اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  لرستان

دولت در کنترل کرونا اهمال‌کاری کرد/ گوش نکردند، فاجعه به‌وجود آمد

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: اعضاء ستاد کرونا باید بیشتر تابع حرف وزیر بهداشت باشند نه دیگران. با صحبت‌هایی که وزیر بهداشت در مورد کرونا داشت قابل پیش‌بینی بود که اگر اقدامات لازم انجام نشود بعد از تعطیلات نوروزی فاجعه ایجاد می‌شود، گوش نکردند و اکنون پیامد آن را می‌بینیم.

دولت در کنترل کرونا اهمال‌کاری کرد/ گوش نکردند، فاجعه به‌وجود آمد

یحیی ابراهیمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس با بیان اینکه کنترل کرونا یک بحث تخصصی است اما متاسفانه جنبه سیاسی پیدا کرده است، عنوان کرد: با شیوع کرونا تمام تحلیلگران و اهل فن استراتژی راهبردی را پیشگیری عنوان کردند نه درمان، یعنی باید اقدامات به گونه‌ی باشد که زنجیره انتقال قطع شود نه اینکه تخت‌های بیمارستان را اضافه کنیم.

وی خاطرنشان کرد: ما هر چه این مدت بر سر زدیم صحبت کردیم اثری نداشت و اکنون شاهد وقوع یک بحران و فاجعه در کشور و از جمله لرستان هستیم.

اهمال دولت در کنترل بیماری

رئیس ستاد کرونا در مجلس با اشاره به اینکه پیشگیری کرونا بر دو محور استوار است، گفت: یکی از این روش‌ها واکسیناسیون است که آن هم زمانی موثر است که بیش از ۷۰ درصد جمعیت واکسینه شده باشند یعنی ۵۵ میلیون ایرانی نه یک میلیون و یا پانصد هزار نفر، اما بهترین روش قطع زنجیره انتقال از طریق رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی، استفاده از ماسک و شست‌شوی مکرر دست‌ها است.

ابراهیمی تاکید کرد: متاسفانه کمی که وضع بهتر می‌شود دولت اهمال می‌کند، من که رئیس ستاد کرونای مجلس هستم هیچ‌گاه به عنوان یکی از اعضاء ستاد دعوت نشدم.  

 گوش نکردند، فاجعه ایجاد شد

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس  گفت: اعضاء ستاد کرونا باید بیشتر تابع حرف وزیر بهداشت باشند نه دیگران. با خط و مشی که وزیر بهداشت تعیین کرده و صحبت‌هایی که در مورد خطرات کرونا عنوان کرد قابل پیش‌بینی بود که اگر اقدامات انجام نشود فاجعه بعد از تعطیلات نوروزی ایجاد می‌شود، گوش نکردند و اکنون پیامد آن را می‌بینیم.

رییس مجمع نمایندگان لرستان با بیان اینکه اکنون چه کسی پاسخگوی این همه مرگ و میر و بستری در بیمارستان‌ها است، افزود: علت افزایش آمار بیماران کرونایی عدم هماهنگی است که وجود دارد، ستاد ملی کرونا خودسر است و به شکل فنی و تخصصی به کرونا نمی‌پردازیم همه موضوعات را سیاسی می‌بینیم، رییس جمهور، مجلس و ستاد کرونا باید پاسخگوی این همه مرگ ناشی از کرونا و این همه بدبختی که در سطح جامعه ایجاد شده باشند.

وی گفت: بیماری موضوعی نیست که با سیاست قاطی شود بلکه باید منطقی و موشکافانه بررسی شود ما باید براساس مقالات و تجربیات دنیا پیش برویم. ما چرا نتوانستیم پروازها را محدود و یا سفرهای نوروزی را محدود کنیم؟

نماینده مردم سلسله و دلفان در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: متاسفانه فاصله‌گذاری اجتماعی که رعایت نشد، زیرساخت‌های لازم برای خرید واکسن را در کشور هم که نداشتیم، ستاد اجرایی فرمان امام، رازی و پاستور نیز کار ساخت واکسن کرونا را شروع کردند که ممکن چند ماه طول بکشد.

رئیس ستاد کرونا مجلس تاکید کرد: دولت باید اساسی و جدی‌تر برای تهیه واکسن برای افراد با ریسک بالا اقدام کند به ویژه پرسنل بهداشت و درمان، متاسفانه نه تهیه واکسن به موقع انجام شد نه هم توانستیم درصد قابل قبولی از واکسیناسون را انجام دهیم.

به گفته ابراهیمی رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی، استفاده از ماسک، شست‌وشوی دست، جلوگیری از سفرهای نوروزی، برگزاری سمینار و همایش‌های غیر ضروری، تعطیلی مقطعی برخی استان‌های قرمز و اعمال محدودیت‌های ترافیکی قاطع انجام نشد.

وی افزود: ۵۰۰ هزار تومان جریمه راهکار تاثیرگذاری نبود بلکه باید با افرادی که سلامت و امنیت مردم را خدشه دار می‌کنند برخورد کرد.

رییس ستاد کرونا مجلس  بیان کرد: بی انصافی بود پس از کنترل بیماری کرونا با تلاش و فداکاری پرسنل بهداشت و درمان که آمار فوتی‌ها را از ۴۰۰ تا ۵۰۰  نفر به ۵۰ نفر رساندیم دوباره موضوع را رها کنیم.

اجرای طرح شهید سلیمانی عملیاتی‌تر ادامه یابد

ابراهیمی به راهکار کنترل بیماری کرونا نیز اشاره کرد و گفت: توصیه من این است که طرح شهید سلیمانی با ساز و کار جدیدتر و عملیاتی تر ادامه پیدا کند زیرا ممکن است تولید واکسن داخلی چند ماه طول بکشد.

وی بیان کرد: واقعیت این است که واکسن را به ما نمی‌فروشند، به عنوان نمونه هند قرار بود ۴ میلیون دوز به ما تحویل دهد اما به ۵۰۰ هزار دوز کاهش پیدا کرد و تاکنون تنها ۱۵۰ هزار را دریافت کرده‌ایم، یا روسیه قرار بود ۴ میلیون دوز به ما بدهد که آن هم به ۴۰۰ هزار دوز رسید.

نبود قوانین سفت و سخت

نماینده مردم سلسله و دلفان در مجلس شورای اسلامی گفت: علاوه بر دولتمردان مردم هم باید کمک کنند، متاسفانه مردم هم خیلی بی خیال هستند نمی‌شود همه تقصیرها را گردن دولت انداخت، یعنی از یک طرف نه ستاد کرونا قوانین سفت و سختی ندارد از طرفی مردم رعایت نمی‌کنند.

ابراهیمی در پایان صحبت‌های خود تاکید کرد: من به عنوان یک پزشک و رئیس مجمع نمایندگان لرستان به مردم می‌گویم خدا وکیلی رعایت کنید زیرا اگر مردم پای کار نیایند به هیچ عنوان نمی‌شود این بیماری را کنترل کرد، دولتمردان هم از خواب غفلت بیدار شوند و یکبار برای همیشه محوریت ستاد ملی کرونا را حوزه بهداشت و درمان قرار دهند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول