اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

هنر و رسانه  /  موسیقی و هنرهای تجسمی

هنر انقلاب اسلامی افشاگر ظلم‌ها و یاریگر مظلومان است

«رضا بدرالسماء» هنرمند نگارگر معتقد است: هنر یک زبان همه‌فهم جهانی است و هنر انقلاب اسلامی باید افشاگر ظلم‌ها و یاریگر مظلومان باشد تا شرمنده شهدا نباشیم.

هنر انقلاب اسلامی افشاگر ظلم‌ها و یاریگر مظلومان است

رضا بدرالسماء هنرمند ۷۲ ساله کشورمان به مناسبت فرا رسیدن ۲۰ فروردین «روز هنر انقلاب اسلامی» به خبرنگار تجسمی خبرگزاری فارس گفت: بعد از انقلاب خوشبختانه با بیداری و آن آگاهی که حاصل شد، به این فکر افتادم که باید در قبال آثار هنری که خلق می‌کنیم، جوابگو باشیم. بنابراین درباره جنگ تحمیلی و شهدا آثاری را کار کردم. 

وی ادامه داد: هنر یک زبان همه‌فهم جهانی است و هنر انقلاب اسلامی باید افشاگر ظلم‌ها و یاریگر مظلومان باشد تا شرمنده شهدا نباشیم. چون آیندگان درباره ما قضاوت می‌کنند که هنرمندان امروز تا چه اندازه به وظایف خود در مقابله با ظلم عمل کردند و چه هنرمندانی بودند که هنر خود را در دستگاه ظالمان به کار بردند.

 


تابلوی «تا آخر ایستاده‌ایم» اثر رضا بدرالسماء

 

بدرالسماء که بیش از نیم قرن در حوزه نگارگری فعال است، درباره اینکه آیا با هنری مانند نگارگری می‌توان مفاهیم روز را منتقل کرد، اظهار داشت: اولاً نباید به صورت مستقیم به مفاهیم متعهد و دینی پرداخت، چون نسل جدید پذیرای آن نیست. ثانیاً تکرار هنر پیشینیان بدون نوآوری، مورد استقبال قرار نمی‌گیرد. بنابراین باید در هنر به‌روز باشیم.

این هنرمند اصفهانی پیرامون وظایف هنرمند تصریح کرد: هنرمند باید به مردمش متعهد باشد و در کشور خودش بماند و در راستای فرهنگ کشورش و ارزش‌ها خدمت کند. 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول