسؤولین بوده و در سالیان اخیر اهمیت این مسئله به‌وضوح روشن است.

سردار غلامرضا سلیمانی با اذعان به اینکه بسیج در مسئله خودکفایی در محصولات راهبردی در سطح توجهات قرار دارد، گفت: در مسئله خودکفایی در محصولات راهبردی، بسیج در سطح توجهات بوده و در سه سال اخیر اقدامات لازم انجام و یک طرح جهش تولید در حوزه محصولات راهبردی تهیه و تفاهم‌نامه‌ای با وزیر جهاد کشاورزی به امضا رسیده است.

وی با ابراز خرسندی از گزارش‌های ارائه‌شده توسط موسسه تحقیقات برنج کشور افزود: گزارش‌های رسیده از موسسه تحقیقات برنج بسیار امیدوارکننده است زیرا در برنج و گندم به خودکفایی رسیده و این مسئله باید تثبیت شود تا شرایط آب و هوایی مشکلاتی را ایجاد نکند.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین یکی از اولویت‌های بسیج در این استان را به خودکفا رسیدن برنج دانست و بیان کرد: در بخش اقتصاد مقاومتی، کشاورزی و برنج در صدر اولویت‌ها قرار داشته و بسیج برای رشد تولید و افزایش محصول برنج کاشته شده در کشور از هیچ تلاشی دریغ نمی‌کند.

دومین مقصد سفر سلیمانی به گیلان افتتاح اولین خانه استارت‌آپ در این استان بوده است، هدف از افتتاح این مرکز استارپ‌آپی، افزایش بهره‌وری واحدهای تولیدی گیلان و همچنین بهره‌مند‌ شدن از تکنولوژی به‌روز و اتخاذ رویکرد دانش‌بنیان است.

برای افتتاح این خانه استارت‌آپ دو میلیارد تومان هزینه شده که ۵۰۰ میلیون تومان آن به‌منظور خرید تجهیزات بوده و در حال حاضر ۹ تیم در این مجموعه فعال و قابلیت ارتقا به ۲۰ تیم هم دارد.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین در حاشیه این مراسم قول برند‌سازی محصولات استارت‌آپی را به جوانان داد و اظهار کرد: با پیگیری‌های صورت گرفته سازوکار تجاری‌سازی محصولات در حوزه‌های مختلف ازجمله استارت‌آپی توسط سازمان بسیج تعیین‌شده و همه مسؤولین پای‌کار بوده و به برند سازی محصولات کمک می‌کنند.

سلیمانی همچنین طرح‌های شرکت‌های استارت‌آپ و فناور را یک ظرفیت در کشور دانست و تصریح کرد: طرح‌های شرکت استارت‌آپ باید در کشور تحقق پیداکرده و در حد ایده باقی نماند، لذا برای تحقق این امر باید طراحی‌های درست و صحیح انجام شود.

یکی از دغدغه‌های جوانان عدم‌حمایت مسؤولین از شرکت‌های دانش‌بنیان و استارت‌آپی بوده که در همین خصوص متولی سازمان بسیج کشور گفت: جوان باید ایده‌های خود را ارائه داده و خلاقیت‌های خود در حل مشکلات را به دیده عموم بگذارند و سازمان بسیج هم ازاین‌گونه ایده‌ و شرکت‌ها حمایت کرده و آنان را در مسیر درست قرار می‌دهد.

حضور در شهرک صنعتی سپیدرود و بازدید از دو واحد تولیدی سومین نقطه محل شده توسط سردار سلیمانی بود.

وی در بدو ورود به شهرک صنعتی، از یک واحد تولیدی که در عرصه تولید کپسول اکسیژن و سیلندر بیمارستانی صنعتی و آتش‌نشانی بازدید به عمل آورد و به درد و دل کارگران و مدیران کارخانه گوش فرا داد.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین در دیدار با کارکنان این واحد تولیدی با اشاره به نقش تأثیرگذار واحدهای تولیدی در پیشبرد اهداف جمهوری اسلامی اظهار کرد: امروزه واحدهای تولیدی در کشور یک نقطه از جامعه‌ای است که زیر سایه حضرت حجت (ره) زندگی کرده و بنده با حضور در این واحدها تصور حضور در جبهه‌های دفاع مقدس را دارم.

سلیمانی با تأکید بر ظرفیت‌های مناسب کشور در عرصه‌های علمی و تولیدی بیان کرد: کشور دارای ظرفیت خوبی به لحاظ تولید، جغرافیایی، علمی و انرژی بوده و باید از آن در راستای توسعه کشور و پیشرفت اقتصادی استفاده کرد.

وی با اذعان به اینکه بسیاری از نیازهای کشور توسط واحدهای تولیدی به‌راحتی تأمین می‌شود، تصریح کرد: سازمان بسیج از واحدهای تولیدی در کشور پشتیبانی و حمایت می‌کند، چون آنجایی که نیاز تولید توسط واحدهای تولیدی تأمین می‌شود باید از آن حمایت کرد، زیرا منجر به ایجاد اشتغال و رشد اقتصادی در کشور می‌شود.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین همچنین در حاشیه این بازدید قول پیگیری و حل مشکلات این واحد تولیدی در شرایط کرونایی را داد.

همگان در کشور گیلان را جزو اصلی‌ترین تولیدکنندگان نخ، پشم و کرم ابریشم می‌دانند به این منظور سردار غلامرضا سلیمانی چهارمین محل بازدید خود را‌ به بررسی وضعیت کارخانه ایران برک اختصاص داده و گفت: امروز از دو کارخانه گیلان که در سال گذشته مشکلات آنان مانع زدایی شده بازدید کردیم و در سال جدید از این کارخانه‌ها و ۴۰۰ کارخانه‌ دیگر استان که مشکلات آنان بررسی‌شده در راستای رسیدن به اهداف خود، پشتیبانی می‌شود.

محرومیت‌زدایی، ساخت مسکن محرومین و حمایت از مستضعفان یکی از مهم‌ترین اهداف سازمان بسیج بوده و به این منظور رئیس سازمان بسیج مستضعفین به همراه فرمانده سپاه قدس گیلان پس از بازدید از دو واحد تولیدی به شهرستان صومعه‌سرا رفته تا هشت واحد مسکن محرومین و ۱۱ پایگاه بسیج را افتتاح کنند.

برای ساخت هشت واحد مسکن محرومین ۱۵۰ میلیون تومان اعتبار و برای افتتاح ۱۱ پایگاه بسیج ۲۰۰ میلیون تومان در نظر گرفته‌شده است.

آخرین برنامه سفر رئیس سازمان بسیج مستضعفین به گیلان حضور در جلسه برنامه‌ریزی تحقق شعار سال در سالن شهید انصاری استانداری بوده که سلیمانی در این جلسه قول ایجاد ۲۰۰ هزار فرصت شغلی در کشور را داده که مقرر شد با امضا تفاهم‌نامه‌ای بین پنج‌تا هفت هزار فرصت شغلی به گیلان اختصاص پیدا کند و تا دو سال آینده گیلان در حوزه تولید برنج به خودکفایی برسد.

انتهای پیام/۸۴۰۰۸/ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول