اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

برنامه‌ریزی برای اجرای اولویت‌های 6 گانه وزارت آموزش و پرورش در زنجان

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان گفت: اولویت‌های 6 گانه وزارت آموزش و پرورش با رویکرد ارتقای ارائه خدمات به فرهنگیان و دانش‌آموزان در سال‌جاری اجرایی می‌شود.

برنامه‌ریزی برای اجرای اولویت‌های 6 گانه وزارت آموزش و پرورش در زنجان

حسن مظفری امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: مهم‌ترین رویکرد آموزش و پرورش زنجان در سال جدید، پیگیری اجرایی شدن اولویت‌های 6 گانه وزارت آموزش و پرورش در سطح استان است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان با اشاره به 6 اولویت مهم وزارت آموزش و پرورش بیان کرد: اجرای برنامه‌های سند تحول بنیادین، ارتقای توانمندی‌های نظام آموزشی در شرایط کرونایی، تثبیت مالکیت و صدور سند تک برگی برای املاک آموزش و پرورش، استقرار کامل سامانه یکپارچه نرم‌افزاری وزارت آموزش و پرورش و مستندسازی دستاوردها از جمله محورهای اولویت‌ دار اجرایی آموزش و پرورش استان در سال جدید است.

وی گفت: ساماندهی نیروی انسانی، ارتقای کیفیت و بهبود صلاحیت‌های تخصصی و حرفه‌ای مدیران و معلمان، بهبود نظام سنجش و ارزشیابی نظام آموزشی و پیشرفت تحصیلی، تحول در برنامه درسی، تحول در دانش‌آموز و مدرسه، اجرا و ارزیابی بسته‌های تحولی زیر نظام‌ها از جمله برنامه‌های اجرایی در زیرمجموعه سند تحول بنیادین است.

مظفری عنوان کرد: برنامه‌های اولویت دوم وزارت آموزش و پرورش تضمین دسترسی همگان به آموزش، کاستن از آثار و پیامدهای آموزش به روش غیر حضوری، افزایش شایستگی‌ها در آموزش در بستر مجازی، تولید منابع آموزشی در زیست بوم جدید، تقویت پیوندهای شبکه‌‌ای میان همه سطوح آموزش و پرورش و تدوین مدل آموزش پس از کرونا و برگزاری شایسته سنجش و ارزشیابی یادگیری دانش آموزان است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان با اشاره به تشکیل کارگروه ویژه پیگیری اجرایی شدن اولویت‌های وزارت آموزش و پرورش در سال ۱۴۰۰ عنوان کرد: در حوزه تثبیت مالکیت و صدور سند تک برگی برای املاک آموزش و پرورش تلاش می‌شود تا با همکاری با سازمان ثبت اسناد و بنیاد مسکن بتوان برای همه املاک فاقد سند، سندهای لازم را صادر کرد.

وی با اشاره به اینکه با توجه به وجود سامانه‌های متعدد و غیر مرتبط در آموزش و پرورش، پروژه‌ای با عنوان یکپارچه سازی سامانه‌ها با اهداف شفاف‌سازی و تسهیل ارتباطات در حال آماده‌سازی است، تصریح کرد: بسترهای لازم در سطح استان برای راه‌اندازی این سامانه یکپارچه برای استقرار دولت الکترونیک و تسهیل در ارائه خدمات و شفاف‌سازی فراهم شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان با اشاره به اینکه مستندسازی یافته‌ها و دستاوردها اولویت ششم برنامه‌های اجرایی وزارت در سال 1400 است، بیان کرد: در سال جدید جمع‌آوری مستندات و اجرایی کردن برنامه‌ها حول محور اولویت‌های آموزشی در استان زنجان است تا با اجرایی شدن همه این 6 اولویت گام‌های اساسی در راستای تحقق اهداف آموزشی و پرورشی برداریم.

انتهای پیام/73009//ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول