اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  علم و فن آوری جهان

عارضه لختگی خون با واکسن جانسون اند جانسون/ یک نفر جان باخت

آژانس دارویی اروپا اعلام کرد، پس از دریافت تعدادی گزارش از بروز عارضه لختگی خون در افراد واکسینه شده با واکسن کرونای جانسون اند جانسون تحقیق پیرامون این واکسن را آغاز کرده است.

عارضه لختگی خون با واکسن جانسون اند جانسون/ یک نفر جان باخت

به گزارش خبرنگار گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از رویترز، تنظیم کننده داروهای اتحادیه اروپا اعلام کرد، در حال بررسی واکسن جانسون اند جانسون به دلیل بروز لخته‌های خون هستند.

آژانس داروهای اروپایی (EMA) گفت، چهار مورد جدی از لخته شدن خون با پلاکت پایین پس از واکسیناسیون با واکسن جانسون اند جانسون گزارش شده که یکی از این موارد منجر به مرگ دریافت‌کننده واکسن شده است.

اتحادیه اروپا در ۱۱ مارس (یک ماه پیش) مجوز استفاده اضطراری از واکسن آمریکایی جانسون اند جانسون را صادر کرد و این نخستین خبر از بررسی این واکسن توسط آژانس داروهای اروپا است.

این شرکت در بیانیه‌ای از طریق ایمیل گفت: در حال حاضر هیچ رابطه مشخصی بین این وقایع نادر و واکسن  کووید ۱۹ جانسون اند جانسون برقرار نشده است.

آژانس داروهای اروپا نیز یادآور شد: هنوز مشخص نیست که آیا ارتباطی بین این دو واکسن و شرایط گزارش شده وجود دارد یا خیر و کمیته ایمنی آن در مورد نیاز تنظیم اقدامات نظارتی تصمیم خواهد گرفت.

برخی از کشورهای اروپایی و آسیایی استفاده از واکسن آسترازنکا را در افراد جوان پس از بروزرسانی تنظیم کننده‌ داروهای اتحادیه اروپا در این هفته که ارتباطی بین وقایع لخته خون و واکسن پیدا کرده است، محدود کرده‌اند، اما نهادهای نظارتی گفته‌اند که مزایای این واکسن بیشتر از خطرات آن است.

واکسن تک دوز جانسون اند جانسون برای استفاده در اتحادیه اروپا تأیید شده، اما استفاده از آن هنوز آغاز نشده است و در حال حاضر عمدتا در ایالات متحده مورد استفاده قرار می‌گیرد.

آژانس داروهای اروپا اعلام کرد، علاوه بر این پنج مورد عارضه سندرم نشت مویرگی را نیز در دست بررسی دارد که می‌تواند با تزریق واکسن آسترازنکا مرتبط باشد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول