اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

شیوع کرونا در افراد زیر ۲۰ سال نسبت به ماه‌های گذشته دو برابر شد/ لغو مسابقات قهرمانی سوارکاری

رئیس مرکز بهداشت گنبدکاووس گفت: شیوع بیماری و ویروس جهش یافته کرونا در بین افراد زیر ۲۰ سال نسبت به ماه‌های گذشته دو برابر افزایش یافته است.

شیوع کرونا در افراد زیر ۲۰ سال نسبت به ماه‌های گذشته دو برابر شد/ لغو مسابقات قهرمانی سوارکاری

به گزارش خبرگزاری فارس از گنبدکاووس، عبدالرحیم پالیده عصر امروز در جلسه اضطراری ستاد مقابله و پیشگیری از بیماری کرونا شهرستان اظهار کرد: از هفته گذشته تعداد افراد بستری شده در بیمارستان‌های شهرستان رو به افزایش بوده و تا روز گذشته ۱۰۰ نفر در بیمارستان‌ها بستری شدند که از این تعداد ۵۴ نفر مربوط به شهرستان گنبدکاووس است.
وی تصریح کرد: از تعداد ۵۴ بیمار بستری شده حدود ۱۸ تا ۲۰ نفر در بخش آی‌سی‌یو بستری هستند و شیوع ویروس جهش‌یافته در این پیک نسبت به پیک‌های گذشته با سرعت بیشتری انجام می‌شود.

رئیس مرکز بهداشت گنبدکاووس خاطرنشان کرد: از اسفندماه سال گذشته تاکنون ۷ هزار و ۶۹ نفر در بیمارستان‌های گنبدکاووس بستری شدند که از این تعداد ۴ هزار و ۴۷۴ نفر آنها مربوط به گنبدکاووس بوده و از این تعداد ۲۷ درصد را جامعه روستایی تشکیل می‌دهند.

وی با اشاره به شیوع ویروس در بین اطفال و جوانان بیان کرد: از دی ماه سال گذشته شیوع این ویروس جهش یافته در بین افراد زیر ۲۰ سال نسبت به دوره‌های قبل دو برابر افزایش یافته و ضروری است تا والدین نسبت به زدن ماسک در بین کودکان خود حساسیت بیشتری داشته باشند.

پالیده گفت: از ابتدای فروردین ماه تاکنون ۱۴۰ نفر در بیمارستان‌ها بستری شدند و با تست pcR صورت گرفته تست ۳۹ نفر مثبت اعلام شده است.

وی ابراز کرد: میدان دام و میدان‌بار (تره‌بار) شهرستان از اماکن پرخطر شهرستان بوده و متاسفانه رعایت پروتکل‌های بهداشتی در این اماکن بسیار کم بوده و تقاضا داریم مسوولان مرتبط در این اماکن برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی و زدن ماسک اقدامات لازم را انجام دهند.

*‌ کورس قهرمانی مسابقات سوارکاری بعد ماه رمضان برگزار می‌شود

فرماندار شهرستان گنبدکاووس نیز در این جلسه اظهار کرد: با توجه به وضعیت قرمز شهرستان مسابقات کورس قهرمانی سوارکاری که قرار بود امروز و فردا برگزار شود لغو و به بعد از ماه مبارک رمضان موکول شد.
وی تصریح کرد: خط قرمز شهرستان صیانت و مراقبت از سلامتی مردم بوده و در این حوزه ستاد مقابله و پیشگیری با بیماری کرونا هیچ تعارفی نداشته و با قاطعیت و جدیت ورود خواهد کرد.

عبدالقدیر کریمی با اشاره به تعطیلی مشاغل گروه دو تا چهار خاطرنشان کرد:  از حوزه مرتبط صمت و اتاق اصناف تقاضا دارم در این مورد به طور جدی ورود کرده و تا اطلاع ثانوی از فعالیت این گروه‌های شغلی جلوگیری کند.

وی با اشاره به تعطیلی بازارهای هفتگی در روستاها و جمعه بازار بیان کرد: بخشداری‌‌ها و شهرداری‌ها در این حوزه ورود کرده و با افراد خاطی با همکاری دستگاه قضایی و نیروی انتظامی به شدت برخورد کنند.

فرماندار شهرستان گنبدکاووس با قدردانی از مشارکت مردم و مسوولان در پیک‌های گذشته ابراز کرد: خوشبختانه مردم گنبدکاووس مشارکت خوبی در اجرای مصوبات ستاد شهرستانی و استانی مبارزه و پیشگیری با بیماری کرونا داشته و در آخرین تجربه با اعلام تعطیلی مشاغل در کمتر از ۲۴ ساعت ۹۵ درصد اصناف مغازه های خود را تعطیل کردند.

وی ادامه داد: از امروز تا عادی شدن وضعیت شهرستان تمام آموزشگاه‌های خصوصی و دولتی، دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه اهل تسنن و تشیع، نماز جمعه، امامزادگان و تکایا، رستوران‌ها به صورت بیرون بر و تالارهای و باشگاه‌های ورزشی تعطیل بوده و نظارت دقیق و جدی برای کاهش شیوع بیماری انجام خواهد شد.

* بیش یک‌هزار و ۹۰۰ نفر در گنبدکاووس علیه بیماری کرونا واکسینه شدند

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان گنبدکاووس در وین جلسه اظهار کرد: تاکنون یک‌هزار و ۹۵۰ نفر از کادر درمان و افراد در معرض خطر و بیماری خاص مانند بیماران هموفیلی، ام‌اس و غیره در شهرستان گنبدکاووس علیه بیماری کرونا واکسینه شدند.

فرهاد بدیعی گفت: متاسفانه در یک‌ماه گذشته رعایت پروتکل‌های بهداشتی در اماکن عمومی کمرنگ شده و مسافرت‌ها و تجمعات و دورهمی‌ها در ایام نوروز سبب شده تا در فروردین ماه امسال شاهد روند رو به افزایش این بیماری باشیم.

وی بیان کرد: انتقال این بیماری به صورت خانوادگی رو به افزایش بوده و از مردم عزیز خواهشمندیم ضمن رعایت پروتکل‌های بهداشتی از هرگونه تردد غیرضروری در اماکن عمومی پرهیز کرده تا چرخه شیوع ویروس کند شود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول