اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

ظرفیت‌های نابی در کشور وجود دارد/ لزومی ندارد مذاکره کنیم

خطیب جمعه ساری گفت: مذاکره در برجام بی‌فایده است، اگر تحریم‌ها برداشته شد ما به تعهدات برجامی برگردیم، ما در کشور ظرفیت‌های نابی داریم لزومی ندارد به دیدار دشمنان برویم و مذاکره کنیم

ظرفیت‌های نابی در کشور وجود دارد/ لزومی ندارد مذاکره کنیم

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، آیت‌الله محمدباقر محمدی‌لائینی نماینده ولی فقیه در مازندران امروز در خطبه مجازی نماز جمعه ساری، ضمن تبریک به‌مناسبت، بهار طبیعت، قرآن و بشریت، بر رعایت تقوا و پرهیزگاری تاکید و اظهار کرد: اگر انسان مسیر درست را از غلط تشخیص دهد و راه درست را در پیش بگیرد به سعادت می‌رسد ولی اگر با وجود شناخت راه درست در مسیر غلط گام بردارد به جهالت خواهد رسید.

وی ضمن قرائت فرازی از خطبه‌های  امیرالمومنان علی (ع) درباره اوضاع دوران جاهلیت و پیش از آن و تفاوتی که پس از بعثت پیامبر به وجود آمد،گفت: اگر خداوند پیامبر اکرم (ص) را مبعوث نمی‌کردند، هیولای فتنه در دوران جاهلیت روز به روز بزرگتر می‌شد و مردم تا ابد از رهنمودهای شیطان پیروی می‌کردند، ولی پیامبر خدا با رهنمودهای الهی برگرفته از قرآن مانع از انتخاب راه غلط شد.

محمدی‌لائینی افزود: خداوند در قرآن کریم ملاک ارزیابی یک جامعه را توجه به واژه جاهلیت و ضلال مبین می‌داند، پس امروز برای ارزیابی جامعه علاوه بر توجه به مسائل مادی، عمران و  آبادی و اقتصادی باید به مواردی از قبیل ایمان، اعتقادات، رفتار، اخلاق و توجه به معنویات توسط مردم، نگاه کرد، تا ارزیابی درست صورت گیرد.

خطیب جمعه ساری گفت: پیامبر اکرم (ص) در شب نیمه‌شعبان به قرائت دعایی می‌پرداخت که پیامش این بود، اندازه ترس از خدا در حد گناه نکردن، انداره اطاعت از خدا در حد رسیدن به رضای الهی و اندازه یقین به خدا در حدی باشد که مصیبت‌ها و بلایا بر ما آسان شود، باید باشد، توجه به این سه اصل به‌خصوص در سالی که مقلب به بهار بشریت آغازش با میلاد " امام‌ زمان (عج)" بوده لازم است.

وی تاکید کرد: در بهار طبیعت امسال توجه به شعار سال " تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها" توسط مردم و به‌خصوص مسؤولان ضروری است، مسؤولان باید از کارشکنی پرهیز کرده و در تصمیمات مهم تدبیر را سرلوحه قرار دهند.

محمدی‌لائینی با اشاره به حادثه اخیر شهادت دو محیط‌بان زنجانی گفت: برخی به‌جای توجه به طبیعت به آن دست‌درازی می‌کنند، تا جایی که در کشورمان بیش از ۱۳۰ محیط بان در راه مقابله با شکارچیان غیرقانونی را از دست دادیم، اخیرا هم که شاهد از دست دادن دو محیط‌بان جوان در زنجان بودیم در این راستا از دستگاه قضا درخواست حمایت از محیط‌بانان را داریم نه مقابله!

نماینده ولی فقیه در مازندران، با اشاره به اینکه از دو هفته قبل مسؤولان بر طبل تعطیلی ماه مبارک رمضان کوبیدند، اظهار کرد: این کم‌لطفی آقایان را می‌رساند، اگر قرار باشد از رعایت پروتکل‌های بهداشتی بگویید چرا حواس‌تان به شلوغی‌های مراسم‌ها دیگر، مسافرت‌ها و لب ساحل نیست؟ در نوروز امسال با باز گذاشتن راه‌ها کاری کردید که وضعیت به سمت نارنجی و قرمز رفت‌.

خطیب جمعه ساری، ضمن تاکید بر گرامیداشت سالروز شهید اهل قلم " مرتضی آوینی" و روز بسیج هنرمندان، گفت: هنرمندان انقلابی مایه افتخار این نظام هستند، خلق هنر در مسیر اعتلای فرهنگ انقلاب از دستاوردهای این عزیزان است که باید قدر بدانیم، همچنین در این هفته روز قطع رابطه سیاسی ایران با آمریکا و روز انرژی هسته‌ای که نشان از پیشرفت به شرط قطع روابط با آمریکا را دارد، داریم.

وی ادامه داد: روابط دو طرفه با آمریکا تنها به نفع آنها است اگر این ارتباط قطع شود، استقلال، خودباوری، پیشرفت و توجه به ظرفیت‌های داخلی به ارمغان خواهد آمد، تحریم با وجود تهدید بودنش برای ما فرصت و سرمایه خوبی بود تا بدون تکیه به خارج به پیشرفت در حوزه‌های هسته‌ای و اقتصادی دست پیدا کنیم.

محمدی‌لائینی با تاکید بر پیروی از فرمان مقام معظم رهبری در خصوص برجام، خاطرنشان کرد: مذاکره در برجام بی‌فایده است، اگر تحریم‌ها برداشته شد ما به تعهدات برجامی برگردیم، ما در کشور ظرفیت‌های نابی داریم لزومی ندارد به دیدار دشمنان برویم و مذاکره کنیم. 

خطیب جمعه ساری گفت: ۲۲ فروردین ماه جاری گرامیداشت، استاد اخلاق (ملاحسین قلی همدانی) است، همچنین روز ۲۵ فروردین ماه با سه مناسبت رحلت عطار نیشابوری، سردار رضا چراغی فرمانده لشکر محمد رسول (الله)  و سالروز رحلت شیخ الرئیس ابوعلی سینا افتخار دنیای اسلام است، که پاسداشت این بزرگان ضرورت دارد.

انتهای پیام/۸۶۰۴۸/ج

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول