اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  شرق آسیا و اقیانوسیه

اعتراض دهلی‌نو به گشت‌زنی ناو آمریکایی در آب‌های منطقه‌ای هند

دهلی نو به اقدام یک ناو جنگی آمریکایی به گشت زنی در منطقه ویژه اقتصادی این کشور بدون کسب مجوز، اعتراض کرد.

اعتراض دهلی‌نو به گشت‌زنی ناو آمریکایی در آب‌های منطقه‌ای هند

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، هند روز جمعه به اقدام یک ناو آمریکایی در گشت زنی آزادانه در منطقه اقتصادی ویژه این کشور بدون اجازه قبلی اعتراض کرد.

«آریندام باگچی» سخنگوی وزارت امور خارجی هند گفت: «ما نگرانی خود را از عبور (این ناو) از منطقه ویژه اقتصادی را به دولت آمریکا از طریق کانال‌های دیپلماتیک اعلام کردیم».

ناوگان هفتم آمریکا پیشتر در بیانیه‌ای اعلام کرد که ناو «یو‌اس‌اس جان پائول جونز» روز چهارشنبه در فاصله 130 مایلی غرب جزیره «لاکشادویپ» و در داخل منطقه ویژه اقتصادی هند به گشت زنی می‌پرداخته که این اقدام ناو آمریکایی تضادی با قوانین بین‌المللی نداشته است.

در این بیانیه آمده است که درخواست هند از دیگر کشورها برای کسب مجوز برای فعالیت‌های نظامی در منطقه ویژه اقتصادی خود بر خلاف قوانین بین‌المللی بوده و آمریکا هر جا که قوانین بین‌المللی اجازه می‌دهد به فعالیت خواهد پرداخت.

سخنگوی وزارت خارجه هند گفت که این ناو آمریکایی پس از خروج از خلیج فارس و حرکت به سوی تنگه «مالاکا» همواره تحت نظارت بوده است.

این مقام هندی اضافه کرد: «هند معتقد است که منشور سازمان ملل در زمینه قوانین دریا، به کشورها اجازه نمی‌دهد تا به انجام رزمایش یا تمرین نظامی به خصوص با استفاده از تسلیحات و مواد منفجره در مناطق اقتصادی ویژه دیگر کشورها بدون کسب مجوز از کشوری که در ساحل این مناطق قرار دارند،‌ بپردازد».

انتهای پیام/.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول