اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  البرز

شدت شیوع بیماری در موج چهارم چند برابر موج‌های قبلی است

سخنگوی ستاد مقابله با کرونا استان البرز با بیان اینکه شدت بیماری طی دو هفته گذشته بسیار زیاد شده و به در همین مدت زمان به آمار پیک سوم نزدیک شده ایم، گفت: شرایط شیوع غیرقابل تصور است و از مردم خواهش می‌کنیم وضعیت قرمز را درک کنند و در خانه بمانند.

شدت شیوع بیماری در موج چهارم چند برابر موج‌های قبلی است

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، مهرداد بابایی، سخنگوی ستاد مقابله با کرونا استان البرز، صبح امروز در جمع خبرنگاران، گفت: استان البرز در شرایط خوبی نیست و ظرف دو هفته آمارهای دو موج اول و دوم بیماری را پشت سر گذاشته و قرمز شد.

این مقام مسؤول افزود: هم اکنون ۸۴۹ بیمار در بیمارستان‌های استان بستری است و به سرعت به آمار ۹۲۵ بیمار در  پیک سویم نزدیک می‌شویم و این سرعت رشد بیماری در استان و کشور  بی‌سابقه بوده که زنگ خطری برای سرعت شیوع بیماری است.

وی با بیان اینکه شدت شیوع بیماری در پیک چهارم چندین برابر موج های قبلی است، اظهار کرد: متاسفانه در ۲۴ ساعت گذشته در استان البرز  ۱۶ نفر بر اثر کرونا جان باختند. همچنین در پیک اول کرونا،  بیشترین تعداد بستری‌ها در بیمارستان های البرز  ۵۰۰ بیمار و در پیک دوم  ۶۲۰ بیمار  بوده، در حالیکه اکنون ظرف دو هفته به آمار بستری های پیک سوم نزدیک می‌شویم.

سخنگوی ستاد کرونا دانشگاه علوم پزشکی در خصوص تعطیل نکردن کامل ادارات توسط ستاد کرونا و تردد کارمندان ادارات، گفت:  محدودیت‌ها در شرایط مختلف کرونایی توسط ستادملی مقابله با کرونا اعلام شده و در شرایط قرمز کرونایی ادارات غیرضروری با یک سوم ظرفیت و ادارات خدمات رسان دوسوم  فعالند و  اصناف گروه‌های  ۲، ۳ و ۴ باید تعطیل باشد و اگر کسی تمکین نکند، تخلف است و از امروز با متخلفین به  شدت  برخورد می‌شود.

وی با بیان اینکه متاسفانه مردم شرایط بهداشنی را رعایت نمی‌کنند، یادآور شد: طی بازدید روز گذشته از سطح شهر، شرایط قرمز دیده نمی‌شود و مردم آنطور که باید رعایت نمی‌کنند و با ماسک و بدون ماسک با خانواده در سطح شهر، پارک‌ها و غیره هستند.‌

سخنگوی ستاد مقابله با کرونا استان البرز در پایان از مردم تقاضا کرد برای حفظ جان خود و عزیزانشان بسیار بیشتر از گذشته به رعایت موارد بهداشتی توجه کنند و جز در موارد ضروری از منزل خارج نشوند.

انتهای پیام/ج

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول