اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

ازبکستان مقام کشور ذینفع در سیستم عمومی ترجیحات را کسب کرد

ازبکستان مقام کشور ذینفع سیستم عمومی ترجیحات (GSP+) اتحادیه اروپا را کسب کرد.

ازبکستان مقام کشور ذینفع در سیستم عمومی ترجیحات را کسب کرد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در تاشکند، ازبکستان مقام کشور ذینفع سیستم عمومی ترجیحات (GSP+) را کسب کرد و از امروز برای این کشور سیستم ویژه ترجیحات اتحادیه اروپا برای توسعه پایدار و مدیریت موثر (GSP+ ) اجرا می‌شود.

سیستم عمومی ترجیحات (GSP+) امکانات تکمیلی را برای افزایش تجارت بین اتحادیه اروپا و ازبکستان فراهم می‌کند. چون تعرفه‌ها برای کالاهای صادراتی مانند پارچه، پوشاک و فرآورده‌های پلاستیکی لغو خواهد شد. این همچنین به ازبکستان امکان افزایش دو برابر کالاهای که به اتحادیه اروپا بدون عوارض صادر می‌شوند، فراهم می‌کند.

ازبکستان ضمن پیوستن به سیستم (GSP+) باید 27 مقاوله نامه اصلی بین المللی در مورد حقوق بشر، حفاظت از محیط زیستی و اقلیم و مدیریت آن را انجام دهد که در آیین نامه نظرسنجی دائمی تعهدات کسب کنندگان مقام سیستم عمومی ترجیحات (GSP+) درج شده است.

«سردار عمرزاق اف» معاون نخست وزیر، وزیر سرمایه گذاری و تجارت خارجی ازبکستان گفت: اطمینان دارم که این امر به فعالیت سرمایه گذاران و نمایندگان بخش خصوصی، پیش از هر چیز از کشورهای اتحادیه اروپا برای اجرای طرح‌های اولویت دار در ازبکستان تحرک جدید می‌بخشد و همچنین پایه محکمی را برای تسریع توسعه روابط اقتصادی و بازرگانی بین ازبکستان و اتحادیه اروپا ایجاد می‌کند.

«شارلوت آدریان» رئیس هیئت اتحادیه اروپا در ازبکستان نیز گفت: اجرای سیستم عمومی ترجیحات (GSP+) نسبت به ازبکستان، به خصوص در دوران مبارزه کشور با بحران «کووید-19» به موقع است. همچنین تشویق خوبی برای اجرای اصلاحات در ازبکستان مبنی بر اجرایی 27 مقاوله نامه اصلی بین‌المللی در مورد حقوق بشر، حفاظت از محیط زیستی و اقلیم و مدیریت است.

پیشتر اعلام شد که «شوکت میرضیایف» رئیس جمهور در پیام خود به پارلمان تنظیم برنامه‌ای برای به کارگیری موثر در ازبکستان ترجیحات اتحادیه اروپا در صادرات بدون عوارض( GSP+) را درخواست کرده است.

در تاریخ 16 نوامبر سال 1994 میلادی بین اتحادیه اروپا و ازبکستان روابط سیاسی برقرار شده و از ماه ژانویه سال 1995 میلادی در بروکسل سفارت ازبکستان فعالیت می‌کند.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول