اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  علم و فن آوری جهان

تولید هیدروژل ویژه برای مقابله با سرطان

محققان ژاپنی برای نخستین بار هیدروژلی را تولید کرده اند که می تواند داروهای ضدسرطان را با خود تا تومورهای سرطانی حمل کرده و آنها را نابود کند.

تولید هیدروژل ویژه برای مقابله با سرطان

به گزارش خبرنگار گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از نیواطلس، هیدروژل های ضدسرطان پس از رسیدن به تومورهای سرطانی در اثر تغییرات دمایی و تغییر سطح پی هاش محیط به علت فعالیت این تومورها، محموله دارویی خود را آزاد می کنند.

در سال های اخیر فناوری های متنوعی برای انتقال داروهای ضدسرطان به تومورها و سلول های سرطانی ابداع شده و حالا هیدروژل به عنوان تازه ترین حامل این نوع داروها به کار گرفته شده است.

هیدروژل ویژه ای که بدین منظور ابداع شده می تواند داروهای مختلفی را برای مقابله با انواع سرطان با خود حمل کند و آنها را با سرعت و سهولت به مقصد برساند. این هیدروژل ها که در محل های درنظر گرفته شده از هم می پاشند، متشکل از شبکه ای از پلیمرهای آبکی هستند که داروها را تا مقصد سالم و پایدار نگه می دارند.

هیدروژل های یادشده از طریق سرنگ به بدن تزریق می شوند و سپس با قرار گرفتن در معرض نور مادون قرمز، در بدن فعال می شوند. استفاده از این هیدروژل ها بعد از عمل های جراحی به منظور خارج کردن تومورهای سرطانی از بدن می تواند به پاکسازی کامل بدن انسان کمک کند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول